خانه مشاوره تحصیلی اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403
اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

علاقه مندانی که از طریق شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی 1402 برای تحصیل در این رشته اقدام نموده اند، در تب و تاب اعلام نتایج آن به سر می برند. افرادی که پس از انتشار این نتایج، نام خود را در میان اسامی پذیرفته شدگان مشاهده نمایند، می بایست خود را برای شرکت در سایر مراحل آماده کنند. چرا که پذیرش نهایی داوطلبان علاوه بر موفقیت در آزمون کتبی، مشروط به کسب امتیازات مرحله مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی نیز می باشد. اما از چه طریقی می توان از نتایج این آزمون آگاه شد؟

نتایج اولیه این آزمون احتمالا اواخر مرداد ماه سال 1402 منتشر خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها برگزار کننده این آزمون در سطح کشور می باشد. بنابراین شرکت کنندگان می بایست با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir کارنامه خود را دریافت نمایند. نتایج این آزمون در طی دو مرحله اعلام نتایج اولیه و نهایی منتشر خواهد شد که زمان اعلام هر کدام به شرح زیر می باشد.

زمان اعلام نتایج اولیه

پس از برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 1402، داوطلبان می بایست در موعد مقرر با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت مشاهده نتایج خود اقدامات لازم را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که اعلام نتایج اولیه به منزله قبولی قطعی در آزمون نمی باشد و قبولی نهایی زمانی حاصل می گردد که داوطلب در مرحله مصاحبه نیز نمره قابل قبولی را کسب نماید.

لازم به ذکر است که هنوز زمان اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 مشخص نمی باشد اما طبق روال سال های اخیر احتمال دارد که نتایج این آزمون در نیمه دوم مرداد ماه منتشر شود. لذا در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص خبر از طریق این مقاله و کانال تلگرام ایران مشاوره در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج نهایی

پس از اعلام نتایج اولیه نوبت به اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی  می رسد بدین ترتیب داوطلبانی که نمره حد نصاب قبولی را در آزمون اولیه کسب کرده اند می بایست در مصاحبه نیز شرکت کنند. حدود یک ماه بعد از اعلام نتایج اولیه، نتایج داوطلبانی که در مصاحبه شرکت کرده و مورد قبول قرار گرفته اند قابل مشاهده خواهد بود. داوطلبان جهت مشاهده این نتایج می بایست به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه نمایند.

لازم است بدانید که هنوز زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی مشخص نمی باشد ولی احتمال دارد که این نتایج اواخر شهریور ماه منتشر شود که در این صورت خبر از طریق این مقاله و یا پیج اینستاگرام ایران مشاوره در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نحوه مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

علاقه مندانی که در آزمون کارشناسی به پزشکی شرکت کرده اند، در زمان مقرر می بایست با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران و طی مراحل زیر از وضعیت قبولی یا عدم خود مطلع شوند.

  • به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir مراجعه نموده و بر روی اطلاعیه مربوط به “کارنامه آزمون کتبی کارشناسی به پزشکی 1402 “ کلیک کنید.

مرحله اول دریافت کارنامه لیسانس به پزشکی

  • حال با درج نمودن نام کاربری (شماره داوطلبی) و رمز عبور (کد ملی) در کادرهای مربوطه و سپس فشردن دکمه “ورود به پنل کاربری” می توانید نتایج اولیه/نهایی خود را مشاهده نمایید.

مرحله دوم دریافت کارنامه لیسانس به پزشکی

مراحل بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

پس از اعلام نتایج مصاحبه پذیرفته شدگان می بایست با مراجعه به سایت خدماتی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی sipad.tums.ac.ir از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی آگاه شده و برای نام نویسی اقدام نمایند. لذا برخی از مدارک لازم به شرح زیر می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام نهایی
تصویر تمامی صفحات شناسنامهکارت ملی
تعیین وضعیت نظام وظیفهگواهی پایان یا ترخیص از طرح نیروی انسانی
عکس 4*3دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی

اعتراض به نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

همواره بعد از اعلام نتایج اولیه و نهایی افرادی می باشند که با توجه به اظهارات خود نتایج بدست آمده را قبول نداشته و به آن معترض می باشند. بنابراین این دسته از افراد می بایست در موعد مقرر به سایت EXAM.TUMS.AC.IR و وارد نمودن نام کاربری ( کد ملی) و رمز عبور ( شماره داوطلبی) می توانند به نتایج خود اعتراض کنند.

پس از اعلام نتایج، افرادی که جزء دعوت شدگان به مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 هستند، می بایست نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. فرآیند مصاحبه این آزمون به دلایلی اعم از ظرفیت کم پذیرش و تقاضای بالا دارای حساسیت بسیار زیادی می باشد.

این مرحله با هدف ارزیابی فراشناختی متقاضیان و انتخاب افرادی که از هر جهت توانایی و آمادگی تحصیل و فعالیت در حوزه پزشکی را دارند، انجام می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات و زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 می توانید بر روی همین لینک کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می شود؟

هنوز زمان اعلام نتایج اولیه این آزمون مشخص نمی باشد.

2- از چه طریقی می توان نسبت به مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمود؟

با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir می توان اسامی پذیرفته شدگان این آزمون را مشاهده کرد.

3- آیا کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی برای پذیرش در مقطع لیسانس به پزشکی کافی است؟

خیر، داوطلبان می بایست در یک مصاحبه که به منظور ارزیابی فراشناختی آن ها برگزار می گردد، شرکت کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ نظر
  1. Hssan

    با سلام اینجانب متولد سال ۱۳۴۹ که در سال ۶۸ در رشته علوم تجربی دیپلم گرفته ام و دارای مدرک کارشناسی در رشته پرستاری و ارشد رشته فیزیولوژی روزانه بوده ام آیا امکان حضور در کنکور سال آینده را دارم و می توانم در دوره هایرو زانه و یا دانشگاه آزاد شرکت کنم . با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شرایط ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری می باشید.

  2. sara

    خوااااهش میکنم بگید امکان تغییررشته پیراپزشکی موقع تحصیل درمقطع کارشناسی وجود داره یاکه فقط بعد از گرفتن لیسانس میشه

دریافت مشاوره