برندهای جعلی و مقلد 


چرا امروزه بحث حفاظت‌های قانونی از عناصر برند در زمره‌ی یکی از اولویت‌های اصلی مدیران قرار گرفته است؟ 


برند های تقلبی و مقلد


تنها در آمریکا جعل علائم تجاری و عناصر برند سالانه حدود دویست میلیارد دلار هزینه بر دوش شرکت ها تحمیل می‌کند و به طور متوسط پنج درصد از کالاهای فروخته شده در سطح جهان تقلبی و جعلی هستند. 


حجم عظیمی از محصولات تقلبی در کشورهایی مانند چین، ویتنام و روسیه تولید شده و به تمامی بازارها ارسال می‌شود. تنها در چین، جعل کپی رایت و علائم تجاری کسب و کارهای موفق غربی حدود شانزده میلیارد دلار فروش سالیانه‌ی این کشورها را کاهش می‌دهد و بیش از بیست درصد از محصولات برندهای برتر غربی در چین به صورت تقلبی تولید و توزیع می شوند.

Procter & gamble ادعا می‌کند که فروش محصولات تقلبی تولید شده تحت برند این شرکت، در بازار چین رقمی در حدود  میلیون دلار (یا50 درصد از حجم فروش) است و شرکت‌های متقلب چینی با درج لوگوهای P&G سلب می‌کنند. Volkswagen در یک تحقیق دریافت که حدود 3/2 قطعات خودروها فروخته شده به صاحبان انواع مدل‌های VW تقلبی هستند. در کشورهای چین 94 درصد از نرم افزارهای فروخته شده تقلبی هستند؛ در حالی که این رقم در کشوری مانند آمریکا به دلیل حساسیت دولتمردان این کشور نسبت به قوانین علائم تجاری و کپی رایت 24 درصد است. 


مطالب مرتبط

برندسازی

نام تجاری و حمایت از آن