آموزش طراحی سایت

مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی


پیام رسان بله

بین رقابت تنگاتنگ پیام‌رسانهای بومی برای جذب بیشتر سهم بازار ارتباطات موبایلی، یکی از اپلیکیشنهای ایرانی اقدام به ارائه خدماتی کرده که علاوه بر حفظ تمامی قابلیتهای یک پیام‌رسان، پول‌رسانی را هم برای کاربران خود به‌ارمغان آورده است. در تب‌وتاب استفاده از پیام‌رسانهای بومی، اپلیکیشنی هم وجود دارد که پیام‌رسان است و هم «پول‌رسان».

ممکن است برای شما ابهام یا سؤال ایجاد شود که؛ منظور از «پول‌رسان» چیست؟! که در پاسخ به این سؤال باید گفت "بله"، نخستین پیام‌رسان ایرانی است که قابلیتهای مالی را فراهم آورده است.

اپلیکیشن "بله" با ظاهری جذاب و کاربردی، تفاوتهای چشم‌گیری به‌نسبت سایر پیام‌رسانها دارد و در بدو ورود به این برنامه با پنج تب در پایین صفحه مواجه می‌شوید که «بانک من» در مرکز قرار دارد و به‌عبارتی دیگر بر قابلیتهای مالی این پیام‌رسان تأکید کرده است.

بنابراین می‌توانید علاوه بر گفتگو با دوستانتان، از طریق تب «بانک من» به انجام کارهای مالی و بانکی بپردازید! البته برای انجام این کار لازم است کارت یا کارتهای بانکی خود را تعریف کنید.

تعریف کارت بانکی

برای استفاده از قابلیتهای مالی "بله" ابتدا باید مشخصات کارت (کارتهای) بانکی خود را تعریف کنید.

برای این کار باید به تب بانک من بروید و از دکمه بالا سمت راست، گزینه «مدیریت کارتهای من» را انتخاب کنید؛  سپس «افزودن کارت جدید» را انتخاب و کارت خود را تعریف کنید.

با انتخاب این گزینه، سامانه «پیوند» که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طراحی شده، برخی از شماره کارتهایی را که تاکنون با آنها تراکنش آنلاین داشته‌اید نشان می‌دهد.

شما می‌توانید «CVV2» و «تاریخ انقضاء» هر کارت را نیز به‌صورت محرمانه و ک ‌شده از طریق "بله" در گوشی خود ذخیره کنید تا در هر تراکنش نیازی به تکرار آنها نباشد.

با حضور در تب «بانک من»، به گزینه‌های متعددی برای انجام کارهای بانکی‌تان دسترسی دارید.

با انتخاب هر یک از گزینه‌ها می‌توانید به‌راحتی عملیات مورد نظرتان را انجام دهید؛ برای پرداخت نهایی کافی است تنها کارت مورد نظر خود را انتخاب و رمز دوم آن را وارد کنید.

خدمات «کارت به کارت»: 

براساس اعلام سال گذشته این پیام‌رسان، امکان کارت به کارت از مبدأ 15 بانک‌ «ملی»، «ملت»، «تجارت»، «کشاورزی»، «پاسارگاد»،‌ «پارسیان»، «سامان»، «انصار»، «آینده»، «پست‌بانک»، «شهر»، «سرمایه»، «دی»، «حکمت ایرانیان» و «ایران‌زمین» وجود دارد به این شکل که می‌توانید از مبدأ این بانکها به تمامی کارتهای عضو شتاب پول واریز کنید.

خدمات «موجودی کارت»: 

شما می‌توانید از کارت بانکی خود به‌راحتی موجودی بگیرید؛ این کار برای کارتهای بانک ملی ایران،‌ رایگان است و برای سایر بانکها (این سرویس برای تمامی بانک‌ها در دسترس است) دارای کارمزد مصوب بانک مرکزی است که توسط بانک عامل کسر می‌شود.

خدمات «پرداخت قبض»: 

 برای پرداخت قبض می‌توانید به‌راحتی از بارکدخوان استفاده یا شناسه‌های قبض و پرداخت را به‌صورت دستی وارد کنید.

خدمات «خرید شارژ»: 

 از طریق این گزینه می‌توانید برای خود یا افراد دیگر، به‌راحتی شارژ «همراه اول»، «ایرانسل» و یا «رایتل» خریداری کنید.

خدمات «استعلام قبض تلفن همراه»: 

 شما می‌توانید قبض تلفن همراه خود را استعلام کرده و آن را پرداخت کنید؛ این امکان برای مشترکان اپراتور همراه اول وجود دارد که قبض میان‌دوره و پایان‌دوره خود را از این طریق پرداخت کنند.

خدمات «پرداخت خلافی خودرو»: 

 در صورتی که قبض خلافی خودرو خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید از طریق این گزینه به‌راحتی آن را پرداخت کنید.

خدمات «عوارض خروج از کشور»: 

چنانچه قصد مسافرت خارج از کشور از طریق مرزهای هوایی را دارید "بله" این امکان را برای شما فراهم کرده تا بدون نیاز به مراجعه به بانک، عوارض خروج خود را بپردازید؛ برای این کار باید کد ملی مسافران را وارد کنید وبه‌هنگام حضور در فرودگاه، کد پیگیری این تراکنش را به‌همراه داشته باشید.

خدمات «رسید تراکنش»: 

 این بخش به شما امکان می‌دهد تمامی تراکنشهای مالی را که در بستر "بله" انجام داده‌اید مشاهده و مدیریت و حتی آنها را از طریق یک فایل اکسل جمع‌بندی و ذخیره کنید.


منبع: تسنیم نیوز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مرجع ارائه ی آموزش های روزانه و رایگان مربوط به حوزه ی طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و جدیدترین اخبار تکنولوژی. با دنبال کردن وبلاگ زودتر از بقیه از مطالب با خبر شوید!
Designed By Erfan Powered by Bayan