زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

آیا اپلیکیشن شما موفق خواهد بود یا خیر؟

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۳۶ ب.ظ

عرضه‌ی یک اپلیکیشن موبایل ممکن است خیلی پولساز باشد، ولی اگر به خوبی ساخته نشود، ممکن است جزء آن 78 درصد از اپلیکیشن‌هایی باشد که هیچ وقت کاربر دوباره به سراغش نمی‌رود.

اگر اپلیکیشن شما رایگان است، پس برای کسب درآمد یا به تبلیغات متکی هستید و یا به خرید‌های درون اپلیکیشن (مدل freemium)، که اگر فرد بازدیدهای متعددی از اپلیکیش شما نداشته باشد، درآمدی نیز کسب نخواهید کرد.

 

با این وجود، استارتاپ‌های موبایل زیادی اپلیکیشن‌های رایگان زیادی را به امید کسب درآمد از طریق تبلیغات یا ترغیب کردن مردم به خرید امکانات پیشرفته‌تر، کالاهای مجازی یا کاربری بیشتر عرضه می‌کنند. در واقع، بر اساس گزارش Distimo تحت عنوان «چگونه موفق‌ترین اپلیکیشن‌ها از کاربران کسب درآمد می‌کنند» 76 درصد درآمد تمامی اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپل و بیش از 90 درصد در بازارهای آسیایی از اپلیکیشن‌های freemium یا خریدهای درون‌ اپلیکیشنی حاصل می‌شوند.

 

حتی Snapchat که یک اپلیکیشن کاملن رایگان است با پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیسبوک مواجه شد و تنها دلیل این امر تعداد خیره‌کننده‌ی کاربران آن (هم اکنون روزانه بیش از 400 میلیون عکس در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود) است.

 

می‌خواهید بدانید که سرنوشت اپلیکیشن موبایل شما چگونه خواهد بود؟ این معیارها را چک کنید:

 

1.  تعداد دانلودها. در حالی که دانلود‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشخص کنند که یک اپلیکیشن برنده خواهد بود، ولی باز هم نقش مهمی را در ارزیابی موفقیت آن بازی می‌کنند.

 

برای مدل freemium هرچه تعداد دانلودها بیشتر باشد، احتمال اینکه موفقیت اپلیکیشن‌ها در تبدیل کاربران رایگان به کاربران درآمدزا افزایش می‌یابد. و اگر دانلود اولیه اپلیکیشن پولی باشد، آن گاه این معیار اهمیت مضاعفی می‌یابد.

 

اطمینان حاصل کنید که تعداد دانلودهای خود را در دورنمای تعداد کاربران فعال قرار دهید. تعیین کنید که چه تعداد مردم اپلیکیشن شما را دانلود کرده و از آن استفاده می‌کنند، و همچنین کسب و یا از دست دادن محبوبیت آن را در طول یک بازه‌ی زمانی و یا یک کمپین تبلیغاتی پایش کنید. همچنین می‌توانید آمارهای مربوط به اینکه روی چه پلتفرم‌ها و چه دستگاه‌هایی از اپلیکیشن شما استفاده می‌شود پیگیری کنید.

 

ابزارهای واسط مانند AppFigures و App Annie شما را قادر می‌سازند تا حساب iTunes خود را با آن‌ها لینک کرده و در جریان بروزرسانی‌های این آمارها قرار گیرید.

 

2.  درگیرکردن کاربران. دلیل ارزش بالای اپلیکیشن‌هایی مانند Snapchat و اینستاگرام همین است: تعداد بسیار زیادی از کاربران با سطح درگیری بسیار بالا که حداقل روزی یکبار به اپلیکیشن دسترسی پیدا می‌کنند و در بسیاری موارد روزانه چندین بار به آن مراجعه می‌کنند. قطعاً می‌خواهید که اپلیکیشن شما هم این مدل را سرمشق قرار داده و به سطح درگیری بالا برسد.

 

شما می‌خواهید که مصرف‌کنندگان هر روز از اپلیکیشن شما استفاده کرده و به بخشی از زندگی روزمره‌شان تبدیل شود.

 

از آنجایی که سطح درگیری توسط تعداد دفعاتی که کاربر به اپلیکیشن برمی‌گردد سنجیده می‌شود، متریک‌ها ممکن است متفاوت باشند. سطح درگیری می‌تواند تکرر باز شدن اپلیکیشن، مدت استفاده، تعداد صفحات باز شده، و نرخ تبدیل برای هر رویداد را اندازه‌ بگیرد. بسته به هدف اپلیکیشن، این متریک‌های می‌توانند بگویند که آیا کاربران، محصول شما را غیر قابل صرف نظر می‌دانند یا خیر.

 

3.  حفظ کاربران. نه تنها می‌خواهید تعداد کاربران خود را افزایش دهید، بلکه می‌خواهید مطمئن شوید که مردم می‌مانند. یک راه برای انجام این کار اعمال بروزرسانی‌ها است. هر اپلیکیشنی مسیری تکاملی را طی می‌کند و در طی آن، امکاناتی به آن اضافه شده، باگ‌های آن رفع می‌شود و یا در نسخه‌های بعدی ارتقا می‌یابد. این راهکارها معمولاً پس از انجام تحقیقات و یا کسب بازخور از کاربران انجام می‌پذیرد. سعی کنید خوب به حرف مشتریان و کاربران خود گوش دهید. پیگیری این معیار به شما کمک می‌کند تا میزان مفیدبودن اپلیکیشن خود و همچنین ارزشی که کاربر در امکانات جدید و قدیمی ‌اپلیکیشن می‌یابد را بسنجید.

 

اگر نیازهای کاربران را نادیده بگیرید، اپلیکیشن شما محبوبیت خود را از دست می‌دهد.

 

4.  اهداف خاص. بیشتر توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها، چشم‌اندازی واضح از نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن آنها را در ذهن دارند، و معمولا این چشم‌انداز با انجام یک کار خاص همراه است.

 

هنگام پیگیری اهداف خاص، به گام‌ها و رویدادهایی توجه کنید که تمایل دارید کاربران آن‌ها را انجام دهند و به درصد کاربرانی که این کارها را انجام می‌دهند نگاه کنید.

 

سطح درگیری کاربران، حفظ آن‌ها و اهداف را می‌توان را با یکپارچه سازی ابزارهای تحلیلی (مانند Flurry که رایگان بوده، و Localytics که در دو نسخه‌ی پولی و رایگان عرضه می‌شود) با اپلیکیشن خود ردگیری کنید.


منبع:کاریا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی