درب ضد سرقت

صفحه اصلی / مقالات / درب ضد سرقت
درب ضد سرقت

هشدارها، پشتیبان امنیتی و سنسورهایی که موجب افزایش فعالیت امنیتی درب می شود

آیا مطمئن هستید که درب ضد سرقت شما کاملاً ایمن است؟

قفل های سیلندری و کلیدهای فلزی تامین کننده ی حفاظت اولیه درب مقابل دسترسی ناخواسته هستند،اما اینگونه شکل سنتی امنیت درب ها  اکنون غیرفعال است و شما مشکلاتی که رخ میدهد را نخواهید دانست.

برای رویکردهای فعال تر، با تنوعی از درب های کناری و پشتی، خروجی های اضطراری و نقاط دسترسی مجاز روبرو میشوید که هر درب ضد سرقت ممکن است به ابزار هشدار متفاوتی نیاز داشته باشد.

  1. هشدارهای مکانی: این هشدار چنانچه درب ضد سرقت به زور باز شود با صدای بلند ایجاد می شود. اینگونه هشدارها معمولا همراه با سنسور فشار یا سوییچ موقعیت درب هستند که چنانچه درب از موقعیت از پیش تعیین شده ی خود انحراف پیدا کند، با هشدار هماهنگ می شوند.
  2.  خروجی های اضطراری:  به عنوان یک نوار فشار در دسترس هستند اینگونه وسایل مانع از بازکردن درب ضد سرقت توسط کاربر میشوند، مگر در مواقع اضطراری. هنگامی که درب باز می شود یا مورد خروجی دارای تاخیر باشد، بعد از 15 ثانیه فشار مداوم درب را غیرقابل قفل می کند. درطول شرایط اضطراری، درب به صورت اتوماتیک افراد را به سمت ایمنی راهنمایی می کند.
  3. سنسورهای اینفرارد:  این هشدارها از تکنولوژی اینفرارد زمانی که یک نفر از مرز عبور می کند، بهره می گیرد. چنانچه دو نفر با یک کارت وارد اتاق شوند  که موجب پیچیدگی مستندات دسترسی و سطوح اشغال شود،آنها کشف می شوند. آنها می توانند به عنوان استراتژی دفاعی درهنگامی که شخصی وارد حریم محدود شده می شود، به کار روند.
  4. هشدارهای احراز هویت: اگر میخواهید دسترسی شما دارای هویت باشد، درب ها مجهز به یک کارتخوان می شوند. هر نفر دارای یک کارت که از تکنولوژی RFID یا هوشمند بهره می برد، می باشد. اگر کارتخوان کارت را شناسایی نکند؛درب باز نخواهد شد.سیستم میتواند از تمام تلاش های صورت گرفته ثبت و ضبط انجام دهد ودرصورت ارائه ی کارت نامعتبر اطلاع رسانی کند. چنانچه کارت بدون داشتن لایه ی امنیتی مثل اسکنر بیومتریک یا تاییدکننده بصری محافظتی Ids با دستگاه مطابقت پیدا کند،کارتخوان نمیتواند موردی را کشف کند.
  5.  چشمی: استفاده از یک چشم در بالا یا روی زمین جهت کشف کسانی است که از ورودی گذر می کنند.حضور محافظ یا علامت چشمی درب ضد سرقت میتواند این اطمینان را بدهد که هرگونه خلل یا ایرادی در تکنولوژی با واکنش انسان پوشیده شده و از بین رفته است.

آزمایش سیستم

از آزمایش معمول سیستم های امنیت اطمینان حاصل کنید. با گذشت سال ها، نگهداری و تعمیر با بی دقتی، نصب نامناسب، اختلال در عملکرد الکتریکی و قطعات آسیب دیده موجب فرسودگی ورودی جهت دسترسی ایمن می شود.

راپر هشدار میدهد:"به خصوص با مقاوم سازی، باید از سیم کشی اضافی یا تغییرات مونتاژ موجود که بر فریم های درب ضد حریق اثر می گذارد، آگاهی داشته باشید". " زمانی که هشدار آتشنشانی برای یک شعله ی کوچک به صدا در می آید، این به مراتب بیش از حد معمول است؛ چون یک برنامه ی نصب شده از محدودیت هایی مثل حفاری هشدار به درب یا فریم آتشنشانی، آگاه نیست .

همچنین میتوانید هشدارهای درب را با استفاده از چالش های در، شرطی کنید. میبینید که زمانی که هشدار به صدا در می آید، چه مدت زمان سپری می شود تا موارد امنیتی واکنش نشان دهند و چقدر طول میکشد تا قبل از متوقف شدن هشدار، فردی وارد ساختمان شود.

این آزمایش میتواند نشان دهد که افراد چگونه سیستم شما را به بازی می گیرند.

سین آهرنز، مدیر پروژه و مهندس حمایت آتشنشانی AON، میگوید "زنگ درب میتواند راه موثری برای محدودکردن دسترسی های غیرمجاز بدون مانع خروج اضطراری باشد. اما اگر شما از هرگونه فرایند انضباطی برای پاسخ به هشدارهای درب ضد سرقت زمانی که آنها خاموش می شوند، بی بهره هستید ؛ پس از آن افراد می توانند از آن سوء استفاده کنند. آنچه که شما برای انجامش در تلاشید، شرطی کردن جمعیت ساختمان خود جهت شناسایی حرکت های آنهاست".

ترجمه توسط تیم سوداد

منبع : buildings

درب ضد سرقت سوداد بزرگترین تولید کننده درب ضد سرقت در خاورمیانه

عکس های هفتمین نمایشگاه درب و پنجره

gplus Twitter

  • درج شده در تاریخ : 3055 روز پیش