آفتاب

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه باید آن را فرا گرفت؟

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه باید آن را فرا گرفت؟

در میکروپیگمنتیشن ریزدانه های رنگی به میانه قسمت رویی و زیرین پوست تزریق می شود و موجب رنگی شدن آن قسمت از پوست می شود. این روش برای آرایش ابرو، چشم و لب به کار گرفته می شود. خانم هایی که دارای ابروهای کم پشت و یا نامرتب هستند با استفاده از این روش می توانند ظاهر خود را آراسته کنند و همچنین از شر مداد ابرو و نگرانی از پاک شدن آن خلاص شوند.

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی امروزه در میان بانوان بسیار پرطرفدار شده است. همیشه خانم ها آرزو داشته-اند که در همه اوقات و در هر شرایطی، ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. امروزه به وسیله میکروپیگمنتیشن این آرزو به واقعیت تبدیل شده است. دوره آموزش میکروپیگمنتیشن یکی از زیر شاخه های دوره آموزش تاتو (آرایش دائم) می باشد.

میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه باید آن را فرا گرفت؟


در میکروپیگمنتیشن ریزدانه های رنگی به میانه قسمت رویی و زیرین پوست تزریق می شود و موجب رنگی شدن آن قسمت از پوست می شود. این روش برای آرایش ابرو، چشم و لب به کار گرفته می شود. خانم هایی که دارای ابروهای کم پشت و یا نامرتب هستند با استفاده از این روش می توانند ظاهر خود را آراسته کنند و همچنین از شر مداد ابرو و نگرانی از پاک شدن آن خلاص شوند. این متد برای آرایش چشم و لب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به وسیله این روش دیگر نیازی به رژ لب و همچنین خط چشم نخواهید داشت و برای کسانی که وقت و حوصله کافی برای یک آرایش تمیز و مرتب را ندارند. بسیار عالی خواهد بود.

میکروپیگنتیشن در چه مواردی استفاده می شود؟

میکروپیگمنتیشن علاوه بر این که در حوزه زیبایی کاربرد فراوان دارد، از نظر پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد برای بهبود خط لب، بهبود ظاهر پلک، مخفی کردن قسمت های بی مو، پوشاندن لک و ... اقدام به انجام این روش می کنند. همچنین با استفاده از این روش می  توان محل بخیه و ماه گرفتگی را بهبود داد.  این متد در قرینه سازی ابرو، لب و همچنین پوشاندن سیاهی دور لب نیز کاربرد دارد.


برتری میکروپیگمنتیشن نسبت به تاتو

می توان گفت که مهمترین تفاوت میان میکروپیگمنتیشن با تاتو در دستگاه آن است. دستگاه های مخصوص میکروپیگمنتیشن دارای اجزای ثابت و اجزای قابل تعویض هستند در نتیجه به راحتی می توان از این طریق اجزای قابل تعویض و یکبار مصرف را به راحتی تعویض کرد و در نتیجه احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر بسیار کاهش می یابد. همچنین سوزن های به کار رفته در دستگاه، نسبت به سوزن های یکبار مصرف دستگاه تاتو متفاوت است و به دلیل ظریف بودن و نوع ساخت خاص آن، کمترین آسیب را به بافت وارد می-کند و علاوه بر آن احتمال ترشح شدن خون نیز کاهش می یابد. در روش تاتو، برخی اوقات با تغییر رنگ  مواجه می شویم و ته رنگ های نارنجی، خاکستری، قرمز و ... را در زیر کار می بینیم اما در روش میکروپیگمنتیشن رنگ معمولا ثابت می ماند. تاتو به دلیل ضخیم بودن سوزن با درد و خونریزی زیاد همراه است و همچنین فرد ناچار است که تا مدتی از حضور در اجتماع پرهیز کند تا زخم ها درمان شود این درحالی است که روش میکروپیگمنتیشن فاقد درد و خونریزی بوده و معمولا عوارضی به همراه نخواهد داشت. عمق کاشت رنگ در روش پیگمنتیشن کمتر از تاتو است به همین دلیل در صورتی که مشتری از نتیجه کار راضی نباشد، احتمال تغییر و اصلاح آن نسبت به تاتو آسان تر است.

درک تمام این تفاوت ها برای افرادی که دوره آموزش آرایشگری در این زمینه را گذرانده اند ملموس تر است اما در صورتی که شما تمایل دارید آرایش دائم را بگذرانید حتما باید با این تفاوت ها مانند آرایشگران حرفه ای آشنا شوید.


دستگاه میکروپیگمنتیشن

در صورتی که تمایل دارید میکروپیگمنتیشن را آموزش ببینید ابتدا بهتر است که دستگاهی با کیفیت مناسب تهیه کنید. در صورتی که هندپیس دارای وزن و لرزش کم باشد، تسلط به آن بهتر بوده و می توان طرح ها را با دقت بیشتری پیاده کرد. بیشتر دستگاه های بی کیفیت توانایی تنظیم سرعت را به طور دقیق ندارند در نتیجه عدم امکان برای تنظیم عمق موجب کاهش عملکرد در ظرافت می شود. سوزن دستگاه مهمترین بخش از کار است. استفاده از یک سوزن برای چند نفر و یا حتی برای یک نفر در طولانی مدت، احتمال عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت به همین دلیل، دستگاه های امروزی میکروپیگمنتیشن به جای سوزن دارای کارتریج یکبار مصرف هستند. کارتریج هایی که دارای ممبران پلاستیکی هستند، استاندارد بوده و این ممبران ها مانع از انتقال مایع لنفی به هندپیس می شوند. در صورتی که در کارتریج به جای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده شود، این کارتریج ایزوله نیست و نباید مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ دستگاه میکروپیگمنتیشن

انتخاب رنگ برای دستگاه میکروپیگمنتیشن بسیار مهم است. در صورتی که از رنگ هایی استفاده شود که طبق اصول بهداشتی تولید نشده باشند، ممکن است که سلامتی افراد با خطر مواجه شود. متاسفانه برخی از رنگ-های غیر مجاز حاوی رنگ  های صنعتی مانند رنگ خودرو و جوهر پرینتر است که عوارضی غیر قابل جبران را برای فرد به همراه خواهد داشت. رنگ های مجاز دارای مواد غیر سمی و زیست سازگار است و به دلیل اینکه دارای فلزات سنگین کمتری هستند، از ماندگاری کمتری برخوردارند اما مهمترین اولویت سلامت فردی است؛ در نتیجه بهتر است که حتما استاندارد بودن رنگ مورد استفاده مورد توجه قرار گیرد.


اهمیت به زیبایی و سلامت

شاید همه شما حکایت (هرکه طاووس خواهد جورهندوستان کشد) را شنیده باشید. این اصطلاح کاملا مساعد حال کسانی است که تمایل دارند به هر طریقی زیبا شوند. به طور کلی زیبا شدن به این روش خالی از درد نیست اما در صورتی که در انتخاب مرکز میکروپیگمنتیشن کوتاهی کنیم ممکن است که با عواقب جبران ناپذیری مواجه شویم. دستگاه ها، کارتریج ها و رنگ های مخصوص این کار باید استاندارد بوده و براساس اصول پزشکی تهیه شده باشد. پیگمنتر باید به طور کامل آموزش میکروپیگمنتیشن دیده باشد و به اصول زیبایی و طراحی چهره تسلط کامل داشته باشد در غیر این صورت به دلیل اینکه این نوع آرایش دائمی است، ممکن است مشتری از نتیجه راضی نباشد و عواقب روحی جبران ناپذیری به وی وارد شود.



کد N2216639

وبگردی