سخت‌افزار

ساعت هوشمند اپل منجی جان فرد بی‌هوش در هواپیما شد!

سیستم‌عامل watchOS 5.1 همچنان از ویژگی ثبت نوار قلب برخوردار نیست!

ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) تاکنون چندین بار به دلیل نجات جان افراد مورد ستایش قرار گرفته است. این مهم با عنایت به تعبیه قابلیت ثبت نوار قلب در بطن دستگاه و اعطای ویژگی تشخیص ناهنجاری‌های مختلف در ضربان و عملکرد صحیح و بی‌عیب و نقص قلب و ارائه هشدار به فرد پوشنده در صورت افزایش بیش از حد، کاهش بیش از حد و یا بروز دیگر علائم مختلف به‌صورت کاملاً خودکار فراهم آورده شده است. اکنون به نظر می‌رسد که داستان جالب به اشتراک گذاشته شده توسط دانشگاه مرکزی میشیگان، ساعت هوشمند اپل باری دیگر در نجات جان فردی مفید واقع شده است، با این تفاوت که این بار فرد مربوطه به پوشش آن مبادرت نورزیده است.

داستان به اشتراک گذاشته شده حکایت یکی از کارآموزان سابق کمپانی اپل به نام Brian Shear را روایت می‌کند که در هنگام پرواز توسط هواپیما، خانم نشسته در صندلی جلوی وی به دلایلی ناگهان بی‌هوش می‌شود. آقای Shear به همراه یک پزشک و همچنین نجات غریق دیگری که از خوش‌شانسی خانم بی‌هوش شده در پرواز او حضور داشتند به همکاری با یکدیگر پرداخته و با جدا نمودن ساعت هوشمند خود و بستن آن به دور مچ دست وی، به بررسی و نظارت بر ضربان قلب او پرداختند. ساعت هوشمند به‌منظور دسترسی پزشکان به داده‌های فرد بی‌هوش شده بعداً به تکنیسین‌های پزشکی در طی پرواز داده شده است.

ساعت هوشمند اپل

اگرچه ساعت هوشمند اپل در این واقعه، برخلاف دیگر داستان‌های نقل شده به نجات جان وی به‌صورت مستقیم نپرداخته است، اما اهمیت بسیار فراوان آن در طی فرآیند نظارت بر یکی از مهم‌ترین علائم حیاتی بدن انسان به هیچ عنوان غیرقابل انکار نمی‌باشد. افزودن قابلیت ثبت دیجیتالی نوار قلب در بطن نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل (اپل واچ 4) بدون شک تأثیرات بسیار چشمگیری را در آینده به خود اختصاص داده و خلاقیت عظیمی را تحت نام کمپانی اپل به ثبت می‌رساند. علاوه بر آن متخصصان حاضر در حوزه پزشکی و پرستاری نیز افکار خود در خصوص ساعت مذکور و اهمیت آن در برخورداری از پتانسیل‌های ویژه جهت نجات جان افراد را نیز به اشتراک گذاشته‌اند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید