در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۱۶۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
صفحه یک روزنامه‌ها
اغلب روزنامه‌های اصولگرا به پوشش ویژه 9 دی پرداختند در حالی که روزنامه‌های اصلاح طلب به پوشش سخنان علی مطهری و کارت زرد به وزیر علوم پرداختند.
به گزارش گروه سبک زندگی خبرگزاری دانا (داناخبر)، تیتر و عکس یک روزنامه‌ها نشانی از موضع‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی آنان و البته اخبار روز مهم در سطح کشور و جهان است. نگاهی داریم به عکس و تیتر امروز روزنامه‌ها در 8 بخش:

1. سالروز راهپیمایی روز نهم دی 1388 بازتاب ویژه‌ای در مطبوعات امروز داشت. برخی مطبوعات به خود ماجرا پرداخته بودند و برخی به سخنان رییس جمهوری درباره این روز. اغلب روزنامه‌های اصولگرا به پوشش این روز پرداختند و روزنامه‌های دولتی یا اصلاح‌طلبی چون قانون به پوشش سخنان رییس جمهور اکتفا کردند.



2. مساله هسته‌ای هم امروز در تیتر و عکس یک رسانه‌ها قرار داشت. بیشتر رسانه‌ها سخنان و عکس عباس عراقچی را پوشش دادند که از مذاکره مستقیم با آمریکا در این خصوص سخن گفته (اغلب روزنامه‌های اصلاح‌طلب) اما طرح مجلس برای غنی‌سازی 60 درصدی و نصب سانتریفوژهای جدید هم مورد توجه رسانه‌ها قرار داشت. (اغلب روزنامه‌های اصولگرا)



3. یک واقعه دیگر از مجلس هم مورد توجه مطبوعات قرار گرفت و آن کارت زرد مجلسیان به وزیر علوم بود. این موضوع هم مورد توجه روزنامه‌های اصلاح طلب قرار گرفته بود.





4. سخنان علی مطهری درباره وقایع سال 1388 هم نکته دیگری بود که مورد توجه مطبوعات قرار گرفت. روزنامه‌های اصلاح‌طلب سخنان او را تیتر یک خود کردند.



5. موضوع مسکن و تورم، از دیگر موضوعات مورد توجه مطبوعات امروز بود. نشریات اقتصادی به این موضوع پرداخته‌اند.





6. تشییع جنازه مرحوم علی اکبر پرورش، سخنان دادستان کل کشور، اصلاح قانون شوراها و فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی از دیگر مسایل مورد توجه روزنامه‌های امروز بود.









7. عکس‌ها و طرح‌هایی به مناسبت ایام عزاداری پایان صفر هم زینت بخش صفحه یک امروز روزنامه‌ها بود.



8. تیتر روزنامه ابرار با فعل ناقص، تیتر یک مبهم روزنامه افکار و پوشش تصویری مراسم ختم پدر رییس دانشگاه آزاد در صفحه یک ارگان این دانشگاه از مسایل جالب و به نوعی گاف‌های امروز مطبوعات بود.



ارسال نظر