زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

زندگی یک گیک

خاطرات مختصری از علایق یک گیک

پیوندهای روزانه

5 راه برای فروش توسط شبکه های اجتماعی

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ

شما خدمات و محصولات خود را از چه طریقی عرضه می کنید ؟ آیا شما اصلا از شبکه های اجتماعی در این راستا بهره می برید ؟ مطمئنا امروزه افرادی که شبانه روز در این شبکه ها فعال هستند به میلیون ها نفر می رسند و این مکان ها جزء بهترین فرصت ها برای جلب نظر کاربران و فروش و عرضه خدمات و محصولات می باشد.

پس چرا شما از این قضیه استفاده نکرده و علاوه بر تبلیغات و عرضه محصولات در فضای آفلاین بتوانید از محاسن خوب این رسانه ها استفاده کرده و فعالیت و مشتریانی نیز از فضای آنلاین داشته باشید.

در این پست می خواهم 5 روش برای تبدیل کردن صفحات شبکه های اجتماعی شما به صفحه فروش محصولات و ارائه خدمات به شما معرفی کنم که می توانید با رعایت این نکات به فروش بهتر و بیشتری برسید.

1- استفاده از Call to Action

عموما طرفداران شما زمانی از صفحات شبکه های اجتماعی شما بازدید می کنند که می خواهند عملی را انجام داده و یا چیزی یاد بگیرند. برخی از مردم به دلایل مختلف به شبکه های اجتماعی می روند ، برخی برای دنبال کردن اطلاعات شرکت یا سایت شما ، برخی دیگر به دنبال جزئیات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ، برخی دیگر نیز به دنبال معاملات و تخفیف های ویژه ، برخی دیگر نیز به دنبال محلی برای راهنمایی و مشاوره می گردند.

اگر صفحات رسانه اجتماعی شما خالی از اینگونه مباحث باشد مطمئنا کاربر را پس زده و دیگر به صفحات شما رجوع نمی کند. آنچه که بیشتر در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد آنست که کاربران به دنبال موقعیت ها و مکان هایی ویژه مثل خرید و فروش محصولات هستند.

مثلا می توان در calls to action وب سایت خود و یا در همان صفحه شبکه اجتماعی یک پیغام مبنی بر اینکه ” برای دریافت کوپن رایگان بر روی لایک فیس بوک کلیک کنید ” را وارد کرده و ببینید که چگونه لایک آن زیاد خواهد شد.

call to action

حتی امروزه توییتر نیز خالی از این عنوان ها نیست و محصولات و خدمات مختلفی از طریق 160 کاراکتر به فروش می رسند.

اما به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی شما باید همان قانون همیشگی 70-20-10را رعایت کند به طوریکه 70 درصد محتوای آنها باید اطلاعاتی ارزشمند بوده و 20 درصد باید محتوا از جاهای دیگر و 10 درصد هم اطلاعات تبلیغاتی باشد.

هنگامی که مطمئن شدید که مخاطبان هدف شما برای چه منظوری در صفحات شبکه های اجتماعی حاضر می شوند ، می توانید اطلاعاتی که آنها خواستار آنها هستند را ارائه دهید.

2- انتقال یک احساس فوریت

با توجه به ماهیت موقت رسانه های اجتماعی و اینکه کاربران سریعا صفحات را نگاه کرده و می بندند ، شما باید توجه کافی آنها را برای جلب توجه و تبدیل آنها به مشتریان ، طرفداران و پیروان رسانه اجتماعی خود انجام دهید. اگر بتوانید آنها را با کلمات و الفاظی تحریک کننده مجبور سازید که عملی خاص را انجام دهند که شما در نهایت برنده هستید.

با کلماتی مانند ” برای مدت زمان محدود ” یا ” تخفیف یک هفته ای ” یا ” برای اولین بار ” که به چشم مخاطبان شما درشت و خیره کننده به نظر برسد.

شما حتی می توانید تمهیداتی را برای خرید و فروش محصولات و خدمات خود برای کاربران در نظر بگیرید ، مثل چشم پوشی کردن از هزینه حمل و نقل ، ارائه خدمات پشتیبانی سریع ، تماس تلفی و ایمیلی و چت و خیلی پیشنهادات دیگر که جوابگوی جلب توجه کاربران باشد.

Urgency

به عنوان مثال می توانید در اکانت توییتر خود یک پیغام مبنی بر ” 10 نفری که این را ری توییت کنند 10% در خرید بعدی تخفیف دریافت می کنند ” یا اینکه در اکانت فیس بوک خود پیغامی مبنی بر اینکه ” 10 فردی که این پست را به اشتراک بگذارند در خرید بعدی 25 هزار تومان تخفیف دریافت می کنند ” و چیزهای دیگر.

این یکی از راه هایی است که می توانید با دادن پیام ها و اطلاعاتی به کاربران یک حس ضرورت و فوریت در انجام دادن عملی را به وجود آورید.

3- عرضه محصولی خاص

این ایده شاید تقریبا شبیه به گزینه قبلی باشد ، اما اگر می خواهید برای تک تک محصولات ویژه خود یک تخفیف خاص در نظر بگیرید که می توانید برای یک محصول خود یک صفحه منحصربفرد و جداگانه ساخته و کاربران را به آن سمت روانه کنید و اینکه در صورت لایک یا ری توییت آن صفحه می توانند از تخفیفات ویژه آن محصول استفاده کنند.

dominos

4- تشویق به اشتراک گذاری

یکی از بهترین محاسن شبکه های اجماعی اینست که در صورت ارائه اطلاعات و خدمات و یا محصولات ویژه می توانید از کاربران درخواست کنید که پست ها و توییت ها و یا عکس و فیلم شما را با دوستان و طرفداران خود به اشتراک بگذارند. در حالت ایده آل باید شما بتوانید نظر آنها را با توجه به گزینه های بالا جلب کنید و کاری کنید که خود کاربران بدون درخواست نیز شروع به لایک و اشتراک گذاری کنند.

می توانید حتی مسابقه ای را در شبکه های اجتماعی راه انداخته و از طرفداران خود بخواهید که اخبار آن مسابقه و اطلاعات جوایز را با دیگران به اشتراک گذاشته و شانس خود را برای برنده شدن بیشتر کنند.

مثلا می توان برای تبلیغ لوستر در شبکه پینترست این پیغام و تصویر را فرستاد که در صورت اشتراک گذاری و لایک آن صفحه کاربران می توانند شانس بردن یک لوستر زیبا را به دست آورند.

social share

5- شرکت در شبکه های اجتماعی مطرح و معروف

هنگامی که می خواهید طرفداران بیشتری را برای وب سایت خود و یا کسب و کارتان دست و پا کنید ، چاره ای ندارید جزء اینکه در شبکه های اجتماعی معروف و پرطرفدار مثل ” فیس بوک ، تویتتر ، لینکدین ، گوگل پلاس و غیره ” شرکت کنید و اکانتی نیز داشته باشید. اما فراموش نکنید که برای اینکه مشتریان محصولات شما از روند اطلاعات شرکت و وب سایت شما باخبر شوند می بایست در اکانت های خود اطلاعات کاملی از نام و نشانی و نام تجاری خود و محصولاتتان را درج کنید و گهگاهی هم به این صفحات سری زده و اطلاعات را تکمیل تر نمایید.

شما هم اکنون می توانید اطلاعات مختلفی را در شبکه های اجتماعی به وسیله یک عکس و یا فیلم و یک پیغام کوتاه به اشتراک بگذارید ، مثلا در فیس بوک پیغامی مبنی بر ” 40% تخفیف در این هفته ” یا ” دانلود کتاب جدید با کلیک در اینجا ” با دادن یک تصویر زیبا و مرتبط می توانید قرار دهید و البته بعد از اتمام این دوره نیز باید سری به این پیغام ها زده و آنها را بروزرسانی کنید.

Social media

مطمئنا شبکه های اجتماعی با ماهیت زود هنگامی که دارند توسط کاربران خیلی سریعتر از دیگر روش های بازاریابی به دست فراموشی سپرده می شوند و شما می بایست همیشه و به طور مداوم برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود اقدام کرده و صفحات شبکه های اجتماعی خود را سریعا بروزرسانی کنید تا هم مخاطبان از اطلاعات و محصولات جدید باخبر شده و هم صفحه لایک و طرفداران شما روز به روز بیشتر شود و مطمئنا با این روند نام تجاری خدمات شما بهتر شناخته شده و مشتریان بیشتری را کسب خواهید کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی