تاثیر دمنوش های گیاهی بر کرونا

همه گیری کرونا باعث شد بسیاری از ما یک بازنگری در تغذیه خود داشته باشیم زیرا اهمیت تغذیه با همه گیری کرونا بیشتر شد و به ما یادآور شد که باید به تقویت سیستم ایمنی بدن خود و مراقبت بیشتر از سلامتیمان بپردازیم.
اگرچه مقدار تاثیرات دمنوش ها بر بیماری کرونا مشخص نیست اما بسیاری از افرادی که نوشیدن دمنوش ها را در برنامه ی غذایی خود در طی

دوران بیماری داشته اند تجربه ی مثبتی از کمک دمنوش ها به بهبود علائم خود بیان کرده اند.


سرماخوردگی و کرونا

در زمان سرماخوردگی، ابتلا به آنفلانزا و یا کرونا، استراحت و همزمان نوشیدن مایعات زیاد برای گذراندن دوران بیماری مورد نیاز است. زندگی مدرن باعث ایجاد فاصله بین ما انسانها و دمنوش های گیاهی که از دل طبیعت بیرون می آیند شده و گاهی اصلا فراموش کرده ایم که دمنوش ها میتوانند تا چه حد روی علائم بسیاری از بیماری ها تاثیر بگذارند. 
اگر علاقه مندید تاثیر دمنوش ها و چای ها را بر روی ویروس کرونا بدانید با طعم نوش همراه باشید. 


قوری و فنجان دمنوش

دمنوش ها حاوی ویتامین و مواد معدنی برای کمک به بهبود سرماخوردگی و کرونا:

 گیاهان دارای قدرت شفا بخشی هستند، نوشیدن دمنوش ها میتواند منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی باشد. همانطور که میدانید دمنوش ها قسمت هایی از برگها، دانه ها، ریشه ها و یا پوست گیاهان هستند که در آب داغ دم میشوند و یک نوشیدنی خوشمزه و مفید درست میکنند. 

چطور دمنوش ها به بدن برای مقابله با کرونا کمک میکنند؟

هنگامی که مبتلا به سرماخوردگی یا کرونا هستید، یکی از اولین توصیه های پزشک این است که مایعات بیشتری بنوشید 
زیرامانی که ویروس های سرماخوردگی، آنفلانزا و یا کرونا وارد بدن میشوند پزشکان توصیه به نوشیدن زیاد مایعات میکنند در واقع نوشیدن مایعات به دفع بهتر ویروس از بدن کمک میکند. برای اینکه بدن بتواند به مبارزه با ویروس ها و عفونت ها بپردازند شما باید به اندازه کافی بنوشید، غشاهای مخاطی مرطوب می توانند به طور موثرتری با ویروس ها مبارزه کنند زیرا مکانیسم خود تمیز شوندگی طبیعی آنها بهتر از غشاهای مخاطی خشک کار می کند. همچنین در صورت عفونت، بدن بیش از حد معمول به مایعات نیاز دارد. در این مواقع، نوشیدن نوشیدنی های گرم بسیار عالی هستند، با نوشیدن دمنوش شما به بدن خود آبرسانی میکنید. 
از طرف دیگر چای گرم گلو را تسکین می دهد و به احتقان کمک می کند. همچنین خواص ضد باکتریایی را افزایش می دهد که به درمان سریع سرماخوردگی کمک می کند. 
بدن در دوره ی بیماری نیاز به مایعات بیشتری دارد و ویتامین ها و مواد معدنی از طریق مایعات راحتتر جذب بدن میشوند، همین
طور که هضم مایعات برای بدن ما راحتتر است. 


دمنوش مقوی برای سرماخوردگی

چه دمنوش و چای هایی به کاهش علائم کرونا و آنفلانزا کمک میکند؟ 

ممکن است فکر کنید تاثیر همه چای‌ها برای کمک به بهبود سرماخوردگی یا آنفولانزا یکسان هستند، اما اینطور نیست. برخی از چای ها حاوی خواصی هستند که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، چای هایی هستند که بهتر است در زمانی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید بنوشید، نوشیدن چای مناسب میتواند به ما در هنگام بیماری کمک کند
استفاده از گیاهان طبیعی حاوی فاکتورهای آنتی اکسیدانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند مفید باشد، استفاده از گیاهانی که اثرات ضد سرفه، تب بر، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدان دارند در دوره بیماری پیشنهاد میشود. 
بیماری کرونا وجه اشتراکاتی با سرما خوردگی و آنفلانزا دارد و توصیه هایی که در این مقاله میشود توصیه های مشترکی است که برای کاهش علائم این بیماری ها میشود ، به خاطر داشته باشید که دمنوش های پیشنهاد شده به هیچ وجه جایگزین داروهای تجویز شده برای بیماری شما نیست. دمنوش های پیشنهاد شده تنها پیشنهادی برای داشتن تغذیه ی بهتر قبل از ابتلا به بیماری و یا در حین بیماری است.


خوراکی ها و دمنوش‌های گیاهی ای که برای سرماخوردگی و همچنین علائم آنفولانزا مفید هستند در ادامه ی مقاله معرفی میشوند با طعم نوش همراه باشید.

نبات تسکین دهنده سرفه

 در صورتی که به سرفه به خصوص سرفه خلط دار دچار شده اید نبات میتواند به بهبود سرفه کمک کند. نبات به 

تسکین گلو کمک میکند و التهاب گلو را کاهش میدهد.

نبات برای درد بدن زمان سرماخوردگی

نبات علاوه بر تسکین التهاب گلو به کاهش درد بدن هم کمک میکند به همین دلیل یک پیشنهاد مناسب در هنگام

سرماخوردگی میباشد.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دمنوش هایی برای کاهش علائم سرماخوردگی ، آنفلانزا و کرونا

  • چای آویشن و ریحان

روش آماده سازی و مقدار مصرف: ریحان را که دارای ساقه و برگ است با آویشن به نسبت مساوی مخلوط کرده و یک قاشق چای خوری از این ترکیب را در یک فنجان آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد سپس دو قاشق سوپ خوری عسل به آن اضافه کنید و جرعه جرعه بنوشید.

  • چای سبز زنجبیل 

وقتی صحبت از سرماخوردگی و آنفولانزا می شود این ترکیب عالی است آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به از بین بردن باکتری های بد و از بین بردن رادیکال های آزاد کمک میکند. احتقان و سرفه با نوشیدن این چای کاهش

میابد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اگر همراه با بیماری سرما خوردگی معده شما ناراحت می شود، چای زنجبیل به رفع حالت تهوع کمک می کند. این چای همچنین می تواند سینوس ها و احتقان را پاک کند و در عین حال استفراغ را بهبود میبخشد. 
در این ترکیب زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند منجر به عفونت شود اگر گلودرد دارید، چای سبز و زنجبیل آن
را تسکین می دهد.

چای سبز و زنجبیل و لیمو

روش آماده سازی: نصف قاشق چای خوری زنجبیل و یک قاشق چای خوری چای سبز را در یک لیوان دمنوش ریخته و به آن جوش اضافه کرده و مدت ۵تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم شود و سپس صاف نموده، به همراه عسل و لیمو ترش جرعه جرعه بنوشید.
از آنجا که عسل خاصیت ضد عفونی کنندگی و التیام بخش دارد هنگامی که دمنوش خود را با عسل مینوشید این خاصیت عسل به دمنوش اضافه میشود. اگر میخواهید چای یا دمنوش خود را با عسل شیرین کنید بهتر است اجازه دهید دمنوشتان به دمای کمتری برسد و زمانی که دمای آن مناسب نوشیدن شد عسل را اضافه کنید تا خاصیت عسل حفظ گردد و تحت تاثیر دمای بالا قرار نگیرد.
لیمو ترش حاوی ویتامین C میباشد و اضافه شدن آن به ترکیب گفته شده یک دمنوش مقوی برای شما آماده میکند که
به کاهش علائم سرماخوردگی کمک میکند

  • بابونه

در دوران بیماری کرونا و همینطور انواع سرماخوردگی استراحت برای غلبه بر بیماری بسیار توصیه می شود. متأسفانه، خوابیدن در هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا کرونا می تواند دشوار باشد، در این صورت نوشیدن یک فنجان چای بابونه به خوابیدن آسوده  تر کمک میکند. بابونه ضد التهابی است و به خواب راحتتر در زمان بیماری کمک میکند و پیشنهاد مفیدی در دوره ی بیماری است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خرید دمنوش بابونه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

  • نعناع فلفلی، گل آقطی

گیاهان فوق را با نسبت مساوی مخلوط نموده و به دور از نور در یک ظرف تیره نگه داری کنید، برای تهیه ۱تا ۲ قاشق از مخلوط فوق را در لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید دم بکشد. سپس صاف نموده به همراه لیمو ترش و عسل مورد مصرف قرار دهید.
چای نعنا علاوه بر داشتن طعم متمایز نعناع در صورت داشتن سرفه کمک کننده است. خواصی مشابه قطره سرفه دارد و همچنین با خلاص شدن از شر احتقان به تنفس کمک می کند. این چای همچنین درد، التهاب و بدن درد را کاهش میدهد.

  •  زوفا، گل بنفشه، شقایق، گل ختمی

از هر کدام از گیاهان به نسبت مساوی مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از دمنوش را دم کنید و با عسل ترکیب کنید و نوش جان کنید این ترکیب برای کاهش علائم انواع سرماخوردگی موثر است.

دمنوش گل ختمی

  • دمنوش مریم گلی

  • آویشن دارچین زنجبیل

  • دمنوش گل و ریشه ختمی

  • گزنه

  • چای ترش

  • چای ترش حاوی آهن و همینطور ویتامین سی است، این چای مملو از آنتی اکسیدان میباشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. نوشیدن این چای در زمان سرماخوردگی یا آنفلانزا در صورتی که با کاهش فشار مواجه هستید توصیه نمیشود چون چای ترش باعث کاهش فشار میشود

چای ترش

  •  

  • اکیناسه

اکیناسه یکی از گیاهانی است که خواص ضد التهابی دارد اکیناسه همچنین می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و زمان گذراندن شما با سرماخوردگی یا آنفولانزا را کوتاه کند
هشدار: اکیناسه را نمی توان به طور مداوم در طولانی مدت مصرف کرد. برای افرادی که از بیماری های خود ایمنی رنج می برند توصیه نمی شود. 

نظرات: 0

هنوز نظری ثبت نشده

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش هایی که با ستاره علامت گذاری شده اند مورد نیاز هستند. *