+
۲

پایان نامه دکتری عمران راه و ترابری (اینجا کلیک کنید)

پایان نامه دکتری عمران راه و ترابری

پایان نامه دکتری عمران راه و ترابری

در انجام پایان نامه دکتری عمران راه و ترابری به طور معمول جهت بررسی امنیت راه های کشور محقق اطلاعات دقیقیاز آمار تصادفات جاده ای را مورد بررسی قرار می دهد. در این نوع پایان نامه تجزیه و تحلیل آمار تصادفات و حوادث رانندگی در ایران نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل ایجاد تصادفات در کشور عوامل انسانی است بنابراین در انجام پایان نامه دکتری عمران لازم است که این عوامل شناخته شوند و برای کمتر کردن ویا از بین بردن اثر آنها تلاش صورت گیرد. در این نوع پایان نامه به طور معمول هدف اصلی محقق درواقع یافتن راهی جهت چگونگی افزایش ایمنی و کاهش نرخ تصادفات می باشد البته رسیدن به این هدف باید باتوجه به بررسی ارتباط بین عوامل انسانی و هندسه جاده صورت گیرد که رسیدن به این اهداف بیشتر بر پایه تحقیقات پیشین و تحلیل آنها استوار می باشد. در پایان نامه دکتری عمران راه همه محققان این رشته می دانند که طراحان هندسه راه میتوانند با به کارگیری قوس های ترکیبی، جاده را با محدودیت های جغرافیایی وفق دهند؛ اما موضوع مهمی که در اینجا مطرح است این است که راحتی طراحی در این حالت قربانی ایمنی راه می گردد. در مطالعات این نوع پایان نامه می خوانیم که در جاده های دوطرفه دو خطه، قوس های چپ گرد فاصله دید را افزایش می دهند بنابراین راننده وسیله نقلیه پشت سر کامیون میتواند هنگام رانندگی جلوی کامیون را بدون نزدیک شدن به خط مقابل جهت دیدن وسایل نقلیه نزدیک شونده، ببیند. نتایج بدست آمده از انواع مختلف پایان نامه دکتری عمران نشان می دهد که قوس چپ گرد از یک جهت، جریان قوسی راست گرد در جهت مخالف جریان می باشد؛ رسیدن به این نتیجه نشان می دهد که راننده هنگام سبقت در قوس راست گرد نیازمند نزدیک شدن به سمت چپ و حتی وارد شدن به خط مخالف جهت بررسی فرصتی برای عبور می باشد.بنابراین نتیجه کلی که در این نوع پایان نامه به طور معمول محقق به آن می رسد این است که در قوس هایی با شعاع کوچک احتمال تصادف شاخ به شاخ خیلی بالاست.



نویسنده: حاجی زاده

تاریخ انتشار2016.12.27

سفارش پروپوزال و پایان نامه دکتری عمران

مقاله ISI

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید