دنیای فناوری

معرفی و بررسی ب ام و M3 سدان ۲۰۱۵

1,100

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_0d

پنجمین نسل M3 برای نخستین بار با طرح کوپه اما به صورت ۴ در طراحی شده است. شاخصه های نظیر پیشرانه قدرتمند تر و کم مصرف تر ، به همراه استفاده از مواد سبک و وزن مانند پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) وآلومینیم در بیشتر قطعات شاسی ، بدنه و حتی سقف ( که کاهش ۸۰ کیلوگرمی وزن را به دنبال داشته ) ، این ماشین را در بحث فنی از نسل های پیشین متمایز می کنند

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

بیشتر بخوانید : معرفی BMW M3 پر فروش ترین کوپه دنیا 2012

در نمای جلو ، خطوط منحنی و سه بعدی ، ظاهری قدرتمند به خودرو بخشیده و چراغ های دو تایی با تکنولوژی LED ، ظاهری خشن و اخمو به آن داده اند در وسط چراغ ها ، جلوی پنچره قلوه ای با میله های دوتایی عمودی مشکی (خاص مدل های M) با در پوش موتور گنبدی شکل و سپر پهن با ۳ ورودی بزرگ هوا در قسمت پایین ، قرار دارد قسمت گنبدی شکل در پوش موتور ، فضای لازم برای اینتر کولر ( خنک کننده میانی ) پیشرانه قدرتمند M3 را فراهم کرده است آیینه های جانبی با طراحی دو پایه ای اسپرت علاوه بر افزایش زیبایی ، ضریب درگ را نیز افزایش می دهد

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_2f

در نمای جانبی ، دریچه های کوچک روی سپر ، هوای خروجی از محفظه موتور را هدایت می کنند و تایر های ۲۵۵ میلی متری در جلو و ۲۷۵ میلی متری در عقب ، دور رینگ های۱۸ اینچی با پره های دو قلو قرار گرفته اند در قسمت عقب اسپویلر باله ای Gurney برای افزایش نیروی رو به پایین  ، کاهش ضریب درگ و افزایش پایداری اتومبیل در نظر گرفته شده است دیفیوزر ، با دو لوله اگزوز دو تایی در زیر سپر پهن و اسپرت عقب جای دارد

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_3c

برای کابین مدل مورد بحث امکانات ویژه سری M مانند رودرها ، جای استراحت پای راننده ، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده طرح M ، پانل داشبورد راننده با صفحات گردو گرافیک سفید ، ادوات داخلی کرومی و پدال های آبکاری شده ، تعویض دنده روی فرمان ، به صورت استاندارد در نظر گرفته شده اند صندلی های یک تکه و اسپرت جلو با نشیمن های قابل تنظیم به صورت برقی هستند

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_47

برنامه کاربردی LapTimer توسط ب ام و M توسعه داده شده و از طریق اتصال USB  تلفن همرا به سیستم کنترل iDrive خودرو فعال می شود و سرعت و شتاب طولی و جانبی ، دور موتور ، شماره دنده ، زاویه فرمان ، وضعیت پدال گاز و میزان مصرف سوخت را ثبت می کند سیستم کمکی Driving Assistant Plus راننده را از تصادف احتمالی با عابران پیاده آگاه می سازد و چراغ های LED با سیستم کمکی نور بالا ضد تابش (HBA)  از رانندگان جلویی به خاطر تابش مستقیم نور جلوگیری به عمل می آورد

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_37

برای ب ام و M3 سدان ، پیشرانه ۶ سلندر خطی بنزینی با سیستم تزریق مستقیم سوخت با دقت بالا (HPDI) و دو توربو شارژر با تکنولوژی M TwinPower Turbo در نظر گرفته شده است که قدرت خروجی معادل ۴۳۱ اسب بخار را در دو موتور بین ۵۳۹۰ تا ۷ هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری برابر با ۵۵۰ نیتون متر را در محدوده دور موتور ۱۸۰۰ تا ۵۳۹۰ دور در دقیقه فراهم می کند این پیشرانه همچنین به سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ ها VALVETRONIC  و سامانه زمان بندی متغییر پیوسته دو میل بادامک Double-VANOS مجهز بوده که افزایش ۴۰ درصدی قدرت و کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت و آلاینده ها را برای M3 به دنبال دارد قدرت موتور ، توسط گیربکس ۶ سرعته غیر خودکار با کلاچ دو صفحه ای یا ۷ سرعته دو کلاچه M-DCT با قابلیت تعویض دنده ها از روی فرمان و سامانه Drivelogic ( که تعویض هر چه سریع تر دنده در دور موتور های بالا بدون افت نیرو میسر می سازد ) ، به چرخ ها منتقل می شود

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_59

شتاب اولیه M3 سدان با این گیربکس فقط ۴٫۱ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که البته در صورت تجهیز به مجموعه M Drive به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد میزان مصرف این ماشین در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی معادل ۸٫۳ لیتر بوده و با انتشار فقط ۱۹۴ گرم بر کیلومتر گاز دی اکسید کربن ، الزامات استاندارد یورو ۶ را رعایت می کند دیفرانسیل فعال M ( Active M Differenitial ) با سیستم لغزش محدود و چند صفحه ای و سامانه ای کنترل الکترونیکی ، با سیستم کنترل پایداری دینامیکی (DSC)  در ارتباط هستند و پایداری جهشی و کشش بهینه را فراهم می آورند

BMW-M3_Sedan_2015_800x600_wallpaper_4f

سیستم تعلیق جلو از نوع میله تعادلی با فنر ۲ اتصالی است که کاربرد ساختار آلومینیمی سبک وزن برای بازوهای کنترلی ، اتصالات بلبرینگی و اهرم های از جنس پلیمر الاستومر ، انتقال بهینه و مستقیم نیروهای جانبی و طولی را فراهم می آورد یک صفحه تقویت کننده آلومینیمی ، به همراه بازوی محافظ فیبر کربنی و اتصالات پیچ و مهره ای ، به استحکام تعلیق جلوی خودرو کمک می کنند همچنین سیستم تعلیق ۵ اتصالی از جنس آلومینیم ماشین کاری شده بدون قطعات لاستیکی ، اتصال محور عقب و بدنه خودرو را تامین کرده است

منبع : autoblog

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.