ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

افزایش متابولیسم بدن با چای سبز

چای باعث افزایش متابولیسم بدن شما می شود بسیاری از مردم در مورد کم بودن متابولیسم بدنشان شکایت دارند و می گویند این امر باعث چاقی در آنها می گردد. چای سبز به عنوان یک فاکتوری که واقعا باعث افزایش سرعت متابولیسم میشود به اثبات رسیده و شما می توانید ۷۰ الی ۸۰ کالری اضافی دریافتی خود را نیز با نوشیدن فقط ۵ فنجان چای سبز در روز بسوزانید. پس از یک سال شما قادر خواهید بود که ۴ کیلوگرم از وزن خود را فقط با نوشیدن چای سبز از دست بدهید .البته ۱۵ دقیقه پیاده روی روزانه نیز همین اثر را خواهد داشت ...


چای سبز را بدلیل داشتن موادی مانند کاتچین ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان دارای خواص دارویی مفید می‌دانند، که نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند.(میزان کمتری کافئین دارد۲۰ تا ۳۰، و کمتر مضر است) به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته‌است. دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است. هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها است. اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تایید کرده‌اندپژوهشگران ژاپنی با بررسی ترکیبات موجود در چای سبز دریافتند ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) با عملکردی عایق مانند مانع از اتصال ویروس HIV روی سلول‌های سیستم ایمنی بدن و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به عبارتی نوشیدن چای سبز را می‌توان به عنوان عامل مکملی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز (AIDS) با عایق کردن سلول‌های سیستم ایمنی بدن دانست. در نهایت اینکه به دلیل خواص فراوان چای سبز، اکنون آن را در بسیاری از کشورهای جهان، نه به عنوان یک نوشیدنی که به عنوان یک داروی گیاهی شناخته و نوشیدن روزانه آن را توصیه می‌کنند.




با نوشیدن چای سبز میزان متابولیسم چربی ها و هیدرات کربن افزایش می یابد. به این ترتیب میزان قند خون و چربی ها همواره در حد متعادلی خواهد بود. تعادل این دو شاخص بدن را با ازدیاد یا کمبود چربی و هیدرات کربن روبه رو نمی کند.


روش نگهداری و دم کردن چای سبز:

  • چای سبز نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. در فرایند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌پذیرد.
  • برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید.
  • چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.
  • از دم کردن چای سبز در قوری استیل اکیداً خودداری شود، زیرا چای سبز به خاطر مقدار قابل توجهی تانن با آهن قوری استیل رسوب می‌دهد.


مطالب مرتبط

خواص چربی سوزی چای سبز

چای سبز و کاهش وزن


منابع:
ویکی پدیا فارسی

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی مدیر وبلاگ کشتی کج جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام دوست عزیز از وبلاگت خیلی خوشم اومد هر وقت وقت کردی به وبلاگ منم سر بزن

ادرسxn--pgbejr1gm59dc82af.LoxBlog.Com
خوش حال میشم اگه نظر هم بذاری

ali پنج‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:16 ب.ظ

لطفا مطالب بیشتری در مورد چای سبز و خواص آن بخصوص خواص چربی سوزی آن در وبلاگ قرار بدید

http://behita.blogsky.com/1391/05/13/post-172/

سحر پنج‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:19 ب.ظ

آیا می شود از چای سبز برای افزایش هشیاری ذهنی، بدلیل کافئینی که درخود دارد، استفاده کرد؟

بله موثر است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد