زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

برنامه مورد علاقه شما چند خط کد دارد؟

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶ ق.ظ

برنامه‌های معمولی که ما از آنها استفاده می‌کنیم، چند خط کد دارند؟ کدها چیزهای مهمی هستند، چه کدهای فتوشاپ را در نظر بگیرید و چه کدهای ژنوم انسان.

یک هواپیمای بی‌سرنشین نظامی ۳٫۵ میلیون خط کد دارد، که تقریبا ۳ برابر کدها ژنم یک باکتری است و این به معنی آن است که بشر توانسته یک ماشین نیمه‌خودکار بسازد که ظاهرا پیچیده‌تر از نوعی از حیات طبیعی است.

به یاری نمودار بسیار جالبی که در زیر مشاهده می‌کنید، بدون اینکه دانشی در مورد کدنویسی داشته باشید، می‌توانید آنها را از نظر تعداد خط‌هایشان با هم مقایسه کنید.

بیشتر شدن کدها در یک برنامه، همیشه به معنی پیچیده‌تر شدن و یا بهتر شدن آن نیست، مثلا ویندوز ویستا ۵۰ میلیون خط کد داشت، در صورتی که ویندوز هفت ۴۰ میلیون خط کد دارد.

نمودار زیر بسیار جالب است و با آن می‌توانید تعداد خطوط برنامه‌های بعضی از دست‌ساخته‌های مهم بشر مثل مریخ‌نورد کنجکاوی، تلسکوپ فضایی هابل، هواپیمای F35 یا بویینگ را با نسخه‌های مختلف ویندوز، مک، دبین، مرورگرهای محبوب فایرفاکس و کروم و ژنوم موش، مقایسه کنید.

3021256-inline-800linesofcode52

1pezeshk

مشاهده نمودار در ابعاد بزرگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی