مخزن پلی اتیلن برای ذخیره و نگهداری سیالات استفاده میشود. یکی از نیاز های اساسی انسان آب میباشد و باتوجه به اینکه گرمای و خشکسالی رو به افزایش میباشد پس برای نگهداری و ذخیره سازی آب باید تلاش کرد. تانکر های پلی اتیلن در ذخیره و نگهداری مایعات , آب اشامیدنی, کشاورزی, آتش نشانی, ذخیره و حمل سوخت , دخیره موادشیمیایی, مواد غذایی و همچنین بسیاری از کاربردهای دیگراستفاده میشود. این نوع مخازن با فرآیند قالب گیری بطور چرخشی ویا دورانی تولید میشود.در ادامه مقاله با مخزن آب تانکر آنلاین به شناخت انواع مخرن پلی اتیلن و مزایای آن میپردازیم

انواع مخزن پلی اتیلن

انواع مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن از لحاظ شکل و اندازه و ضد جلبک بودن به انواع مختلفی تقسیم میشوند که هر کدام کاربر خاص خود را دارند. از جمله انواع مخازنی که میتوان به آن اشاره کرد : مخازن افقی , مخازن عمودی, مخازن مکعبی, مخازن قیفی, مخازن زیر پله ای, مخازن بیضی, مخازن نیسان(مخازن پشت نیسانی) , وان های صنعتی شیلات و… این نوع مخازن کاربرد های بسیاری دارند. مخارن های دوجداره با توجه به نیاز مشتری ساخته و تولید میشوند. مخازنی که به صورت یک لایه دولایه سه لایه و چندلایه برای مقاومت بیشتر و ضد جلبک بودن استفاده میشود. در ادامه به سه نوع از متداول ترین مخازن اشاره میشود.

افقی

مخزن پلی اتیلن افقی
مخازن افقی که به آن مخازن خوابیده نیز گفته میشود. همان طور که از نامش پیداس به صورت افقی قرار گرفته است و بازو های زیر مخزن ها باعث نگهدار و ثابت ماندن مخزن میشود.

مکعبی

مخزن پلی اتیلن مکعبی
مخازن مکعبی همان طور که از نامش پیداست از شکل هندسی مکعبی برخودار است و با آن مخزن کتابی نیز گفته میشود. این نوع مخزن در برای کسانی که فضا کمتری دارند بسیار مناسب است در مکان های تنگ باریک کم ارتفاع استفاده میشود.

عمودی

مخزن پلی اتیلن عمودی
مخازن عمودی که بصورت ایستاده استفاده میشود. این مخازن بدلیل اینکه از ساختار ساده ای نسبت به دیگر مخازن ها قیمت کمتری دارد. این نوع مخازن میتوان در مصارف مختلف کشاورزی, صنعتی و خانگی به کار گرفته شود.

مزایای مخزن پلی اتیلن

مخزن ها در ذخیره سازی آب بسیار مفید هستند و می تواند شما ار از کمبود آب نجات دهد. پلی اتیلن در مقایسه با سایر مخازن ها از وزن بسیار سبک تری برخوردار است و این مساله کاهش بسیار زیادی در هزینه های حمل و نقل, تجهیزات مورد نیاز برای نصب, نیروی انسانی مورد استفاده و… ایجاد می کند.در ادامه مزایای بیشتری را بررسی میکنیم.

  1. عمر مفید طولانی
  2. قیمت مناسب
  3. نصب آسان
  4. مقاومت بالا در برابر ضربه
  5. مقاومت در برابر عوامل شیمیایی
  6. ضد جلبک بودن تانکر
  7. قابلیت نگهداری آب و مواد خوراکی

عمر مفید و طولانی

سرمایه گذاری در مخازن پلی اتیلن طولانی مدت است و می تواند برای مدت زمان طولانی در کنار شما بماند و حتی با مراقبت و نگهداری مناسب میتوانید بیشتر از حد ضمانت شده شرکت باشد. به طور متوسط ​​، یک مخزن پلی مرغوب از یک شرکت معتمد می تواند بیش از ۲۰ سال عمر کند. تثبیت کننده های اشعه ماورا بنفش که به مواد افزوده می شوند ، این مخازن را از اثرات شدید خورشید در امان نگه می دارند و همچنین از خراب شدن مخزن با گذشت زمان جلوگیری می کنند.

