مقالات کارگشا

نگاهی به 14 پروژه برتر شهر هوشمند در آسیا

شهر هوشمند سنگاپور و شهر هوشمند نیوزیلند هر کدام با کسب سه جایزه بیشترین برد را در میان این پروژه های شرکت کننده داشته اند.

 شرکت بین المللی داده* (International Data Corporation)IDC متخصص در هوش اقتصادی و مشاوره و واقع در آسیای شرقی و اقیانوسیه برندگان جوایز شهر هو شمند 2016 در آسیا را اعلام کرده است.

* شرکت بین المللی داده (IDC) که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده واقع شده است، در زمینه فن آوری اطلاعات، ارتباط از راه دور، تکنولوژی و توسعه نرم افزار متخصص بوده و 70 دفتر نمایندگی در سراسر دنیا از جمله آسیای شرقی و اقیانوسیه دارد.

جایزه شهر هوشمند آسیا-اقیانوسیه (SCAPA)**، چهارده پروژه خدمات الکترونیکی کاربردی در شهرهای هوشمند را در کشورهای آسیا-اقیانوسیه (به جز ژاپن) به عنوان پروژه های برتر معرفی کرد. پروژه ها از سراسر منطقه آسیای شرقی و اقیانوسیه معرفی شده و در این میان نیوزیلند و سنگاپور با کسب سه جایزه به عنوان برندگان اصلی در زمینه پروژه های شهر هوشمند انتخاب شدند.

** Smart City Asia Pacific Awards

جایزه شهر هوشمند

جرالد وانگ (Garald Wang) رئیس دولت و آموزش آسیا – اقیانوسیه عنوان کرد: «شهر هوشمند در آسیا و اقیانوسیهبه طور گسترده ای در حال رشد است و این تحول به طور طبیعی روی داده و وارد چرخه انقلاب دولت دیجیتالی خواهد شد.

 علی رغم اینکه بودجه رشد حداقل 90 درصد دولت های محلی و شهرهای هوشمند آسیا-اقیانوسیهاز طریق توابع مرکزی یا فدرال تامین می شود، به بسیاری از این شهرها جهت ایجاد هویت مستقل حکومت شهری خود و تامین خدمات موثر الکترونیکی،اختیار کامل داده شده است.

برندگان جوایز این مسابقه، رواج روزافزون ابتکارات شهروندی و رشد صنعت محلی  را در شهرهای خود به نمایش می گذارند. جرالد وانگ در ادامه صحبت های خود به  تحریک پایداری اقتصادی و اجتماعی اشاره کرده و می گوید: «پروژه های شرکت کننده و برندگان پروژه های امسال نشانگر تاثیر تغییرات آب و هوایی و کند شدن تجارت جهانی هستند که این موضوع منجر به ایجاد فشار بیشتر در اقدامات موثر برای پایداریمحیط زیست و تعیین استانداردهای زندگی بهتر در جهت تداوم حیات آینده شهرهای آسیا-اقیانوسیه  می شود».

جایزه شهر هوشمند

تعیین معیارهای بسیار دقیق جهت انتخاب پروژه های برتر شش ماه به طول انجامیدکه توسط بخش سیاستهای دولتی شرکت بین المللی داده ((IDC انجام شد.این فرآیند شامل شناسایی و فهرست کردن پروژه های کلیدی شهرهای هوشمند آسیا- اقیانوسیه توسط تحلیل گرانIDC (25 درصد)، رای گیری آنلاین برای تشخیص افکار عمومی در این زمینه (50 درصد) و ارزیابی های انجمن مشاوره بین المللی* (25 درصد) بوده است.
* International Advisory Council

جایزه شهر هوشمند

پروژه های برنده دراین مسابقه شامل موارد زیر هستند:

  1. سیستم حمل و نقل یکپارچه در شهر تایپه- تایوان
  2. هماهنگی های فضایی برای پروژه های آتی-شهر کریسچرچ-نیوزیلند
  3. آپارتمان های هوشمند در یوهوا– سنگاپور
  4. شبکه هوشمند خدمات تجارت انرژی و پیش بینی میزان بار انرژی مورد نیاز– نیوزیلند
  5. مدیریت هوشمند آب در سنگاپور
  6. معماری بیوفیلیک (زیست گرایی) در شهر رویایی چیانگ نای اینچوان- کره
  7. پلتفرم تجارت ملی نسل بعدی در سنگاپور
  8. مدیریت محیط و کاربری های اراضی در منطقه کانتربری نیوزیلند
  9. کشاورزی هوشمند در ایالت تاسمانیا- استرالیا
  10. حفظ ایمنی عمومی در شهرهای فیلیپین
  11. طرح ابتکاری آموزش در شهر بیجینگ- چین
  12. دگرگونی های دیجیتالی ایجاد شده برای افزایش توریست ها و فرهنگ های الکترونیکی در شهر شانگهای- چین
  13. مراقبت های سلامتی یکپارچه در ولز استرالیا
  14. خدمات اجتماعی در زمینه زندگی هوشمند در شهر سینساک– تایلند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا