• تعطیلاتی 600 میلیون نفری در چین!

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/07/17
    • تعداد بازدید: 6543
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    ابعاد آنچه این روزها در چین می گذرد، به سختی قابل تصور است. مردم چین به مناسبت روز ملی این کشور یک هفته را در تعطیلات به سر می برند. نزدیک به 600 میلیون نفر در حال جابجایی و سفرند. گزارش تصویری در این زمینه را ببینید:


    تعطیلات، چین، گردشگری

    مردم چین از روز اول اکتبر، روز ملی این کشور، به مدت یک هفته تعطیلات دارند. در روز اول اکتبر تأسیس جمهوری خلق چین توسط مائو تسه تونگ در سال 1949 جشن گرفته می شود.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    در جشن هایی که به مناسبت روز ملی چین برگزار می شود، چهره شهرهای این کشور با آذین بندی ها تغییر می کند. کارخانه ها، مراکز تولیدی و شرکت ها به مدت یک هفته به طور رسمی تعطیل هستند.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    شمار عظیم مسافران باعث ایجاد ترافیکی سنگین در جاده های چین شد. جاده های مملو از اتومبیل و ساعت ها انتظار در راه بندان ها حاصل حرکت موج میلیونی گردشگران بود.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    امسال تنها در روز اول تعطیلات 14 میلیون نفر عازم سفر شدند. راه آهن سراسری چین 500 قطار ویژه برای جابجایی مسافران به برنامه معمولی حرکت قطارها افزود.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    بنا بر تخمین منابع رسمی 600 میلیون نفر (نیمی از جمعیت چین) از فرصت این تعطیلات استفاده کرده و به گردشگری می پردازند.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    می توان گفت که بخش هایی از جمعیت شهرهای بزرگی چون پکن و شانگهای تعویض شدند. ساکنان این شهرها برای دیدار مناطق دیگر کشور از این شهرها خارج و ساکنان دیگر شهرها برای دیدن پایتخت یا آسمان خراش های شانگهای روانه این شهرها شدند. با آغاز "هفته طلایی"، نامی که چینی ها بر این روزهای تعطیل نهاده اند، بسیاری عازم کشورهایی چون کره جنوبی، تایلند و ژاپن می شوند.بیشتر مردم چین اما در کشورشان به سیر و سیاحت می پردازند و به همین دلیل کمتر نقطه ای دیدنی وجود دارد که مورد بازدید گردشگران بومی قرار نگیرد.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    جزیره ماکائو که زمانی مستعمره پرتغال بود و در 20 دسامبر سال 1999 دوباره به چین پیوست یکی از مناطق مورد علاقه چینی هاست.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    در روزهای تعطیلات برنامه های متنوعی برای شهروندان برگزار می شود. (عکس: فستیوال نور در چنگ دو)


    تعطیلات، چین، گردشگری

    بر روی کوه "هاو شان" (عکس) به علت توفان و از کار افتادن تله کابین 500 نفر بدام افتادند و مجبور شدند شب را در آنجا بگذرانند.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    روزنامه "خلق" در شماره روز سه شنبه (4 اکتبر/ 13 مهر) خود نوشت: «تنها طی 2 ساعت 20 هزار کارت ورودی به شهر ممنوعه به فروش رفته است


    تعطیلات، چین، گردشگری

    دولت چین برای نخستین بار در سال 1999 بود که یک هفته را به مناسبت روز ملی این کشور تعطیل اعلام کرد. در آن زمان تنها 28 میلیون نفر از این فرصت استفاده کردند.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    هدف از اعلام یک هفته تعطیلی نه استراحت مردم، بلکه به گردش درآوردن چرخ های بازار داخلی بود، چون مردم در این یک هفته مبلغ زیادی از درآمد و پس انداز خود را صرف خرید بلیط های ورودی، اقامت در هتل، صرف غذا در رستوران و امثال آن می کنند.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    بنا بر ارزیابی متخصصان اقتصادی در چین، چرخش مالی حاصل از این تعطیلات بالغ بر 65 میلیارد یورو خواهد بود.


    تعطیلات، چین، گردشگری

    موفقیت "هفته طلایی" از آغاز اعلام آن به حدی بود که دولت چین در سال 2006 تصمیم گرفت یک هفته دیگر را هم از اول ماه مه به مناسبت روز کارگر تعطیل اعلام کند. اما در سال 2008 جشن روز کارگر به تعطیلی در همان روز اول ماه مه محدود شد.


    تعطیلات، چین، گردشگری

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها