برنامه نیمسال دوم دوازدهم:

با شروع نمیسال دوم دوازدهم، حجم ناامیدی ها، رها کردن ها و کلا تمام کلافی ها بیشتر می شود. برای اینکه بتوانیم باز هم دقیقتر و بهتر، شما را راهنمایی کنیم دانش آموزان دوازدهمی را به دو دسته تقسیم می کنیم:

دسته اول: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل کرده اند و همه چیز برای آنها طبق برنامه و بر روی اصول پیش رفته است:

1- این دسته از دانش آموزان باید توجه داشته باشند که در یکی از حساس ترین شرایط مطالعه خود قرار دارند. به دو دلیل این حسیاسیت بیشتر و بیشتر می شود. دلیل اول اینکه حالا به طور کامل خود را شناخته اید و ممکن است ضعفهای شما بسیار به استرس شما دامن بزند. دلیل دوم اینکه احساس خستگی و فرسایش بر شما غلبه می کند. بنابراین سعی کنید حتما برای اینکه بتوانید خود را از شر نقاط ضعف خود نجات دهید، با یک مشاور خبره و خوب مشورت کنید تا بتواند راه حلی را به شما ارائه کند و همچنین برای رفع خستگی و عدم افزایش فرسودگی، بیشتر زمان خود را به مطالعه مطالب جدید نیمسال دوم دوازدهم همچنین تست زنی مطالب قبلی بگذرانید.

2- اگر احساس می کنید که بر روی دروس دهم و یازدهم به طور کامل مسلط شده اید، مرور و زدن تستهای جدید و حتی کنکوری را شروع کنید.

3- مرور دروس نمیسال اول دوازدهم برای شما بسیار حائز اهمیت است.

4- سعی نکنید که به خودتان بیشاز اندازه مغرور شوید. فراموش نکنید که برای کنکور تجربی هر قدر بخوانید کم است و لحظه ای که از حرکت بایستید همه انهایی که از شما کلی عقب بوده اند به شما می رسند و شاید در نهایت از شما سبقت هم بگیرند.

5- اگر ترازهای شما در آزمون های ازمایشی یه یک حد مطلوب رسیده است به این معناست که شما مسیر را درست رفته اید و فقط و فقط سعی کنید خود را در مسیر حفظ کنید.

6- اگر ترازهای شما در آزمونهای ازمایشی نوسان زیادی داشته است باید با کمک یک مشاور دلیل آن را پیدا کنید تا بتوانید بهترین نتیجه از دل این نوسان ها بیرون بکشید.

7- سعی کنید زمانی را برای کنترل استرس و ایجاد آرامش در خودتان اختصاص دهید.

دسته دوم: دانش آموزانی که تا به اینجا خوب عمل نکرده اند و همه چیز برای آنها شبیه یک کابوس بوده است:

1- در اولین قدم آنها باید فراموش کنند که تا به اینجا کاری انجام نداده اند و باید ببینید که در حال حاضر بهترین کار چه خواهد بود. انها باید بدانندکه خیلی ها که قبل از آنها شروع کرده اند به دلیل نداشتن یک برنامه منسجم، نداشتن یک انگیزه خوب و نبود یک ساختار منظم در مرور، فرسوده و خسته شده اند.

2- باید به دقت بر روی حذف سرفصلها تمرکز کنند. دروسی که در انها به شدت قوی تر هستند را برای بعد از عید برنامه ریزی کنند و دروسی که در انها ضعیف تر هستند را هر چه سریعتر آغاز کنند.

3- باید با ساعت مطالعه بالا مطالعه را شروع کنند.

4- آزمون ازمایشی دیگر برای انها فایده ای نخواهد داشت.

5- به خاطر دستپاچه گی نباید مرور خود را فدا کنند.

6- باید به اندازه ای که حجم مطالب بالا م یرود، مرور های خود را افزایش دهند.

7- هر روز یک زمانی را به فکر کردن به هفد خود و ایجاد نیرو و انگیزه در خود صرف کنند. مثلا به خوشان بگویند، هنر تو در این است که نسبت به بقیه سریع تر هستی و تازه نفس تر. باید تمام تلاش خود را بکنید. شما باید یک مبارز خستگیناپذیر باشید که هیچ چیزی نمی شنود و هیچ چیزی نمی بیند. فقط ندای موفقیت را می شنود و فقط هدف خود را می بیند. این افراد باید دقت داشته باشند که باید حتما به سرعت دروس نیمسال اول دوازدهم را جمع بندی کنند و سپس بر روی مطالعه همزمان درسهای نیمسال دوم دوازدهم با مدرسه تمرکزداشته باشند و در پایان هفته به سرعت دروس تخصصی دهم و یازدهم را مطالعه، تست زنی و مرور کنند.

8- این افراد باید تا جایی که می توانند، ستسها را غربال شده بزنند، چون که وقت زیادی برای زدن همه تستها خواهند داشت. آنها باید همزمان مطالعه و تسلط را پیش ببرندو به تدریج با مرورهای منظم و فشرده خود، مطالب را به یاد بسپارند. مرورهای منظم شبانه فرمول ها، لغات و نکات در این کار بسیار تاثیرگذار است.