سازمان شهرداری سالها قبل به دلیل تعدد پرسنل، در ثبت ترددها و محاسبات آخر ماه دچار مشکلات عدیدهای شد. مکانیزه نبودن ثبت مجوزها توسط پرسنل، انجام محاسبات به صورت دستی از مشکلات و دغدغههای دیگری بود که ضرورت استفاده از راهکاری هوشمندانه را برای این سازمان روشن کرد.
برای محاسبه حقوق و مزایای ماهانه پرسنل، ابتدا باید ساعات کارکرد یا اصطلاحا ساعات تردد آنان مشخص شود. انجام این کار به دو روش دستی و مکانیزه امکان پذیر است اما این سازمان قبل از سال ۹۱ همه محاسبات خود را به صورت دستی انجام میداد.
در این روش ساعات ورود و خروج افراد در دفتری که برای ثبت ساعات ورود و خروج افراد طراحی شده بود و “دفتر حضور و غیاب” نامیده میشد؛ به صورت دستی و معمولا توسط خود اشخاص ثبت میگردید. سپس در پایان ماه و یا در زمانهای مورد نیاز ساعات کار افراد به صورت دستی از دفتر حضور و غیاب استخراج شده و جهت محاسبه حقوق مورد استفاده قرار میگرفت.
این سازمان در این روش با مشکلات زیادی مثل احتمال بروز اشتباه در محاسبات ساعات کارکرد، نیاز به زمان زیاد جهت استخراج ساعات کارکرد پرسنل، احتمال اعمال سلیقه شخصی در محاسبات کارکرد و تأخیر و تعجیل و اضافه کار و …، احتمال عدم ثبت ساعات واقعی ورود و خروج توسط پرسنل، کاغذ بازی زیاد برای دریافت مرخصی و مأموریت و … روبرو بود.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید