دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

بررسي كامل و مقايسه دو گوشي قدرتمند LG G3 و HTC one M8

هر دو گوشی LG G3و HTC one M8 گوشی های اندرویدی قدرتمند و رده بالایی هستند که به راحتی به عنوان دوتا از بهترین گوشی های هوشمند سال 2014 انتخاب می شوند. اما تفاوت های اصلی آن ها در چیست؟
تقویم فارسی اندروید

هر دو گوشی LG G3و HTC one M8 گوشی های اندرویدی قدرتمند و رده بالایی هستند که به راحتی به عنوان دوتا از بهترین گوشی های هوشمند سال 2014 انتخاب می شوند. اما تفاوت های اصلی آن ها در چیست؟ با خواندن ادامه ی مطلب و مقایسه ی دو گوشی تفاوت های آن ها را خواهید فهمید.

1

اندازه یکی از بارزترین تفاوت های بین و HTC one M8  است. در حالی که طول گوشی ها تقریباً با هم برابر است (فقط در 0.1 میلی متر)، و تفاوت قابل توجهی بین عرض آن ها وجود دارد. G3 6 درصد پهن تر از One M8 است. این تفاوت بزرگی نیست، اما وقتی One را در دست می گیرید احساس راحتی بیشتری می کنید. گوشی HTC نیز 6 درصد ضخیم تر است. اما هر دو گوشی در ناحیه پشت خمیدگی دارند، و عملاً هیچکدام باریک تر از دیگری نیست.

2

رنگ و پردازش این دو گوشی ممکن است مشابه به نظر برسند اما تفاوت قابل توجهی در مواد سازنده ی آن دو وجود دارد. گوشی HTC ساختار آلومونیوم دارد که هنگام لمس احساس خنکی به ما می دهد، در حالیکه G3 از فلز faux (پلاستیک) در قاب پشتی استفاده کرده است.

3

جنس هر دو خوب است، اما One در دست وزن بیشتری دارد، و ساختار پلاستیکی G3 به آن کمک می کند تا 7 درصد وزن کمتری داشته باشد. این ویژگی ها بستگی به علایق شخصی دارد، و باید بدانیم که گوشی چگونه در دستان شما قرار می گیرد پیش از اینکه تصمیم به خرید آن داشته باشید. آیا می دانید رقیب سر سخت آیفون 6 با نام Galaxy Alpha با شتاب می آید؟

4

آنچه بسیار به چشم می آید اختلاف قابل توجه در اندازه ی صفحه نمایش است. صفحه ی 5.5 اینچی G3 21 درصد تصویر بیشتری را نشان می دهد:

با در نظر گرفتن ابعاد مشابه دو گوشی، فضای اضافی صفحه نمایش در گوشی LG مزیت بزرگی است. درحالیکه تفاوت آن دو آنقدرها هم چشمگیر نیست، One (M8) در مقایسه با iPhone 5S، صفحه نمایش G3 وسیع تر از رقیب خود است، چه شما در حال گشتن در اینترنت، خواندن کتاب، یا دیدن گالری تصاویر خود باشید. بررسی و مقایسه دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One M8 دید شما را باز تر می کند.

5

صفحه نمایش G3 علی رغم اندازه ی بزرگترش 11 درصد پیکسل بیشتر در هر اینچ دارد. این تفاوت در پیکسل به چشم می آید، اما صفحه نمایش Quad HDG3 برای ما هنوز هم تحسین برانگیز است.

اگرچه صفحه نمایش G3 بسیار بزرگتر و تیزتر از One است، رنگهای آن مرتعش نیستند. کانتراست آن نیز کمی بهتر است. با فرض اینکه بسته های G3 پردازنده ای مشابه با One (M8) و حداقل RAM را دارد ( 2 یا 3 GB بر اساس حافظه ای که خریداری می کنید عرضه می شود)، چندین مورد عملکردی وجود دارد که ما باید به صفحه نمایش Quad HD نسبت دهیم. در حالیکه عملکرد در گوشی HTC آرام بوده ولی در G3 سریع است، حداقل زمانی که آن را از جعبه بیرون می آورید. موارد خاصی وجود ندارد اما هدایت کردن UI و باز کردن و بستن برنامه ها با کندی لمس همراه است.

خوشبختانه روش بسیار آسانی برای از بین بردن همه ی این مشکلات وجود دارد. اگر شما وارد بخش منوی تنظیمات G3 شوید و آن را از Dalvik به Android Runtime (ART) تغییر دهید، همه چیز بلافاصله سرعت خواهد گرفت. بعد از ایجاد تغییرات، به جز occasional stutter، عملکرد آن به سحتی مشابه One خواهد شد. و علی رغم اینکه این یک تنظیم تجربی است، من به موارد پایدار اشاره نکردم. فعالسازی ART یک فرایند آسان است، و شما می توانید جزئیات کامل را در توضیحات بررسی کلی مشاهده کنید.

6

صفحه ی G3 به اندازه ی One باتری دوست نیست. با 75 درصد شفافیت بیشتر صفحه، این گوشی 6 ساعت و 20 دقیقه می تواند از طریق وای-فای فیلم پخش کند. تحت همین شرایط One 9 ساعت و 20 دقیقه پیش از خاموش شدن کار می کند. 47 درصد زمان استفاده ی بیشتر در M8 وجود دارد که مزیت بزرگی برای HTC محسوب می شود. با استفاده ی طبیعی، عمر باتری G3 جای نگرانی ندارد. علی رغم ضعیف شدن آن در طول زمان، ما فکر می کنیم که این یک گوشی خوب با بیشترین شارژ برای کاربران در استفاده ی هرروز است. G3 همچنین کاور قابل برداشت دارد، که تعویض باتری را راحت می کند.

مورد بعدی که از مزیت های One در برابر G3 است، صدای آن ها می باشد. با بلندگوهای دوتایی در سمت جلو (بخش فروش BoomSound HTC)، One M8 صدای بم و واضح تری را نسبت به G3 که فقط یک بلندگو در پشت دارد تولید می کند. این مسأله بدان معنا نیست که بلندگوی G3 مشکلی داشته باشد، بلکه بلندگوی One به طور غیرطبیعی خوب است- حداقل از نظر استانداردهای گوشی هوشمند.

7

ما در این بررسی به راحتی دوربین One را به شما پیشنهاد می دهیم. علی رغم بسته ی 4 مگاپیکسلی( HTC را «اولتراپیکسل» می نامند)، که نتایج خوبی نیز دارد. این گوشی با لنز دوتایی در عقب متناسب است، که اجازه میدهد تأثیرات ناگهانی مثل فوکوس مجدد اتفاق افتد. با به کار بردن این تأثیرات در کل ارزش بیشتری به دوربین گوشی می دهد. دوربین One نیز برای شرایط کم نور مناسب است.

اگرچه همه ی موارد در نظر گرفته شد، ما باید به دوربین 13 مگاپیکسلی G3 جایزه ی بهترین دوربین را بدهیم. با ضربه زدن روی صفحه ی گوشی جهت فوکوس موجب توقف لحظه ای می شود. اتوفوکوس لیزری گوشی یعنی فرایندی که زمانی کمتر از یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد. هر دو گوشی تصاویری با رنگ های روشن و کنتراست خوب می گیرند، اما فناوری لیرزی G3 برای گرفتن تصاویر خوب آسان تر است.

مورد دیگری که در آن One می درخشد حالت Extreme Power Saving است. این ویژگی حفظ باتری است که که همه برنامه ها را بجز برنامه های لازم می بندد. وقتی که شما در نظر بگیرید که عمر باتری One بهتر از گوشی G3 است، حالت power saving برای افرادی بهتر است که در دوره ی طولانی از باتری گوشی استفاده نمی کنند.

8

همانطور که طراحی این دو گوشی نشان می دهد، هر دو بسیار جذاب هستند. و در حالیکه ما گفته بودیم صفحه پشتی فلزی Oneزیباتر از G3 است، گودی کم در جلوی G3 جلوه ی زیبایی دارد. اندازه های گوشی LG که هیچ دکمه ای ندارد به آن ظاهری تمیز و صاف می دهد. از بین این دو گوشی هوشمند G3 رنگ بندی بیشتری دارد که رنگ های بنفش، طلایی و تیره دارد به علاوه ی رنگ های معمول مشکی و سفید. گوشی Oneدر رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی به فروش می رسد.

9

پس با در نظر گرفتن همه ی این موارد می توانیم تاج پادشاهای را برای پرچمداری اندروید به این دو گوشی بدهیم؟ جواب این است: البته که نه. هر گوشی از چند نظر نسبت به دیگری برتری دارد. LG یک دوربین عالی و صفحه نمایش بزرگ دارد، در حالیکه HTC پر سر و صداتر است و صدای بهتر و عمر باتری بهتری دارد. هر دو گوشی عالی هستند؛ شما فقط باید بدانید که چه ترکیبی از قدرت ها و ضعف ها برایتان بهتر است.

گردآوري: گروه 7 گنج

منبع: ماي تك

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی