2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نکات کلیدی درباره رژیم‌های لاغری

نکات کلیدی درباره رژیم‌های لاغری

رژیم های کوتاه‌مدت و چند روزه بازگشت سریع وزن را به‌دنبال دارد.

دوات آنلاین-اگر تصمیم دارید برای لاغرشدن رژیم بگیرید قبل از هرچیز بدانید رژیم‌های غیراصولی می‌تواند به سلامت شما آسیب بزند. پس رعایت برخی اصول در هنگام رژیم کاملا ضروری است.

رژیم‌های کوتاه‌مدت

ریزش مو، پیری زودرس، پوکی استخوان، اختلال در هورمون‌ها، شلی و افتادگی پوست ، اختلالات عصبی و بروز افسردگی، ابتلا به بیماری‌های معده، کمبود ویتامین و ریزش مو و ابرو، ضعیف شدن بدن و افزایش پرخوری مدتی بعد از قطع رژیم فقط بخشی از عوارض رژیم‌های غیراصولی است.

پس در وهله اول به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که رژیم لاغری هرچه طولانی‌تر باشد کمتر به بدن آسیب می‌زند. شما مجاز هستید در هفته نیم تا یک کیلو وزن کم کنید نه بیشتر. کاهش وزن بیش از این باعث مقاومت بدن در برابر کاهش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و کم‌خونی می‌شود.

ضمن این‌که کاهش سریع وزن یکی ازعوامل ایجادکننده کبد چرب است زیرا رژیم های سنگین وکم کالری تجمع چربی در کبد را کاهش می‌دهند اما از سوی دیگر ازطریق ایجاد نکروز کبد و التهاب باعث آسیب کبد می‌شوند.

فراموش نکنید رژیم های کوتاه‌مدت و چند روزه بازگشت سریع وزن را به‌دنبال دارد.

توجه داشته باشید اگر 10 ساعت غذا نخورید، بدن‌تان به صورت خودبخود، روی وضعیت ذخیره انرژی قرار می گیرد، در این حالت سوخت وساز بدن 40% کاهش می‌یابد پس اگر رژیم لاغری دارید، وعده‌های غذایی را حذف نکنید.

نجات از عوارض

افسردگی و غمگینی یکی از عوارضی است که هنگام رژیم لاغری معمولا تجربه می‌کنید. دلیل چنین اتفاقی این است که به اشتباه میوه‌های تازه و شیرین استفاده نمی‌کنید، ورزش نمی‌کنید و رژیم‌های غیراصولی دارید. پس برای نجات از این عارضه سه مورد یادشده را حتما رعایت کنید.

بعضی‌ها هم از لاغرشدن صورت‌شان در رژیم لاغری هراس دارند. مصرف میوه‌جات مانند هویج و خیار، نوشیدن 10 لیوان آب در روز، خوردن جوانه گندم با ماست، مصرف ناشتا 2 قاشق ژله و مصرف ویتامین‌ها می‌تواند از این عارضه جلوگیری کند.

عارضه بعدی تیره و گود شدن زیر چشم‌‌ها است. برای نجات از این عارضه حتما آب میوه بخورید و از دیر خوابیدن پرهیز کنید.

شل‌شدن و افتادگی پوست عارضه ناخوشایند دیگر برخی رژیم‌های لاغری است. 6 راه‌حل در این باره وجود دارد که در زیر می‌خوانید:

  • مصرف زیاد آب

 

  • لوسیون پوست

 

  • ماساژ پوست با آلوورا

 

  • استفاده از قهوه وشکلات

 

  • ماساژ روغن نارگیل،بادام یا روغن ویتامین E

 

  • استفاده از نمک دریا در حمام

توصیه به بانوان

خانم‌ها باید توجه داشته باشند رژیم‌های غیر اصولی لاغری قبل از دوران عادت ماهانه باعث بیماری‌های روحی و کمبود ویتامین می‌شوند.

همچنین گرفتن رژیم  در دوران بارداری به جنین آسیب‌های جدی می‌زند و حتی موجب کوچک شدن مغز و باعث مشکلات ذهنی و عقلی نوزاد می‌شود.

علاوه بر این رژیم‌های لاغری بعد از زایمان اگر حاوی شیر ، نان سبوس‌دار ، سبزیجات و میوه‌های تازه نباشند به بدن شدیدا آسیب می‌زنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.