چگونه می توانید خودتان محله تان را بهتر کنید

تبدیل یک محله به مکانی بهتر خواسته ای است که بسیاری از ما به دلایل بسیاری به دنبال آن هستیم. بهتر شدن محله باعث می شود تا زندگی لذت بخش تری در شهر داشته باشیم همچنین ارزش ملک در آن منطقه بالاتر می رود و به دارایی های  ما افزوده می شود. در نهایت، با این حال، بهبود محله شما یک تلاش نسبتا پیچیده است که نه تنها نیاز است شما در این راه وظایف خود را انجام دهید بلکه لازم است همسایگان خود را مجاب کنید تا در کارهای گروهی سهیم باشند و نتایج بهتری حاصل شود و جامعه و محله بهتری داشته باشید. خوشبختانه، با  انجام بعضی از کارها و فکرها، شما در مسیر بهتر کردن محله خود قرار خواهید گرفت.

در مطلب قبلی با عنوان ” 12 ویژگی یک محله خوب ” شما را با مواردی از آن ها آشنا کردیم. حال می خواهیم  در ادامه برای شما شرح می دهیم چطور می توانید در این کار نقش داشته باشید و چگونه می توانید خودتان محله تان را بهتر کنید . کافیست ابتدا از خانه خود شروع کنید.

از خانه خود نگهداری کنید.

یک راه عالی برای ساخت یک محله خوب این است که از خانه خودتان آغاز کنید.انجام اصول اولیه نگهداری از راه هایی است که می تواند در محله تان موثر باشد و افراد با دیدن آن به این موضوع پی ببرند که محله تان مکانی مناسب برای زندگی محسوب می شود حال چنانچه بر عکس این موضوع باشد و به نگهداری خانه خود اهمیت ندهید این برداشت خواهد شد که اهالی محله به محیط و اطراف خود اهمیت نمی دهند.

اما چه کارهایی می توانید برای نگهداری خانه خود بکنید تا محله تان بهتر شود؟

خانه خود را در صورت نیاز رنگ کنید.

تعمییرات لازم مربوط به خانه تان را مانند تعمییر پرده ، پنجره ، درها و … انجام دهید.

در حالی که برخی از تعمیرات ممکن است گران باشد، تعمیر و نگهداری مواردی مانند رنگ کردن و اصلاحات جزیی می تواند ارزان باشد، اگر خودتان آن ها را انجام دهید.

رنگ کردن و تمیز کردن دیوار خانه

رسیدگی به خانه

به حیاط خانه تان برسید.

در بسیاری از نقاط شهر محله های خوب ارتباط مستقیمی با زیبایی ظاهریشان دارند و فضایی که بیشتر ظاهر یک محله را شکل می دهد حیاط های خانه ها و آپارتمان های آن منطقه است. بنابراین اگر می خواهید محله خود را به جای بهتری تبدیل کنید، باید تلاش کنید تا حیاط و ظاهر آپارتمان خود برسید.

چه کارهایی می توانید برای زیبایی حیاط خانه تان انجام دهید؟

کاشت چمن و گل های متنوع و رسیدگی به آن ها

ساخت طرح های تزیینی مانند آب نما ، حوض و …در گوشه ای از حیاط

استفاده از نورپردازی متنوع که باعث می شود در کنار زیبایی امنیت محله تان افزایش یابد . برای آشنا شدن با این موضوع و موارد دیگر موثر در امنیت محله به شما پیشنهاد می کنیم مطلب ” 8 راه ساده برای امن تر شدن محله تان ” را مطالعه فرمایید.

کوتاه کردن چمن

رسیدگی به حیاط خانه

جلوگیری از جمع شدن آشغال در حیاط

اگر در بهتر کردن محله خود مصمم هستید باید از جمع شدن آشغال و زباله در حیاط خود جلوگیری کنید. جمع کردن زباله در حیاط و کنار منزل همسایه هایتان توهین به آن ها است و  محیط منفی را در محله ایجاد خواهد کرد. بنابراین ارزش محله و اهالی آن ها پایین خواهد آمد و مردم با دیدن این مناظر این تصور را خواهند کرد که اهالی این منطقه به خود و اطراف خود اهمیت نمی دهند.

در حیاط و فضای باز خانه سطلی قرار دهید و زباله ها را در آن نگه دارید. در کنار آن سعی کنید کیسه های زباله را در زمان مناسب بیرون بگذارید تا از انباشته شدن آن در ساعت اولیه روز جلوگیری شود. اگر وسایل دور ریختنی مانند مبلمان کهنه ، مصالح ساختمانی و … دارید آن ها را جلوی خانه قرار ندهید.سعی کنید خودتان آن ها در سطل های زباله شهرداری بگذارید یا در اختیار حمل کننده های ضایعات قرار دهید.

قراز دادن سطل زباله در حیاط

بیرون گذاشتن آشغال در زمان معین

برای همسایه خود مشکل ایجاد نکنید.

یکی از بهترین راهها برای ایجاد یک محله خوب، این است که مطمئن شوید هیچ مشکلی برای همسایگان خود ایجاد نکرده اید.
پس ، اگر مشکلی برای همسایگان خود ایجاد کنید، احتمالا شما را ناراحت می کنند و نمی خواهند با شما ارتباط برقرار کنند. این فرایند در ایجاد و تشدید جوی منفی در محله تان تاثیر خواهد گذاشت.

اجازه ندهید حیوانات خانگی تان در خیابان به آزادی پرسه بزنند. به عنوان مثال حرکت سگ ها ممکن است برای بچه ها، دوچرخه سواران و دوندگان مشکل ایجاد کند.پرسه آزادانه گربه ها نیز باعث می شود تا پرندگان کشته شوند.

راهروی ورودی و مسیر خانه همسایه های خود را  با کارهای مختلف نبندید. فعالیت هایی مانند گذاشتن سطل زباله در مسیر راه همسایه یا پارک کردن ماشین جلوی در پارکینگ می تواند به همسایه هایتان آزار برساند.

جلوگیری از پرسه آزادانه حیوانات خانگی درمحله

کنترل حیوان خانگی در محله

ایجاد سرو صدای کمتر در محله

شکایات  از سر و صدا و مشکلات آن  یکی از بزرگترین مسائل در بسیاری از محله ها است. در نتیجه، اگر میخواهید محله شما بهتر شود، سر و صدایی که تولید میکنید کمتر باشد.

به طور مرتب حواستان به حیوانات خانگی تان باشد. حواستان باشد که پارس نکنند و مراقب باشید همسایه هایتان را آزار ندهد.

اگر جشن دارید، مطمئن شوید که سر و صدایی که تولید می کنید را محدود کنید و موسیقی را در یک ساعت مناسب خاموش کنید.به عنوان مثال در روز های آخر هفته زمان مناسبی برای جشن می باشد ولی می بایست تا ساعت 12 به پایان برسد . برای روز های دیگر هفته این زمان به 8 تا 9 شب مناسب است.

صدای رادیو یا ضبط خود را در ماشین بیش از حد بالا نبرید و به طور کل صدایی نابهنجار در محله خود ایجاد نکنید.

ایجاد سر و صدای کمتر در آپارتمان

ایجاد سرو صدای کمتر در محله

منبع : wikihow

۳ نظر

  1. عالیه 😘😘⁦☺️⁩⁦☺️⁩🤗🤗

  2. خوب

    1. کی گفته خوب عالیه 😍😍😘😘💃💃💖

نظر بدهید