دنیای فناوری

نسل سوم خودروی الکتریکی تسلای گوگل ارزان تر و کاراتر

395

model X

تسلا در حال ساخت سومین نسل خودروهای الکتریکی خود است و آنطور که به نظر می‌رسد، قیمت نیز به اندازه عملکرد و تکنولوژی برای این شرکت اهمیت دارد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018
تسلا در حال ساخت سومین نسل خودروهای الکتریکی خود است و آنطور که به نظر می‌رسد، قیمت نیز به اندازه عملکرد و تکنولوژی جایگاه به‌سزایی برای این شرکت خواهد داشت. کریس پوریت نائب رییس بخش مهندسی تسلا خبر داده که خودرو جدید مشترکات کمتری نسبت به مدل کنونی S و مدل X کراس‌اور این شرکت دارد و سعی شده که قیمت آن نیز پایین‌تر آورده شود. 

خودروی جدید پیش‌تر با نام Model E شناخته می‌شد اما تسلا چند ماه پیش این نام را از لیست ثبت شده در مراکز ثبت آمریکا بیرون کشید. تسلا قصد دارد با تولید این خودرو به جنگ سری BMW 3 و آیودی A4 برود.

مدل جدید با شاسی‌های آلومینیومی مانند Model S ساخته نخواهد شد و ظاهرا از فولاد به جای آن استفاده می‌شود. همچنین الون ماسک رییس این شرکت در گذشته به کوچک‌تر شدن ۲۰ درصدی خودروی خودروی جدید نسبت به Model S اشاره کرده بود.

دو مورد ذکر شده را اگر در کنار تولید انبوه باتری‌های لیتیوم یونی که در گیگافکتوری تسلا تولید خواهد شد بگذارید قیمت این خودروها بسیار پایین‌تر از وضعیت کنونی خواهند رسید.

تسلا قبل‌تر قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار را با بازه مسافتی ۲۰۰ مایل (با هر شارژ) در نظر گرفته بود. قیمتی بسیار پایین که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در حجم فروش چنین خودروهایی داشته باشد.

خودروی جدید احتمالا در اواخر ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود. تسلا بهار سال آینده نیز Model X خود را به بازار معرفی خواهد کرد.

منبع : autocar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.