قیمت مناسب

قیمت مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ها ارزان تر بوده و قابل دسترسی تر هستند. وزن پایین باعث حمل نقل آسان و نیروی انسانی کم تر را در نصب مخازن داشته باشند. تایین قیمت مخازن با توجه به ابعاد , تعداد لایه ها, حجم مخزن, شکل مخزن و… میباشد

نصب آسان

از آنجا که وزن مخازن پلی نسبتاً سبک است و بسیار بادوام است ، حمل آنها آسان است. مخازن پلی اتیلن متقاطع با استفاده از روش های اساسی حمل و نقل مانند حامل های مشترک و تریلرهای تراکتور مسطح حمل می شوند. مخزن فایبرگلاس دارای شرایط خاص حمل و نقل هستند و از آنجا که مخازن پلی استر از مخازن استیل سبک تر است ، حمل و نقل ارزان تر است. علاوه بر این ، هنگامی که مخزن به محل شما میرسد، می توان آن را با استفاده از تکنیک ها و تجهیزات معمول در سایت های شغلی تخلیه کرد . در آخر اینکه میتوان چندین بار آنها را مانور داد تا زمانی که آماده نصب نشوند بدون ترس از آسیب دیدن. همه این عوامل باعث می شود که مخزن شیمیایی شما آسان تر شود و نصب شود.

مخازن پلی اتیلن مخزن آب تانکر آنلاین

قیمت مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن در زمره پرفروش ترین مخازن نگهداری آب می باشد. مخازن پلی اتیلن به صورت گسترده توسط فرایندهای ماشینی و دستی و یا ترکیبی از موارد اشاره شده تولید می گردند. مخزن پلی اتیلن تولیدی با استفاده از فرایند قالب گیری چرخشی به صورت عمده بر پایه MDPE بوده که بعد از پودر سازی مواد اولیه درون قالب های گرم و در سه جهت چرخش داده میشوند.

این مخازن به صورت چند لایه نیز قابلیت تولید دارند. لایه های مختلف دارای بیس یکسان می باشند این درحالیست که هرلایه دارای رنگ های مختلف می باشد. مخزن پلی اتیلن با توجه به اینکه داخل و یا خارج از ساختمان قرار میگیرند دارای ضخامت و تعداد لایه های مختلف میباشند. گونه جدیدی از مخازن پلی اتیلن امروزه در کشور در حال تولید می باشد که به صورت استوانه ای بوده و در دو انتها ورق های پلی اتیلن تخت قرار میگیرد.

این ورق ها با استفاده از دستگاه جوش پلی اتیلن به دو انتها بسته می شوند. به صورت کلی رنگ این مخازن پلی اتیلن مشکی بوده و کاربری اصلی آنها نگهداری آب و فاضلاب می باشد. مخازن پلی اتیلن با استفاده از ورق های پلی اتیلن پیش ساخته با عرض ۱ الی ۲۵/۱ متر نیز ساخته می شوند. این مخازن دارای یک استراکچر فلزی می باشند که وظیفه ساپورت مخزن پلی اتیلن داخلی خود را بر عهده دارد. مخازن پلی اتیلن می توانند در محل و با توجه به حجم مورد نظر ساخته شوند.

لیست قیمت تانکر پلی اتیلن

شرح کالاقیمت به ریال (سال ۹۹)ابعاد به سانتیمتر
تک لایهسه لایهچهار لایهعرضارتفاعطول
مخزن ۱۰۰۰ لیتری۲۲،۲۵۱،۰۰۰۲۲،۹۹۸،۰۰۰۲۴،۵۷۴،۰۰۰۹۷۱۰۳۱۶۴
مخزن ۴۰۰۰ لیتری۷۶،۱۸۶،۰۰۰۷۹،۴۸۶،۰۰۰۸۴،۴۰۸،۰۰۰۱۶۰۱۶۱۲۴۶
مخزن ۵۰۰۰ لیتری۱۰۲،۱۶۴،۰۰۰۱۰۷،۱۵۵،۰۰۰۱۱۳،۲۱۶،۰۰۰۱۶۷۱۷۲۲۶۶
مخزن ۶۰۰۰ لیتری۱۳۰،۹۹۵،۰۰۰۱۳۷،۱۵۹،۰۰۰۱۴۴،۸۹۸،۰۰۰۱۸۰۱۸۰۲۷۵
مخزن ۸۰۰۰ لیتری۱۶۶،۷۴۸،۰۰۰۱۷۴،۷۹۸،۰۰۰۱۸۵،۲۱۷،۰۰۰۱۹۸۲۰۴۳۱۴
مخزن ۱۰۰۰۰ لیتری۲۰۷،۶۶۵،۰۰۰۲۱۸،۴۹۸،۰۰۰۲۲۹،۹۹۸،۰۰۰۲۰۷۲۱۶۳۴۵
مخزن۱۵۰۰۰ لیتری۳۰۰،۵۶۲،۰۰۰۳۱۶،۰۱۸،۰۰۰۳۳۴،۶۴۸،۰۰۰۲۳۸۲۴۲۳۹۸

محصول پیشنهادی: مخزن گالوانیزه

مخزن پلی اتیلن برای آب

مخزن پلی اتیلن امروزه به صورت گسترده ای جهت نگهداری آب و فاضلاب کاربرد دارند. مخزن پلی اتیلن نگهداری فاضلاب الزامات غذایی خاصی را جهت تماس با اب شرب دارا نمیباشند این در حالیست که مخزن پلی اتیلن برای آب می بایست دارای تاییدیه های بین المللی و داخلی جهت نگهداری آب را داشته باشد. مخزن پلی اتیلن جهت نگهداری آب می بایست دارای استحکام مکانیکی و طراحی استانداردی باشد تا بتواند در طول دوره بهره برداری جوابگوی نیازهای مشتری باشد. مخزن پلی اتیلن امرزه بیشترین کاربرد را جهت نگهداری آب دارا می باشد. فرایند های گوناگونی جهت تولید مخزن پلی اتیلن به کار گرفته میشود.

از جمله این فرایندها می توان به فرایند قالب گیری چرخشی و فرایند بادی اشاره کرد. حداکثر حجم قابل تولید مخازن پلی اتیلن در فرایند بادی، ۵۰۰۰ لیتر می باشد، این درحالیست که بیشترین حجم تولیدی برای مخزن پلی اتیلن روتو مولدینگ ۳۰ متر مکعب می باشد. فرایند قالبگیری بادی برای مخزن پلی اتیلن در کشور رشد محدودی داشته است که ریشه آن در عدم وجود گریدهای پلی اتیلن بادی با قابلیت فرایندی و استحکام مذاب بالا میباشد.

مواد اولیه مخازن روتو مولدینگ به صورت گسترده در کشور در حال تولید میباشد. مخزن پلی اتیلن با احجامی بالاتر از ۳۰ متر مکعب توسط ورق های پیش ساخته قابلیت تولید را دارا می باشند. به صورت کلی مخازن با حجمی بالاتر ۵۰ متر مکعب قابلیت حمل آسانی نداشته و می بایست در محل پروژه طراحی و تولید گردند. این مخازن برای نگهداری مواد شیمیایی و یا مخزن آب میتوانند استفاده گردند.

محصول پیشنهادی: دریچه منهول کامپوزیت

قیمت مخزن پلی اتیلن چند لایه

مخازن پلی اتیلن تولیدی با استفاده از قالبگیری چرخشی به صورت بسیار گسترده ای در کشور در حال تولید می باشد. تعداد تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن در کشور در سال ها گذشته و با توجه به کمبود آب روز به روز در حال گسترش است. قیمت مخازن پلی اتیلن تحت تاثیر قیمت مواد اولیه تولیدی توسط پتروشیمی های داخل می باشد. با ازدیاد نرخ پلی اتیلن MDPE یا پلی اتیلن با دانسیته متوسط، قیمت تمام شده مخازن افزایش می یابد.

مخزن پلی اتیلن روتو مولدینگ یا تولید شده با فرایند چرخشی، با توجه به اینکه در چه محلی قرار می گیرد، می تواند تک لایه یا چند لایه باشد. با ازدیاد تعداد لایه ها و نوع لایه ها می تواند قیمت تمام شده محصول را افزایش می دهد. هزینه های مربوط به مواد اولیه ، کامپاند سازی و سربار مربوط به مخازن پلی اتیلن چندلایه بیشتر از مخازن تک لایه می باشد. ازدیاد تعداد لایه ها در مخازن پلی اتیلن به منظور کاهش نفوذ نور خورشید و یا سبک سازی صورت می گیرد. بر همین اساس قیمت مخزن پلی اتیلن چندلایه از قیمت مخزن پلی اتیلن تک لایه بالاتر می باشد. قیمت گذاری مخازن پلی اتیلن امروزه با توجه به نوسانات شدید نرخ مواد اولیه به روز می باشد.

نمایندگی مخزن پلی اتیلن تهران

مخازن پلی اتیلن امروزه پرمصرف ترین مخازن جهت نگهداری آب شرب می باشند. از آنجایی که این مخازن دارای احجام و اشکال متنوعی بوده و مقاومت محیطی و خوردگی بالایی را دارا می باشند، فروش این مخازن روز به روز بیشتر می گردد و تولید کنندگان زیادی در حال فعالیت جهت تولید مخازن پلی اتیلن می باشند. با توجه به عدم نظرات کافی در حوزه تولید این مخازن و محدود بودن استانداردهای مربوط جهت تولید این مخازن، تهیه مخازن پلی اتیلن می بایست از شرکت های معتبر و یا نمایندگان آنها باید صورت گیرد. نمایندگی مخزن پلی اتیلن شرکت تانکر آنلاین در تهران موظف به ارایه مشاوره رایگان و خدمات مربوط به سوراخکاری، نصب و بررسی محل قرارگیری جهت نصب را بر عهده دارند.

قیمت گذاری مخازن پلی اتیلن امروزه به روز بوده و با توجه به حجم و شکل مورد نیاز مخزن آب تولید و تامین می گردد. مخازن پلی اتیلن با توجه به حجم و طراحی دارای وزن های مختلفی می باشند. ازدیاد وزن در کنار طراحی مناسب می تواند مزایای رقابتی بالایی را ایجاد نماید. نمایندگی های مخزن پلی اتیلن تهران تانکر آنلاین در نقاط مختلف تهران آمادگی پاسخگویی و راهنمایی جهت خرید مخزن آب را دارا می باشند. این شرکت با رعایت کلیه استاندارد های بین المللی سالیانه بیش از ۲۰ هزار مترمکعب مخزن نگهداری آب را تولید می کند.

محصول مشابه: مخزن مادولار

فروش مخزن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن حجم بالایی از مارکت مخازن نگهداری سیالات را به خود اختصاص داده اند. مخازن پلی اتیلن دارای تنوع گسترده ای می باشد. این مخازن با توجه به اینکه جهت نگهداری چه نوع سیالی استفاده می شوند و دارای چه طرح و حجمی می باشند، دارای قیمت های مختلفی می باشند. فروش مخزن پلی اتیلن به صورت گسترده ای امروزه در فروشگاه های ثابت و آنلاین در کشور صورت میگیرد.

مخازن پلی اتیلن در احجام زیر ۱۰۰۰۰ لیتر به صورت گسترده ای در انبار های مربوط به فروشگاه های مخازن پلی اتیلن موجود می باشد، این در حالیست که مخازن پلی اتیلن در احجام بالاتری معمولا به صورت سفارشی و پس از دریافت پیش پرداخت تولید میگردند. فروش مخزن پلی اتیلن با توجه به حجم مورد نظر مخزن و محل قرارگیری مخزن توسط نمایندگی های فروش مخازن پلی اتیلن و یا کارشناسان فروش پیشنهاد می گردد. مخازن پلی اتیلن با حجم بالا می تواند در محل ساخته شود. از مزایای مخازن پلی اتیلن، مقاومت خوردگی بالا و کیفیت بالای آب می باشد.

مخزن پلی اتیلن برای اسید

پلی اتیلن یکی از ارزانترین و پر مصرف ترین پلیمر ها می باشد. این پلیمر دارای دانسیته پایین، مقاومت شیمیایی بسیار بالا (تا درجه حرارت ۴۵ درجه سانتیگراد) و قیمت بسیار مناسب می باشد. مخزن پلی اتیلن به صورت گسترده ای جهت نگهداری آب استفاده می شوند. این مخازن با توجه به اینکه دارای مقاومت شیمیایی بالایی می باشند، کاربری نگهداری سیالات خورنده را نیز می توانند داشته باشند. مخزن پلی اتیلن تک جداره و دوجداره نگهداری اسید مزایای بسیار زیادی را برای مصرف کننده ایجاد می کند. مخزن پلی اتیلن برای اسید در مقایسه با مخزن کامپوزیت برای نگهداری اسید دارای قیمت رقابتی بسیار بالاتر می باشند.

این مخازن میتوانند در احجام و اشکال گوناگونی طراحی و ساخته شوند. مخزن پلی اتیلن نگهداری اسید دارای ضخامت بالاتری در مقایسه با مخازن پلی اتیلن نگهداری مخزن آب می باشند. مخزن ضد اسید بیشترین کاربرد را در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع شیمیایی دارا می باشند. مخازن نگهداری اسید پلی اتیلن قابلیت تولید به صورت چند جداره را دارا می باشند. مخازن نگهداری اسید برای درجه حرارت های بالاتر از ۴۵ درجه سانتیگراد، میتواند از جنس PP و CPVC تولید گردند. مخازن PP و مخازن اسید CPVC میتوانند تا درجه حرارت ۸۵ درجه سانتیگراد را به راحتی کاربردی دهند.

همچنین بخوانید: دریچه منهول کامپوزیت

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *