طرز تهیه 25 دمنوش لاغری و چربی سوز خانگی

 در این مقاله میخواهیم گیاهانی را به شما معرفی کنیم که میتوانند در روند لاغری به شما کمک کنند. استفاده از این گیاهان در کنار فوائد لاغری میتواند، مواد معدنی و ویتامین را نیز به بدن شما برسانند تا در کنار کاهش وزن به بدنی شاداب و سالم داشته باشید.

چرا چاق میشویم؟

بدن انسان در یک مکانیسم عادی که در سالیان سال تکامل یافته مواد غذایی اضافی  وارد به بدن را به صورت چربی ذخیره میکند، برای زمانی که غذای کافی در دسترس نیست؛ بشر در طی سالیان متوالی غذای کافی بدست نمی آورده ولی در دنیای امروز غذا به وفور یافت میشود؛ مخصوصا شیرینی ها، فست فود ها، مواد غذایی کنسروی و فراوری شده در اطراف ما به وفور یافت میشود و باعث میشود ما غذای بیشتر از نیاز بدن خود را بخوریم. به این صورت انرژی بیشتری از انرژی مصرفی وارد بدن میکنیم و این انرژی اضافی در بدن ذخیره میشود و باعث چاقی ما میشود.

 در اغلب افراد روند چاقی به صورت کم کم اتفاق میافتد و شما باید همیشه مراقب باشید و برای داشتن بدنی سالم و زیبا سبک زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید نه برای یک هفته یا یک ماه.

در نظر داشته باشید چاقی در کنار ظاهر شما درون شما را تغییر میدهد و باعث مشکلات زیادی مثل مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی، دیابت، فشار خون، دردهای مفصلی و ... میشود.

راه حل:

ابتدا باید انرژی ورودی بدن خود ار کنترل کنید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید در کنار این موارد میتوانید از گیاهان برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن و رسیدن به هدف خود کمک بگیرید.

در این مقاله سعی میکنیم  گیاهانی که باعث بالا رفتن سوخت و ساز، چربی سوزی و جلوگیری از پر خوری میشوند را به شما معرفی کنیم.

و طرز تهیه چندین دمنوش را که میتوانید در منزل تهیه به شما آموزش میدهیم.


چای سبز چای کاهش وزن

زنجبیل

یک گیاه فوق العاده با مزایای بسیار است. زنجبیل طبع گرم دارد و باعث بالا رفتن سوخت ساز در بدن میشود. یکی از خواص بسیار عالی زنجبیل این است که به عمل هضم غذا کمک میکند و حرکات منظم معده و روده را تسهیل میکند. زنجبیل جلوی اشتهای شما را میگیرد زمانی که اشتهایتان زیاد است زنجبیل بخورید تا جلوی اشتهای کاذب شما را بگیرد.

برای استفاده میتوانید زنجبیل تازه را به صورت مکعب های کوچک خرد کرده و خشک کنید و آن  را به غذاها و چای و یا دمنوش خود اضافه کنید.

طرز تهیه1: زنجبیل+عسل+ لیمو

طرز تهیه2: زنجبیل+چای سبز+لیمو

  طرز تهیه3 :زنجبیل+چای سبز+نعنا+لیمو

ـــــــــــــــــــــــــــ

خرید چای سبز و زنجبیل لیمو

ـــــــــــــــــــــــــــ


قهوه سبز چربی سوز

چای سبز

به دلیل داشتن پلی فنول باعث بالا رفتن حرارت درونی بدن میشود که این باعث بالا رفتن متابولیسم بدن میشود. همچنین پلی فنول باعث حل شدن تری گلیسیرید اضافه در بدن میشود و مانع میشود که تری گلیسیرید اضافی تبدیل به چربی شود.

چای سبز دارای آنتی اکسیدان های بسیاری از جمله ECGC  میباشد که این آنتی اکسیدان ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود.

پلی فنول کاتچین که در چای سبز موجود است، سلول‌های عضلانی و کبد افراد را تحریک می‌کند تا از اسید‌های چرب بیشتری استفاده کنند؛ در نتیجه بدن با سرعت کمتری از کربوهیدارت‌ها استفاده خواهد کرد. باقی ماندن کربوهیدرات‌های بیشتر در بدن افراد این فایده را دارد که فرد می‌تواند برای مدت زمان طولا‌ی تری ورزش کرده و کالری بیشتری بسوزانند.

برای استفاده از خواص چای سبز باید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید و به طور متوسط روزی 5 تا 6 لیوان مصرف کنید ولی در نوشیدن آن نیز افراط نکنید.

طرز تهیه4 : چای سبز+گل محمدی+هل+دارچین

طرز تهیه5 : چای سبز+لیمو

طرز تهیه6 : چای سبز+آب پرتقال+پوست پرتقال(فقط از قسمت نارنجی گوست استفاده کنید)

طرز تهیه7 :چای سبز+نعنا( نعنا به کنترل اشتها کمک میکند)

طرز تهیه8 : چای سبز+بلوبری( بلوبری به از بین رفتن سریع تر چربی های شکمی کمک میکند)

طرز تهیه9 :چای سبز+وانیل

  طرز تهیه10 :چای سبز+ چای سفید( چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان است)

ـــــــــــــــــــــــــــ

خرید دمنوش لاغری و کاهش وزن

ـــــــــــــــــــــــــــ

چای ماچا و تناسب اندام

قهوه سبز

 همان قهوه خام است که تفت داده نشده به دلیل داشتن کافئین بالا سوخت و ساز بدن را بالا میبرد.

همچنین دارای کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان است که به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک میکند.

برای آماده کردن قهوه سبز به پودر قهوه سبز را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و 7 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

طرز تهیه 11: قهوه سبز+هل+ دارچین

زیره و کاهش چربی های اضافه

چای ماچا

چای سبز ژاپنی ماچا نوعی از چای است  که به صورت پودر استفاده میشود .اکسیری از کشور ژاپن است، چای ماچا نوعی چای سبز می باشد که ده برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد و خواص لاغری آن نیز از چای سبز بیشتر است.

طرز تهیه12 :چای ماچا+ چای سبز

چای اولونگ

زیره

برای درمان نفخ شکم و چاقی بسیار موثر است. باعث هضم راحتتر غذا و رفع مشکلات گوارشی میشود.

زیره غنی از آنتی اکسیدان و فیتواسترول است. فیتواسترول از جذب کلسترول مضر در سیستم گوارشی جلوگیری می کند بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند.

ـــــــــــــــــــــــــــ

خرید دمنوش لاغری کرفس و زیره

ـــــــــــــــــــــــــــ


زیره به تنظیم قند خون کمک می کند به شکلی که حساسیت سلول ها را به انسولین و گلوکوز افزایش می دهد بنابراین بدن بهتر نسبت به این مواد واکنش نشان می دهد. از طرف دیگر زیره باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف کربوهیدرات می شود.

طرز تهیه13 : زیره سبز+ زیره سیاه+ گل محمدی

طرز تهیه 14: زیره سبز+ زیره سیاه+ لیمو

طرز تهیه15 : زیره سبز+ زیره سیاه+ لیمو+ نعنا


گیاهان موثر بر لاغری

چای اولونگ

 چای اولونگ چای ای نیمه تخمیر شده است و محصولی ما بین چای سبز تخمیر نشده و چای سیاه تخمیر شده می‌باشد.

یافته‌های علمی نشان داده که این چای از طریق پلی فنول‌های موجود در آن و کافئین می‌تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود و سبب لاغری شود، از طرفی این چای جذب چربی را در روده کاهش می دهد و با این مکانیسم سبب پیشگیری از افزایش وزن می شود. همچنین نشان داده شده که چای اولونگ خاصیت چربی سوزی دارد و می‌تواند آنزیم هایی که مسئول سوختن چربی های ذخیره در بدن هستند را فعال کند. تمامی این اثرات به روند کاهش وزن سرعت می بخشند.

همچنین کافئین یکی از محرک‌های اصلی برای  کاهش وزن است که در انواع چای به وفور یافت می‌شود. کافئین متابولیسم (بالأخص متابولیسم چربی‌ها) را افزایش داده و باعث افزایش انرژی مصرفی می‌شودچای اولانگ همچنین جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را نیز محدود می‌کند و نهایتاً منجر به کاهش وزن می‌شود