مقالات کارگشا

بررسی نتایج هوشمندسازی در هتل شرایتون سیدنی

هتل شرایتون سیدنی یکی از زیباترین هتل های این شهر به شمار می آید که چشم انداز و موقعیتی بی نظیر در این شهر دارد. این هتل دارای 557 اتاق و سوئیت، چندین سالن غذاخوری، استخر شنای آب گرم و سالن ورزش و 18 اتاق ملاقات چند منظوره می باشد. هتلی فوق العاده با امکاناتی در سطح استاندارد بالا و کیفیت بی نظیر خدمات و محصولاتی که در سراسر آن استفاده می شود، بسیار دیدنی و جالب می باشد. این همان فلسفه و دانشی می باشد که مجموعه های معتبر هتلداری بین المللی به آن معتقد بوده و روز به روز در حال به روزرسانی و توسعه آن می باشند. این فلسفه و نگرش، منجر به افزایش بهره وری انرژی در آن شده است، به این ترتیب مدیران توانسته اند از صندوق ساختمان سبز استرالیا موسوم به AusIndustry بهره مند شده که این حمایت نیازمند داشتن سیاست های کاهش اثرات زیست محیطی هتل، مصرف انرژی و بهبود کلی بهره وری انرژی میباشد. 

 هتل هوشمند

چالش ها : 

برای شروع این فرآیند، مدیریت این هتل، قراردادی با شرکت Enman، متخصص در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی، برای انجام ممیزی انرژی در ساختمان منعقد نمود. این شرکت پیشنهاداتی برای کاهش مصرف انرژی در هتل ارائه کرد که شامل تعمیر سیستم خنک کننده هتل، سیستم تهویه مطبوع و سیستم کنترل روشنایی می باشد. یکی از پیشنهادهای کلیدی این شرکت، ارتقاء سیستم مدیریت ساختمان(BMS) بود. سیستمی که در آن زمان در حال کار بود، سیستمی با استاندارد قدیمی بود که حتی دیگر از طرف شرکت سازنده هم پشتیبانی نمی گردید. 
 هتل هوشمند، شرایتون
سیستم EcoStruxure  اشنایدر الکتریک توسط Enman برای جایگزینی به عنوان مناسب ترین گزینه برای پروژه انتخاب گردید. دلیل انتخاب اشنایدرالکتریک، مدیریت هزینه های پروژه، صرفه جویی در انرژی و هزینه های تعمیر و نگهداری بود. تعدادی درایوهای دور متغیر(VSD) نیز در ممیزی انرژی توصیه شدند که مجدداً برند اشنایدر الکتریک برای تامین این تجهیزات مشخص گردید.

راهکار ارائه شده:

راهکار ساختمانی EcoStruxure اشنایدرالکتریک که برای این پروژه انتخاب گردید راهکاری با قابلیت اتصال یک نرم افزار معتبر به کلیه سیستم های سخت افزاری اعم از سنسور، کنترلر و … در بستری از شبکه IP بود. بر اساس استانداردهای باز و معتبر اشنایدرالکتریک در این راهکار، امکان برقراری ارتباط موثر بین کلیه ماژولهای هوشمند اعم از روشنایی، سرمایش و گرمایش و … برقرار گردید که نهایتاً با داشتن این داده ها و اطلاعات بتوان به کمک نرم افزار ارائه شده، کلیه داده ها را به صورت هوشمند و موثر موردارزیابی قرار داده و نهایتاً بهترین تصمیمات و سناریوهای کاری برای کاهش مصرف انرژی صادر و عملیاتی گردد. 

سیستم ارائه شده کاملاً منطبق بر سیستم پیشین و دارای قابلیت تعامل کاری موثر با سایر سازندگان و تجهیزات بوده و در عین حال امکان توسعه سیستم در آینده نیز در آن پیش بینی گردیده بود. 
 هتل هوشمند، اشنایدر الکتریکدر این پروژه هتلی به کمک راهکار EcoStruxure اشنایدر الکتریک، سطح کنترل، مدیریت و نظارت بر چگونگی مصرف انرژی توسعه پیدا نمود. همچنین امکان اندازه گیری میزان دی اکسیدکربن در فضای پارکینگ و نیز یک ارتباط داده ای سطح بالا با دستگاه های چیلر فراهم گردید. بهره برداران مشخص و معین امکان دسترسی به سیستم هوشمند را از هر نقطه ای و در هر زمانی را دارند. این راهکار همچنین، امکان مدیریت و نظارت بر چگونگی مصرف انرژی را در فضاهای مشخص کاری هتل فراهم نموده که به کمک آن، مدیریت هتل امکان تصمیم گیری جامع در خصوص چگونگی کارکرد تجهیزات را داشته باشد. 
نقاط کنترلی بیشتری به سیستم هوشمند به همراه 37 دستگاه درایور دورمتغیر اشنایدر الکتریک به همراه کارت های واسط مبتنی بر پروتکل LON در این پروژه نصب و راه اندازه گردید. 
درایورهای دور متغیر در این پروژه برای افزایش کارایی انرژی و برای مدیریت بر عملکرد پمپ ها، فن ها و دستگاه های چیلر نصب و راه اندازی گردیدند. این درایورها سرعت عملکرد سیستم را با کنترل نمودن میزان توان اعمال شده به آن کنترل نموده که نهایتاً منجر به عملکرد موثرتر این سیستم ها می گردد. درایورهای دور متغیر به پمپ های آب کندانسور، پمپ های آب خنک چیلر، فن های برج خنک کن، فن های دستگاه های هواساز، فن های تخلیه هوای آشپزخانه، پارکینگ و فضاهای بارگیری اضافه گردیدند. 

هتل هوشمند، شرایتون

نتیجه نهایی:

پروژه هتل شرایتون نمونه بارز و زنده از پروژه هایی است که حتی با وجود سطح میزبانی بالا، امکان رسیدن به سطوح بالاتر مدیریت انرژی در آنها وجود دارد. حتی در روزهای اولیه راه اندازی هتل، سطح کاهش مصرف انرژی دو رقمی گردید و در همان ماه اول بهره برداری، مدیریت منطقه ای مجموعه هتل های شرایتون، آقای اندرو اسمیت، عنوان نمود که "توانسته اند میزان هزینه های ناشی از مصرف انرژی خود را به میزان 15% در همان ماه اول، کاهش دهند."
 
منبع: وبسایت اشنایدر الکتریک

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا