نصاب کاغذ دیواری

نصاب کاغذ دیواری شخصی از که رول های کاغذ شما را به دیوار می چسباند. این حرفه از زمان ساخت کاغذ دیواری و آشنایی انسان با آن به وجود آمده است. نصاب کاغذ دیواری یک شغل تقریباً پر درآمد بوده و در صورتی که نصاب کاغذ دیواری حرفه ای باشد و مشتریان هر روز خود را داشته باشد می تواند جزو مشاغل بسیار خوب و پردآمد باشد. حقوقی برابر با چند برابر پایه وزارت کار.
این شغل یک شغل هنری بوده و نصاب کاغذ دیواری می بایست به دید که کار هنری به آن نگریسته و نیز کسی که قرار است وارد این حرفه شود می بایست خوش ذوق و با سلیقه باشد. داشتن ذوق و سلیقه هنری و علاقه مندی به این کار زیبا سبب بالا رفتن کیفیت نصب کاغذ دیواری و رضایت مشتری و بنابراین موفقیت در گرفتن کارهای بعدی می گردد. که این موضوع بالطبع باعث افزایش درآمد شخص می شود.

قیمت نصاب کاغذ دیواری

قیمت نصاب کاغذ دیواری به موارد مختلفی بستگی دارد. نصابان غیر حرفه ای کاغذ دیواری دارای حداقل قیمت هستند و در حال حاضر یعنی سال ۹۵ حدود ۱۲ هزار تومان بطور متوسط جهت نصب هر رول کاغذ دیواری ۱۰ متری با عرض ۵۳ سانتی متری دریافت می کنند.البته در نشر داشته باشید که به طور معمول بعد از خسارات وارد کرده بر کار قیمت تمام شده برای شما بسیار بالاتر از این مقدار خواهد شد. نصابان حرفه ای تر در این زمان حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان قیمت دارند که تضمین کاری آنها بسیار بالاست و شما با امنیت خاطر می توانید کار را به آنها بسپارید. توجه داشته باشید که نصاب کاغذ دیواری حرفه ای و با سابقه که از این کار کسب درامد می کند، به قیمت های پایینی که نصاب های مبتدی پیشنهاد می کنند، راضی نمی شوند و شان کار خود را زیر سوال نمی برند مگر اینکه تعداد رول کار بسیار بالا باشد و یا با شرکتی همچون شرکت ما کار کنند که کار هر روز برایشان وجود داشته باشد.

تفاوت قیمت رولی ۳ هزار تومان تا ۵ هزار تومان برای بسیاری از مشتریان آنقدر معنی دار نیست که بخواهند متحمل خسارات زیاد ناشی از ارزانی قیمت نصاب کاغذ دیواری شوند.

نصاب کاغذ دیواری حرفه ای

نصاب کاغذ دیواری حرفه ای به این کار فقط به دید یک شغل برای کسب درآمد نگاه نمی کنند این نصابان نگاهی ورای دیگران به این کار دارند. برای این افراد این کار به شکل یک تفریح و یک شغل مفرح می باشد بنابراین خستگی در هنگام کار را حس نکرده و در کار نصب عجله نمی کنند. به این ترتیب باعث افزایش درامد روزافزون آنها می شود. زمانی که خستگی در کار کمتر باشد، تمرکز بالاتر رفته و این کار به زیبایی انجام می شود.
این نصابان خوش ذوق به دلیل اینکه دائماً مشتری دارند این کار برایشان بصورت حرفه دائمی شده و بنابراین از آنجایی که ساعات زیادی مشغول این کار هستند تجربه کاری آنها نیز افزایش می یابد. بالارفتن تجربه کاری به همراه ذوق و استعداد آنها منجر به بیشتر شدن کیفیت ، رضایت بیشتر مشتری و بالطع مشتری بیشتر می گردد. بنابراین این نصاب کاغذ دیواری حرفه ای می توانند به این کار بصورت یک کار تمام وقت و با ضریب امنیت بالا نگاه کنند.
نصابان حرفه ای بسیار تمیز کار هستند و کارشان بسیار با کیفیت می باشد. این افراد تمامی لوازم لازم جهت نصابی را از بهترین نوع آن دارند. اعتقاد این نصابان بر این است که لوازم کار می بایست همیشه تمیز و سالم و کامل باشند. این نصابان دیسیپلین خاصی در کار خود دارند که سبب نظم بیشتر در کار و در نتیجه تعهد کاری زیاد می شود. از برخورد مشتری و تکریم آنها گرفته تا رعایت شئونات اخلاقی در سرکار همه و همه جزو مشخصه این نصابان است.
هر چند شاید قیمت نصاب کاغذ دیواری حرفه ای کمی بالاتر از نصابان غیر حرفه ای و تازه کار باشد، ولی ضریب اطمینان کار با این نصابان ارزشی به مراتب بالاتر از آن اختلاف قیمت دارد.
نصاب کاغذ دیواری حرفه ای میز کار،شاقل ، انواع چسب، خط کش ، کاتر و … را همیشه در کیف کاری خود دارند. بسیاری از آنها دارا یک وردست خوب هستند که به کار آنها و سرعت آنها کمک زیادی می نماید. درآمد این نصابان به دلیل مشتریان زیاد آنها و سرعت خوبشان در نصب بسیار خوب است و چندین برابر یک کارمند ساده در آمد دارند.
تمیزی کار این نصابان را از روی نصب کاغذ دیواری توسط آنها براحتی می توان تشخیص داد. جفت کردن لبه های کاغذ بهم ، بصورت یک پارچه نصب کردن کاغذها، بدون درز نصب کردن کاغذها، کنده نشدن کاغذ، نداشتن ناهماهنگی بین رلهای دارای نقش و نگار و بسیاری از موارد دیگر از جمله مواردی است که کیفیت کار این نصاب کاغذ دیواری حرفه ای را از بقیه مشخص می کند.

مراحل نصب کاغذ دیواری

زیرسازی

انتخاب چسب

آماده سازی چسب

چسباندن کاغذ دیواری

  1. یکی از اصلی ترین بخشهای مراحل نصب کاغذ دیواری شروع کار نصاب کاغذ دیواری زیر سازی است. زیر سازی یعنی اینکه قبل از اینکه کاغذ دیواری چسبیده شود باید زیر آن کاملاً آماده برای نصب با کیفیت کار کاغذ دیواری باشد. زیر سازی در کار نقاشی نیز انجام می شود. در زیر سازی آسیب های دیواری از قبیل کنده کاری های دیوار، ریخته شدن گچ ها، خیسی دیوار و نم آنها، ترک های دیوار و غیره می بایست رفع شوند. بسته به آسیب دیوار، نوع مواد مورد استفاده در برطرف کردن آسیب متفاوت است. گاهی با یک بتونه کاری ساده و گاهی با گچ کاری این آسیب رفع می شود. بعد از بتونه کاری و یا گچ کاری معمولاً یک رنگ آستری زده می شود که لکه های کار از زیر کاغذ مشخص نشود. بنابراین نصاب کاغذ دیواری باید مسلط به کار نقاشی و زیر سازی هم باشد. بعد از زیر سازی با بتونه و ماستیک کاری و آستر زدن، کار آماده نصب می شود. در مواردی که دیوار خیس است یا در حال نشت آب است حتماً باید این خسیسی و نشتی آب رفع شود.

  2. مرحله بعدی در مراحل نصب کاغذ دیواری که بسیار مهم است و نصاب کاغذ دیواری غیر حرفه ای و مبتدی ممکن است اهمیت آن را درک نکرده باشد، دقت در انتخاب چسب برای کاغذ دیواری خاص است. در صورتی که برای کاغذ دیواری های نازک و با کیفیت پایین، غلظت بالا استفاده شدن ممکن است باعث بهم چسبیدن کاغذ دیواری شود و هنگام جدا سازی کاغذ های لوله شد سبب پارگی شود.
  3. مرحله ی بعدی کار نصاب کاغذ دیواری در نصب کاغذ دیواری، ساخت چسب و آماده سازی چسب است. چسب های مختلف از برندهای مختلف وجود دارند که نصابان معمولاً بهترین آنها را می شناسند. درست کردن چسب خود کاری است که تجربه نیاز دارد. غلظت چسب و مقدار آن می تواند متفاوت باشد. بسته به قطر کاغذ و بسته به جنس آن غلظت ها و مقدار متفاوت است. همچنین مقدار چسب مورد نیاز برای کاغذ دیواری نیز اهمیت دارد. اگر چسب زیاد استفاده شود ممکن است از لای درز کاغذها نشت کند.
  4. بعد از مرحله آماده سازی چسب، از گوشه دیوار شروع به اتصال اولین کاغذ دیواری به دیوار می کنیم. برای این کار نیازمند استفاده از شاقول هستیم. بعد از اینکه کار تراز شد، کاغذ دیواری های بعدی را با آن مماس می کنیم.برای کاغذهای دارای نقش و نگار باید کنارهم گیری کاغذها دقت بالایی داشته باشند تا کاغذ دیواری ها کاملا در کنار یکدیگر هماهنگ باشند و درزها تا حد امکان پوشیده شوند. برای این منظور دقت بالا و تجربه نیاز است. کاغذهای رنگی معمولاً حساسیت بیشتری نسبت به سایر کاغذها دارند.