اسکوتر هوشمند

اسمارت اسکوتر ها وسیله ای جدید برای حمل و نقل و سرگرمی است که مجهز به دو چرخ بوده و به وسیله انرژ ی الکتریکی و یا سوختی حرکت می کند.

اسکوترهای هوشمند امروزه در جهان و حتی در ایران در بین دوستداران تکنولوژی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.این دستگاها با ژیروسکوپ و پردازنده دقیق وحساسی که در داخل آن کار گذاشته شده است کار میکند و باعث حفظ تعادل کاربر میشود.

اسکوتر: از کلمه اسکوت “Scoot” به به معانی، لیز خوردن, سریع رفتن, با سرعت حرکت کردن، بصورت نشسته رفتن و….. میباشد اسکوتر هوشمند یه دستگاه سیار برقی با دو چرخ و باتری قابل شارژ داخلی است که بر روی زمین به راحتی حرکت می کند.

اسکوتر هوشمند وسیله ای ورزشی تفریحی ست بدون فرمان وپدال برای کنترل و با موتور هوشمندی که در قرار گرفته فرمان شخص کاربر را در واقع اجرا میکند.این وسیله شارژی بوده و به طور میانگین 30دقیقه طول مدت زمان مصرف باتری آن است و سرعتی معادل 15 کیلومتر در ساعت را با کاربردی آسان برای شخص کاربر دارد.

 

اسکوتر هوشمند

 

امروزه در جوامع پیشترفته افراد علاقه مند به محیط زیست هم علاوه بر استفاده تفریحی به عنوان یک وسیله حل و نقل بدون ضرر به محیط زیست از آن استفاده میکنند.

اسکوتر ها برای اوزان مختلف طراحی شده اند از وزن 20 تا نوع های پیشترفته آن که تا وزن 120 کیلوگرم هم تمحل میکنند. در انتخاب اسکوتر های هوشمند فقط باید دقت شود که با توجه به وزن شخص کاربر اسکوتر تهیه شود زیرا در غیر این صورت احتمال بروز مشکل و بهم خوردن تعادل شخص کاربر و آسیب دیدگی وجود دارد .هرچه وزن شخص استفاده کننده از وسیله بیشتر باشد به دلیل فشاری که بر دستگاه وارد میشود مدت زمان مصرف باتری و شارژ دستگاه بیشتر است .در واقع شخصی با وزن بالای 100 کیلو نباید انتظار داشته باشد دستگاه همان زمانی فعالیت کند که وقتی کاربری با وزن پایین از آن استفاده میکند.

 

اسکوتر شارژی

 

اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمند با نام های دیگری نیز شناخته می شود : ” هاوربورد ” Hoverboard  ، self-balancing scooter  یعنی اسکوتری که خودتون باید تعادلش رو حفظ کنید، اسکوتر دو چرخ تعادلی، اسکوتر شارژی ، اسکوتر هوشمند و اسکوتر تعادلی.

 

در سال های گذشته همراه با بوجود امدن وسایل جدید دو چرخ و مخصوصا مجهز به پیشرانه الکتریکی و سوختی ،  نمونه های سبک و کم حجم را در دسته اسکوترها قرار داده اند.

کمی بعد واژه اسکوتر برای ان دسته از جابجا کنندگاه فردی با پیشرانه الکتریکی نیز بکار برده شد که دارای سایز و ابعادی کوچکتر نسبت به نمونه های اصلی و متعارف بود به همین جهت نظر به استقبال گسترده جوامع از وسایل جدید با راندمان بالا برای جابجایی و تردد شهری که از سایزی کوچکتر بر خوردار هستند و  بطور معمول دارای دو چرخ می باشند واژه اسکوتر شامل انها میشود

اسکوتر ها میتوانند الکتریکی و یا دارای پیشرانه سوختی باشند

همچنین باید یاد اور شد، وسایل مربوط به  حرکت در سطح و عمق دریا ویژه قواص ها نیز شامل اسکوتر می شوند.

 

 

 smart scooter

 

 

این روز ها اسکوتر های الکتریکی به علت داشتن مزایای فراوان از جمله کم حجم بودن، پاک بودن همچنین  بی صدا بودن دارای استقبال عمومی بیشتری می باشند.

از جمله وسایل بسیار جدید که از ان به عنوان عامل انقلابی در گروه اسکوتر های مدرن یاد میشود میتوان به اسمارت اسکوتر ها و یا اسکوتر های هوشمند اشاره نمود.

سال 2014 اسکوتر تعادلی در چین بسیار متدواول شد و در سال 2015 در آمریکا و در حال حاضر استفاده از آن در ایران در حال افزایش می باشد.

 

 

مشخصات کلی اسکوتر برقی

اسکوتر برقی دسته بندی خاصی نداشته و در حال حاضر بر اساس اندازه چرخ هاش طبقه بندی می شود. چرخ اسکوتر هوشمند از 6 اینچ هست تا 10 اینچی بوده و البته مدل 7 اینچی و 10 اینچی بسیار کم هستند.منظور از 6 یا 8 اینچ قطر لاستیک اسکوتر بوده و هر چه قطر بیشتر باشد ارتفاع شما از زمین بیشتر بوده و در نتیجه سرعت بیشتر می گردد.

■ باتری اسکوتر برقی ، از نوع لیتیوم یون و قابل شارژ می باشد.

■ اسکوتر تعادلی ، دارای شارژری است که از یک طرف به برق شهری و از ظرف دیگر به اسکوتر وصل می شود و باتری شارژ می گردد.

باتری اسکوتر ، در داخل دستگاه تعبیه شده است و در صورت اشکال حتما باید پیچ های اسکوتر را باز نمایید .البته این کار را حتما باید یک متخصص انجام دهد.

■ یکی از مهم ترین اجزاء اسکوتر، باتری لیتیومی آن است و البته هر چه کیفیت این باتری بالاتر باشد، اسکوتر عمر طولانی تری خواهد داشت.

■ اسکوتر برقی دارای پورت شارژ ، دکمه پاور و چند چراغ LED برای نشان دادن وضعیت شارژ می باشد.

■ اکثر اسکوتر های برقیمی توانند تا وزن 120 کیلوگرم را تحمل نمایند.

■ در حال حاضر بیشترین سرعتی که یه اسکوتر برقی می تواند داشته باشد حدود 20 کیلومتر در ساعتاست.

■ وزن خود اسکوتر هوشمند معمولا حدود 10 کیلوگرم است .

■ بعضی از اسکوتر ها دارای بلوتوث و اسپیکر می باشند . بلوتوث و اسپیکر اسکوتر هوشمند برای پخش موسیقی از موبایل طراحی شده اند یعنی اسکوتر برقی با گوشی شما سینک شده و آهنگ از اسپیکر داخلی اسکوتر پخش می گردد.

 

اسمارت بالانس

 

 

 

چگونه یک Smart Balance را برانیم؟!!

بر خلاف آنچه که در برخورد اول به نظر می رسد دوستانی که برای اولین بار اقدام به حرکت با مینی سگوی کرده اند, پس از چند دقیقه تسلط کافی برای یک سواری هیجان انگیز و لذتبخش را بدست آوردند, اما اشاره به چند نکته می تواند در بالا بردن مهارت راندن اسکیت برقی, سودمند باشد.

 

اسکوتر برقی

 

 

١. ابتدا مطمئن شوید دستگاه از شارژ کافی برخوردار است, سپس آن را مقابل خود بر روی سطحی صاف قرار داده و آن را روشن کنید. (در حالت روشن دستگاه به صورت خودکار به حفظ تعادل شما کمک خواهد کرد).

توجه: در اسکوتر های با چراغ های یک طرفه، چراغ ها باید در پشت شما قرار گیرند و در دیگر مدلها با چک کردن عملکرد چراغ های اشاره جهت صحیح ایستادن بر روی دستگاه را تشخیص دهید.  تا ایمنی شما جهت حرکت تامین شود و همچنین عملکرد چراغ های اشاره به طور صحیح باشد.

٢. یک پای خود را روی صفحه اسکوتر قرار داده و تا حد امکان به چرخ نزدیک کنید, منتظر شوید نشانگر دایره شکل اسکوتر سبز شود ( بدین معنا که وزن شما مناسب است و اسکوتر در حالت ایستایی برای ادامه قرار دارد), سپس بلافاصله پای دیگر را روی صفحه قرار دهید مثل بالا رفتن از پله, برای پائین آمدن نیز به روش پله ای عمل کنید, (پریدن روش مناسبی برای پیاده شدن نمی باشد).
برای حفظ تعادل بیشتر بهتر است نگاهتان به روبرو باشد و از نگاه کردن به پائین خودداری کنید, مانند قدم زدن.

٣. برای جلو و عقب رفتن کافیست بدن خود را به جلو و عقب مایل کنید, با ایجاد زاویه به بدن فرمان لازم برای حرکت توسط دو موتور به چرخ ها ایجاد شده و با کم و زیاد شدن مقدار زاویه بدن, می توان سرعت اسکوتر را کنترل کرد.

۴. جهت دور زدن می توان فشار یکی از پاها را بیشتر کرد به طوری که اگر فشار پای راست را بیشتر کنید اسکوتر به سمت چپ متمایل می شود و بالعکس, همچنین از فشار هر دو پا می توان برای دور زدن استفاده کرد بدین صورت که به طور مثال برای چرخیدن به سمت چپ در حالی که پنجه ى پای راست را به جلو فشار می دهید, همزمان پاشنه پای چپ را به عقب فشار دهید.

در نهایت دست یافتن به موارد بالا در عرض چند دقیقه عملی است.

 

smart balance

 

اسکوتر های برقی موجود در سایت، ارسال به تمام ایران

 

اسکوتر برقی
13%
تخفیف
 
750,000 تومان
649,000 تومان
 
اسکوتر شارژی فالکون
12%
تخفیف
 
850,000 تومان
749,000 تومان