مقالات کارگشا

مبلمان کافه از نگاه مشتریان

کافه در نگاه اول شاید مکان مناسبی جهت گذران اوقات فراغت باشد. اما کافه را می توان از جنبه های متفاوتی بررسی کرد. از جمله نکات کلیدی که کافه ها در بردارند، پذیرش نقش های گوناگونی است که پذیرفته اند و روزانه افراد زیادی با سلیقه های مختلف و نیازهای گوناگون به این فضا آمده و سعی دارند تا ساعاتی خوش را در زندگی روزمره خویش در این فضا بگذرانند. و خاطره جمعی برای خود بسازند.

 از ویژگی های بارز کافه ها این است که  افراد در زندگی روزمره خود، که معمولا هم از طبقه متوسط شهر هستند به آنجا مراجعه می کنند. یا افراد تحصیل کرده و جوان از قشرهای خاص که دارای دیدگاه های خاصی نیز هستند زندگی مدرن شهری را در اینجا تجربه می کنند. 

 

مبلمان کافه در یک نگاه

 

در کل کافه ها فضاهای عمومی با مالکیت خصوصی هستند که افراد با مراجعه به آن ساعاتی از زندگی روزمره خود را با افرادی همفکر خود می گذارند این نکته خود  دلیل بر این موضوع است که کافه ها پتانسیل های مثبتی را در جهت شکل گیری زندگی عمومی و جمعی دارند. 

کافی شاپ ها در این فصل ها (بهار و تابستان) از شایع ترین مکان ها برای تفریح و گپ و گفت صمیمانه هستند و گزینه ایده آل بسیاری از افراد نیز هستند. به همین خاطر داشتن یک کافه می تواند از کسب و کارهای پررونق باشد. بنابراین نکته ای که به شما توصیه می کنیم این است که یکی از مهمترین عواملی که کافه شما را بهترین می کند مبلمان کافه است.

مبلمان کافه می تواند نگاه مشتریان را به کافه شما به کلی عوض کند و در تصمیم آن ها برای انتخاب کافه شما بسیار تاثیر گذارد، پس لازم است که در انتخاب مبلمان خود دقت کنید. 

 

طراحی مناسب 

میز و صندلی هایی که برای خانه شما مناسب است ممکن است برای کافی شاپ ها گزینه جالبی نباشند. شما می توانید از فروشگاه هایی که مخصوص فروش مبلمان کافه و رستوران هستند طرح ها و رنگ های متنوعی را انتخاب کنید، این انتخاب ها می تواند شامل همه ظروف، وسایل تزئینی و وسایل روشنایی کافه شما نیز باشد. 

یک کافی شاپ می تواند هم در فضای داخلی و هم در فضای بیرونی مبلمان خاص آن فضا را داشته باشد. پس اگر برای فضای بیرونی کافه خود خرید می کنید به شرایط هوای بیرون و آب و هوای آن منطقه و شرایط محله خود توجه کنید تا مبلمان مناسب و بادوامی را انتخاب کرده و کیفیت و راحتی آن را در نظر بگیرید. 

 

مبلمان کافه در یک نگاه

جنس مبلمان 

این روزها کافه های زیادی را می بینید که صندلی های پلاستیکی دارند.  مبلمان و صندلی های پلاستیکی برای کافه ها و رستوران های شلوغ گزینه مناسبی هستند زیرا ویژگی بارز این صندلی ها راحتی آنهاست. همچنین مستحکم و منعطف بوده و با مراقبت منظم دارای عمر طولانی و هزینه کمتری هستند. با داشتن فضای کافی با این مبلمان می توانید محیط خوبی را برای مشتریان ایجاد کنید.

صندلی های پلاستیکی در طرح های متنوع و رنگی یافت می شوند و مقرون به صرفه نیز هستند، بنابراین اگر با یک بودجه کم می خواهید کافه خود را افتتاح کنید و  یا اگر دوست دارید با رنگ ها بازی کنید، صندلی های پلاستیکی به شما امکان ایجاد تم هایی الهام بخش می دهند.
خوشبختانه صندلی های پلاستیکی می توانند به شما کمک کنند انواع مختلفی از تم ها را فقط با آغوش گرفتن رنگ ها ایجاد کنید.

 

مبلمان کافه در یک نگاه

 

اگر برای مبلمان فضای بیرونی کافه خود فکر می کنید که چه نوعی بخرید، ما به شما پیشنهاد می کنیم با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه تان جنس و نوع مبلمان را انتخاب کنید. اگر در آب و هوایی سرد زندگی می کنید مبلمان چرم برای شما بهترین گزینه است، زیرا با تابش نور خورشید به آرامی گرم شده و احساس لذت بیشتری به مشتریان بیرونی می دهد. مبلمان چرم در انواع رنگ ها وجود دارد که بیشتر رنگ سیاه و سفید آن در دسترس است. 

 

مبلمان کافه در یک نگاه

مبلمان کافه در یک نگاه

 

مبلمان کافه نقش مهمی در انتخاب و فروش مواد غذایی دارند. تجربه کافه های سراسر جهان نشان داده است که مبلمان کافه در انتخاب نوع غذا یا نوشیدنی و مقدار سفارش تاثیر زیادی داشته است. به همین خاطر کافه هایی که تازه افتتاح می شوند و رقیب های بزرگی در آن منطقه دارند می توانند از این گزینه استفاده کنند. اینجاست که مبلمان چوبی به کمک شما می آیند. 
انتخاب مبلمان چوبی می تواند سرمایه گذاری بزرگی روی جذب مشتری ها باشد و کافه شما را به یک مکان دوست داشتنی و مطبوع برای آن ها تبدیل کند.

 

مبلمان کافه در یک نگاه

 

همه صاحبان کافه ها می دانند که بسیار مهم است که فضای کافه کیفیت و زیبایی داشته باشد تا مشتریان احساس خوشایندی داشته باشند. بنابراین تمام نیمکت ها، صندلی ها و میزها، وسایل تزئینی، ظروف، گلدان ها و … و همه جزئیات باید دقیقا برنامه ریزی شده، مجهز و هماهنگ باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که از همان ابتدا بهترین را انتخاب کنید. 

صندلی ها باید با دوام باشند. صندلی هایی که در مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، در کاربران تاثیرات مختلفی می گذارند. صندلی هایی با رنگ های متنوع نیز به شما این امکان را می دهند رنگ سال را در کافه خود معرفی کنید. هنگامی انتخاب صندلی های رنگی به روانشناسی رنگ ها نیز توجه داشته باشید. 

 

مبلمان کافه در یک نگاه

 

فرهنگ کافه نشینی در همه جای شهر با تنوع فضا و حس و حال مناسب به سلامت روانی  اجتماعی شهر و شهروندان کمک می کند.
در خیابان که ریتم عبور ما و تجربه ما از با هم بودن تند و باعجله است، کافه ها فرصت لحظه ای درنگ کردن را به ما می دهند تا در کنار هم و یاد گرفتن احترام به حضور دیگران، فرهنگ های متفاوت را نیز تجربه کنیم.  

حتی کافه های سیار که به تازگی در شهر با آن ها روبرو می شویم، روش تازه ای از رفتار اجتماعی ما شده اند، که می تواند علاوه بر دلپذیری و خوشایندی ایجاد همین درنگ و ماندن کنار هم ، به ما می آموزد که به جای اینکه با بی توجهی و عجله از کنار هم رد شویم به در کنار هم بودن توجه کنیم.

 

 

مبلمان کافه در یک نگاه

 

در پایان باید گفت: کافه شما بدون داشتن مبلمان مناسب برای مشتریان، کافه خوبی نخواهد بود. پس به همه جنبه ها از قبیل رنگ، جنس، نوع، اندازه، ارگونومی،ابعاد، راحتی و آرامش مشتریان فکر کنید. 

منابع: 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا