همه چیز درباره موفقیت و پیروزی در زندگی


  ۴۰ نکته برای سرحال شدن پس از بیداری 

 

۱- موسیقی گوش کنید. این کار انسان را سرحال و زندگی را درخشان و موفقیت آمیز می‌کند. 

۲- افزودنی ها را دور بریزید. رنگ های مصنوعی و طعم دهنده های مصنوعی انرژی بدن را کم می‌کنند. 

۳- با دهان باز خمیازه بکشید! این کار اکسیژن بیشتری به بدن می‌رساند و باعث سرحالی مغز می‌شود. نفس عمیق کشیدن نیز میزان هوشیاری شما را بالا می‌برد. 


Image result for Waking up in the morning


۴- دوش آب گرم بگیرید و سپس یک لیوان 

  آب خنک بنوشید. این کار شما را کاملا هوشیار و سرحال می‌کند. 

 ۵- دوشاخه ها را از پریز بکشید! جریان های الکتریکی باعث ایجاد خلل در ریتم طبیعی بدن می‌شود. قبل خواب دوشاخه وسایل برقی را از پریز بیرون بکشید. 

۶- آب خنک بنوشید تا عضلات کم تحرک فعال شوند. کمی آب میوه نیز می‌توانید به آب خنکتان اضافه کنید تا انرژی بیشتری پیدا کنید. 

 ۷- سر و ته شوید! این کار به افزایش حافظه و میزان هوشیاری کمک می‌کند. اگر نمیتوانید کاملا روی سر خود بایستید، بنشینید و یک دقیقه سرتان را بین زانوهایتان قرار دهید. سپس سر را به آرامی بالا بیاورید. 

 ۸- مسواک بزنید. با خمیردندانی با رایحه پونه، سرحالی در صبح را احساس کنید! با جویدن آدامسی با طعم پونه نیز میتوانید بخشی از مغز را که مسئول هوشیاری است، تحریک کنید. 

۹- سرتان را ماساژ دهید. این کار جریان خون به مغز را تحریک می‌کند. از نوک انگشتانتان استفاده کنید (نه ناخن)، از بالای سر شروع کنید، شقیقه ها و پیشانی را ماساژ دهید و در یک حرکت کمان شکل، اطراف گوش ها را نیز مورد لطف دستانتان قرار دهید. 

۱۰- موز بخورید. این میوه حاوی فیبر و سه قند طبیعی ساکارز، گلوکز و فروکتوز است و منبع انرژی خوبی برای صبح ها محسوب می‌شود. 

 ۱۱- جدا بخوابید. اگر همسرتان خروپف می‌کند در اتاقی دیگر بخوابید. البته راه حل اساسی برای حل این مشکل را نیز بیابید. 

 ۱۲- مرتب باشید. تمیز و مرتب کردن وسایل خانه، لباس ها و حتی خودتان در ابتدای روز انرژی زیادی به شما می‌بخشد. 

 ۱۳- گریپ فروت بو کنید! بو کردن این میوه هوشیاری را افزایش می‌دهد. از دیگر رایحه های انرژی زا میتوان بوی لیمو، اکالیپتوس و پونه را نام برد. 


Image result for Waking up in the morning

 ۱۴- میوه بخورید. زردآلو، سیب و گلابی میوه هایی هستند که چه تازه و چه خشک شده آنها سرشار از انرژی است. 

 ۱۵- سبز از سیاه انرژی زا تر است! چای سبز کافئین کمتری دارد، انرژی بیشتری به بدن می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

 ۱۶- بپر بپر کنید! طناب زدن، پریدن و دویدن به مدت تنها یک دقیقه خواب را از سرتان می‌پراند. 

 ۱۷- سحرخیز باش تا کامروا شوی، حتی در روزهای تعطیل!! با زیاد خوابیدن در روزهای تعطیل برنامه خواب روزانه تان را به هم نزنید. 

 ۱۸- معجزه لیمو! به محض بیدار شدن، یک لیوان آب لیمو شیرین بنوشید تا سوخت و ساز و انرژی بدن افزایش پیدا کند. 

 ۱۹- از غلات لذت ببرید. این خوراکی سرشار از فیبر و کربوهیدرات است و انرژی بخش صبح های شما خواهد شد. 

 ۲۰- یک اسپری آب در اتاق خود داشته باشید. یک بار اسپری کردن آب روی صورت سرحالتان خواهد کرد. 

 ۲۱- از کمر بچرخید! چرخاندن بدن، فشار روی ستون فقرات را کاهش می‌دهد و هضم غذا را آسان می‌کند. 

 ۲۲- شانه هایتان را بالا بیندازید. شانه های انعطاف ناپذیر مانع از گردش خون به مغز می‌شود. شانه هایتان را تا نزدیکی گوش ها بالا بیاورید، تا ده بشمارید و سپس با نفسی عمیق شانه ها را پایین بیاورید. 

 ۲۳- به اتاق نور بپاشید! دوپامین، اندورفین و برخی مواد شیمیایی مغز در صورتی آزاد می‌شوند که شما در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. این کار تا ۵ ساعت به شما انرژی می‌دهد. 

 ۲۴- به مدت یک دقیقه کف دستانتان را مالش دهید و تصور کنید که تمام اضطراب و استرس هایتان از نوک انگشتانتان بیرون می‌روند. 

 ۲۵- قرمزته! به چیزی قرمز رنگ خیره شوید. قرمز باعث افزایش ترشح آدرنالین، ضربان قلب و فشار خون می‌شود. 

 ۲۶- معجزه گل ها. زیبایی، رنگ و رایحه گل ها هرکسی را به هیجان می آورد. بوییدن یک گل شما را به سرعت سرحال می‌کند. 

 ۲۷- آواز بخوانید. آواز خواندن نوعی افزایش دهنده انرژی کاملا طبیعی است. هرجا که توانستید آواز بخوانید یا حداقل زیر لب ترانه ای را زمزمه کنید. 

 ۲۸- مانند تارزان ها! پایین تر از استخوان ترقوه و درست بالای قلبتان غده ای به نام تیموس وجود دارد. برخی از انرژی درمانگران اعتقاد دارند که ضربه های آرام و متوالی روی غده تیموس به افزایش انرژی کمک می‌کند. 

 ۲۹- لامپ های اتاق را عوض کنید. در اتاق نشیمن یا اتاق کارتان از لامپ های "طیف کامل” استفاده کنید. این نور ها بیشترین شباهت به نور خورشید را دارند و در نتیجه چشم ها خسته نمی‌شوند. 

 ۳۰- کشمش بخورید. کشمش منبع خوبی از "بور” و آهن است؛ به همین دلیل بدن را سرشار از انرژی می‌کند. 

 ۳۱- میوه درخت کاج را بو کنید. روغن خوشبوی موجود در میوه های مخروطی کاج و صنوبر، باعث آزاد شدن آدرنالین در بدن می‌شود که به سرعت شما را سر حال می آورد. 

 ۳۲- معجزه آب سرد. یک تکه پارچه پنبه ای را در آب سرد فرو ببرید و سپس دست و صورت خود را با آن بپوشانید. خواب به سرعت از شما دور می‌شود! 

 ۳۳- گوش هایتان را ماساژ دهید. با سرانگشتان خود تمام قسمت های گوش را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید تا گرم شدن آن، به نشانه جریان یافتن خون، را متوجه شوید. این کار باعث هوشیاری بیشتر شما می‌شود. 

 ۳۴- به خودتان انرژی مثبت بدهید. صبح ها از تکرار جملات خسته کننده بپرهیزید و به جای آن از جملات دلگرم کننده استفاده کنید: امروز من سرشار از انرژی هستم و میخواهم در همه کارهایم موفق باشم. 

 ۳۵- با تندتر راه رفتن به خود انرژی مضاعف دهید. در ابتدای صبح با کمی دویدن و یا حتی افزایش سرعت راه رفتن میتوانید انرژی بیشتری کسب کنید. 

 ۳۶- ATP به بدن برسانید. این مولکول مسئول رساندن انرژی به سلول های شماست و در سبزیجات، غلات و به ویژه در تخمه کدو یافت می‌شود. 

 ۳۷- عینک آفتابی بزنید زیرا نور شدید باعث آزار چشم ها می‌شود و ایجاد خستگی می کند. 

 ۳۸- صبحانه را فراموش نکنید. یکی از مهمترین نکات برای نشاط در تمام روز، خوردن صبحانه ای مقوی شامل غلات و پروتئین است. 

 ۳۹- صبح تان نورانی! بلافاصله بعد از بیدار شدن لامپ ها را روشن کنید و به هیچ وجه در تاریکی صبحانه نخورید. اگر ممکن است، چراغ خوابتان را روی ساعت بیداری تنظیم کنید تا به محض بیدار شدن با اتاقی نورانی مواجه شوید. 

 ۴۰- قهوه بنوشید. قهوه ای سرشار از پروتئین (مانند کافه لاته)، بنیه و نیروی شما را افزایش داده و باعث بهبود تمرکزتان نیز می‌شود.


----------------------


بهترین دستورالعمل به موفقیت  رسیدن  در 30 روز


دانلود        Image result for success


----------------------


آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند


این سوال که زنان از مردان چه می خواهند حداقل یکبار در ذهن هر مردی نقش می بندد. در این مقاله از تعدادی  زنان سوالات مشترکی را پرسیده ایم . این که مردان درباره ی آنها چه چیزهایی را نمی دانند و اینکه چه چیزی این روزها باعث نگرانی آنها شده است.مردان باید به دنبال جواب این سوالات باشند و درباره ی روحیات درونی زنان اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند آنها را بهتر بشناسند و مهارت های خود را در زندگی مشترک افزایش دهند.


 

1 - این اشتباه است که مردان بخواهند منتظر بمانند تا یک روزی یک زن به آنها ابراز علاقه کند

خانم ماری 38 ساله مقیم ایالت واشنگتن می گوید : مردان و زنان در چگونگی برقراری ارتباط کاملا با یکدیگر متفاوتند . زنان در  چگونگی برقراری ارتباط و تماس های تلفنی نمی توانند زمان زیادی را منتظر بمانند تا طرف مقابل با آنها تماس بگیرد.اگرتماس های تلفنی از طرف مردان کم باشد باعث می شود تا جذابیت خود را پیش زنان از دست بدهند. اینکه مردان در زمان برقراری ارتباط چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری چه رفتاری داشته باشند برای زنان بسیار مهم است.

 


2 - زنان به راحتی به کسی اعتماد نمی کنند

 خانم مارسی 29 ساله متولد لس آنجلس می گوید : زنان خیلی راحت در کوچه و خیابان با مردم به صحبت می نشینند و خیلی راحت می توانند با یک لبخند به دیگران خود را نزدیک کنند ولی این به این معنا نیست که به راحتی به کسی اعتماد کنند بلکه فقط مهارت زیادی در برقراری ارتباطات لحظه ای دارند.اما مردان در این مورد بسیار ملاحظه کار هستند و حتی برای یک لحظه هم به سختی می توانند باغریبه ها ارتباط برقرار کنند. مردها نباید مدتی را به چشمان یک زن خیره بمانند و بعد ابراز علاقه کنند بلکه بهتر است از قبل دختری را زیر نظر داشته باشند. ولی در زمان یرقراری ارتباط  طوری رفتار کنند که انگار همه چیزکاملا اتفاقی است.



3 -  اینکه در زمان برقراری رابطه ی جنسی , تمایلات جنسی مردان از روی حقیقت باشد و یا اینکه فقط یک شهوت باشد برای زنان اهمیت زیادی دارد

از نظر زنان نوع لباس پوشیدن مردان در هنگام برقراری روابط جنسی تاثیر زیادی برروی آنها خواهد داشت طوری که باید تی شرتها و شلوارهای شیک و زیبایی بپوشید و از پوشیدن لباس های گشاد و زشت خودداری کنید.تشویق و تعریف کردن از زنان هم می تواند در ایجاد روابط تاثیر گذار باشد .93 درصد از آراء نشان داده است که کمک کردن در کارهای خانه و مخصوصا پخت و پز تاثیر بسیار خوبی را روی زنان خواهد گذاشت.


 

4 - این برای زنان بسیار مهم می باشد که مردان دست در حساب و کتاب داشته باشند و حواسشان به تامین مالی آینده ی خانواده باشد

خانم لیندا 37 ساله از ویرجینیا می گوید : زنان از مردانی که در کار و درآمد شغلی خود ساده هستند متنفرند. از نظر زنان یک مرد ایده ال باید اصطلاحا اهل عمل باشد و در طول روز برای از دست ندادن بیهوده ی زمان برنامه ریزی داشته باشند.


 

5 - زنان در تمامی لحظات به فکر استفاده از زمان برای برقراری ارتباط هستند

مثلا یک روزی را در نظر بگیرید که به یک پارک تفریحی رفته اید. زنان در این شرایط در ابتدا خود را در میان انبوهی از هیجانات پیدا می کنند و در نهایت خیلی سریع به دنبال آن هستند که بتوانند در این میان تمام سهم خود را از لحظات شاد خود با کسی که در کنارش هستند تقسیم کنند و به خانه برگرشته و خود را ریلکس کرده و درباره ی لحظات گذشته صحبت کرده و خیلی سریع دوباره می خواهند به استقلال خود برسند .این روزها ززنان نان استقلال زیادی نسبت به زمانهای قبل دارند و کاملا مستقل هستند.


 

 6 - زنان از یک بصیرت و بینش باطنی برخوردارند طوری که بدون استفاده از زبان و به صورتی کاملا غیر شفاهی می توانند رهنمودهایی را برایتان داشته باشند

زنان از غریزه ی زیادی برخوردار هستند. بنابراین مردان باید بدانند که در مقابل سوالاتی چون : در حال انجام چه کاری هستی ؟ و یا اینکه اگر روزی من در کنارت نبودم چه خواهی کرد؟ حتما جواب درستی دهید و بدانید که اگر راستش را بگویید و باعث ناراحتی طرف مقابل شوید  بهتر از آن است که به او دروغ بگویید و او این دروغ را بفهمد. اگر فقط یکبار بفهمد که او را گول زده و یا به او دروغ گفته اید شاید دیگر تا آخر عمر نتواند به شما اعتماد کند.


 

7 - هیچ زنی به عنوان یک همسر نمی خواهد که مانند یک مادر رفتار کند

مردان بعد از ازدواج نباید از همسرشان توقع داشته باشند که مانند یک مادر با آنها رفتار شود. زنان می دانند که اختلاف زیادی بین احترامی که یک مرد به همسر خود و مادر خود می گذارد وجود دارد. نوع دوست داشتن و مدل عشق ورزیدن به مادر و همسر کاملا با یکدیگر متفاوت است و مردان باید به این نکته خیلی اهمیت دهند.


 

8 - به مشکلات و مسائلی که همسرتان برایتان بازگو می کند اهمیت دهید

به موارد ریزهم توجه کنید چرا که هرچه بیشتر به مسائل آنها اهمیت دهید از جذابیت بیشتری در برابر آنها برخوردار خواهید بود. بدانید که نوشیدنی مورد علاقه و یا گل مورد علاقه ی همسرتان چه می باشد. همیشه به یاد داشته باشید که در اولین ملاقات چه لباسی به تن داشته است. زنان باید مطمئن باشند که آنها یک شخصیت منحصر به فرد در برابر شما هستند.


 

9 - زنان برای رویارویی با هر مساله ای نیاز به آمادگی دارند

خانم تریش 28 ساله از ویرگینیا می گوید : زنان برای پایان دادن به یک ارتباط هرچند ارتباطی کوتاه به کندی عمل می کنند.حال با این روحیه ای که زنان دارند هنگامی که مردان تصمیم دارند که یک مطلبی را به پایان رسانند که باعث ناراحتی زن شود باید به این نکته توجه کنند که حتما قبل از بیان مساله با تواضع و مهربانی کل مساله را تجریه و تفکیک کند و به این ترتیب بتوانند آمادگی کامل را برای زن در رویارویی با مساله ایجاد کنند.


---------------------


30 توصیه برای پس انداز در 30 روز - (  چگونه به اوضاع مالی خودتان کمک کنید )



1. از خرید موادی که ضرورت چندانی ندارند ، بپرهیزید . بعضی مواقع ما وسایل یا احتیاجاتی را برآورده می کنیم که به آنها نیازی نداریم و فقط آنها را خریداری می کنیم که شاید یک روز به کار آیند .


2. اهل گردش هستید ؟

اگر فردی هستید که مدام به بیرون می روید و اهل گردش هستید بهتر است به جای اینکه هزینه ای را بابت تاکسی یا وسایل حمل و نقل پرداخت کنید ، مسیرهایی که کوتاه هستند را پیاده طی کنید تا هم سلامت باشید و هم اینکه پس اندازی کرده باشید .


3. در فروشگاه مواد غذایی ، چشمان خود را به خوراکی های وهم برانگیز ببندید و اجازه ندهید که شما را برای خریدن شان تشویق کنند .


4. هنگامی که پول به دست تان می رسد ، در یک لحظه به فکر خرید می افتید ؟

این فکر را از خود دور کنید و تنها مقداری از پول را برای این کار اختصاص دهید نه تمام مبلغ پول .


5. هر ماه مبلغی از مقدار پول را هر چقدر هم کم به خرید یک شی با ارزش اختصاص دهید : مانند خرید یک سکه کم عیار ، و ...



6. اگر در بورس سهام دارید ، برای جلوگیری از ولخرجی های زیاد می توانید هر ماه یک سهم به سهامتان اضافه کنید .


7. مصرف خوراکی را کاهش دهید :

مقدار مواد خوراکی که مصرف می کنید را کاهش دهید : موادی مانند روغن خوراکی ، برنج و ...


8. مقدار مصرف مواد شوینده را کمتر کنید :

برای شستن لباس کمتر از همیشه پودر لباسشویی استفاده کنید .


9. برای عصرانه به رستوران بروید :

اگر با دوستان خود زیاد به رستوران می روید ، سعی کنید در ساعات عصر این کار را انجام دهید . چون مسلما قیمت یک عصرانه ساده مثل قهوه ، چای با کیک بسیار کمتر از وعده ناهار یا شام است .


10. ورود نظافت چی ممنوع :

اگر خانم هستید و در حال خواندن این مقاله به جای اینکه از یک نفر برای ا نجام کارهای منزل کمک بگیرید بهتر است هر روز خودتان یک قسمت از کارها را ا نجام دهید تا نظافت منزل هر روز انجام شود و نیاز به گرفتن کمک برای انجام کارهای منزل نباشید .

در این صورت شما می توانید پولی را که قصد دادن به خانم نظافت چی را داشتید ذخیره کنید .


11 . راه حلی برای به دست آوردن پول هر چند ناچیز:

جای خالی شامپو ، شوینده ، کاغذهای بی مصرف را دور نیاندازید . شما می توانید این مواد را به مکان های خاصی تحویل دهید تا هم چرخه تجزیه و ساخت دوباره این مواد انجام شود و هم اینکه مبلغی را بابت تحویل این مواد دریافت می کنید .

درست است که این مبلغ بسیار ناچیز است و به چشم نمی آید اما شما می توانید با همین مبلغ کم بعضی از نیازهای روزمره تان را بدون کم شدن صندوق مالی تان انجام دهید .


12 . کارهای گذشته را ادامه ندهید :

برای اینکه پولتان ذخیره شود باید کمی از کارهایی که در گذشته انجام می دادید ، چشم پوشی کنید . مانند : لباس هایتان را خودتان اتو کنید و دیگر به خشک شویی ندهید ، کفش هایتان را خودتان واکس بزنید و به کفاشی ندهید و ...


13.با دوستان تان دوره برگزار می کنید ؟

اگر با دوستانتان دوره دارید و هر ماه یکدیگر را ملاقات می کنید به جای اینکه به منزل یکدیگر بروید یا اینکه به رستوران بهتر است به محیط های سالمی مانند پارک بروید هم از هوای آزاد استفاده می کنید و نیز روحیه شما عوض می شود .

این کار دارای چندین فایده می باشد : شما می توانید در هزینه ها صرف جویی کنید ، از محیط تکراری منزل نیز خارج شوید .


14. تولد یکی از نزدیکانتان نزدیک است ؟

چرا همیشه با کادو دادن باید عشق و علاقه خود را اثبات کنید ، با رفتار صحیح ، محبت می توانید بهترین هدیه را بدهید .

سعی کنید هر روز سال برای تان به مانند تولد باشد نه یک روز خاص .

بسیاری از افراد فکر می کنند اگر یک هدیه گران قیمت بدهند باعث می شود که فرد مقابل رفتارهای گذشته شان را فراموش کند . اما باید بدانید هر فردی طالب رفتار خوب و صحیح است نه کادو های گران قیمت که فقط مختص یک روز هستند .


15. توصیه می کنیم در آخر هر فصل خرید کنید :

زیرا در اخر هر فصل تمام فروشگاه ها اجناس خود را به حراج می گذارند و شما میتوانید همان جنس و کالا را با قیمت نازل تری خریداری کنید .

این کار شما چندین فایده دارد : برای مثال خرید پوشاک :

زمانی که در آخر فصل خرید کنید ، در تمام طول سال و برای هر ماه از سال بهترین و شیک ترین پوشش را دارید در عین اینکه پول تان را پس انداز کرده اید . اجناس گران نیز نخریده اید .


16. در بعضی موارد پس انداز و آینده نگری اصلا درست نیست :

یکی از این موارد بیمه نامه ماشین است . شما نباید در این مورد خساست به خرج دهید باید ماشین خود را از هر لحاظ بیمه کنید .

یا بیمه ای که برای خودتان در نظر دارید را هر ماه پرداخت کنید زیرا در هنگام بیماری این بیمه نامه ها کمک وافری به شما می کنند.


17. غذایی که شبها مصرف میکنید را مختصر کنید :

غذایی شبها را به جای اینکه از بیرون تهیه کنید و یااینکه به پخت و پز مشغول شوید با یک غذای ساده بگذرانید .

غذای شب باعث چاقی شما می شود و چاقی نیز ام الامراض است و بیماری های دیگر را برمی انگیزد .


18. در مصرف آب ، برق نیز صرفه جویی کنید تا مبلغ فیش های پرداختی شما کاهش یابد :

از لامپ های کم مصرف کنید ، زمانی که از خانه بیرون می روید چراغ ها را خاموش کنید . اگر پنجره را باز می کنید دستگاه های تهویه ای مانند کولر را خاموش کنید .


19. برای مهمانی ها چند مدل غذا طبخ می کنید ؟

اگر همکارانتان یا دوستان تان را به منزل دعوت کرده اید به جای اینکه چندین مدل غذا درست کنید ، یا از بیرون غذا سفارش دهید ، بهتر است خودتان غذا را بپزید و اینکه تنها یک مدل غذا آماده کنید .


20. نوشیدنی های گران و مضر را تحریم کنید :

اگر هر روز عادت به نوشیدن ، نوشیدنی هایی مانند کوکا ، نوشابه و ... دارید را حذف کنید . علاوه بر اینکه این نوشیدنی ها برای شما مضر هستند و باعث می شوند که به بیماری های دیابت ، چاقی مبتلا شوید و سلامتی شما را به خطر می اندازند ، همین طور باعث می شوند که شما هر روز مقداری از پول خود را برای خرید این مواد خوراکی خرج کنید .


21. اگر ماهانه مقدار زیادی پول به فرزندان تان می دهید ، این مقدار را کاهش دهید :

اجازه ندهید که فرزندتان به بهانه های مختلف از شما پول توجیبی بگیرد ، مبلغی را برای ماهیانه او مشخص کنید و در اول هر ماه آن مبلغ را به او پرداخت کنید نه اینکه هر زمانی که خواست از شما تقاضای پول کند و شما هم بعد از کمی ناراحتی و گله مندی مبلغ را به وی واگذار کنید .


22. سیگار می کشید؟

اگر فردی هستید که در طول روز وهفته چندین پاکت سیگار مصرف می کنید توصیه می کنیم مقدار استعمال سیگار را کاهش دهید ، سیگار در عین اینکه سرطان زاست باعث می شود که در ماه مبلغ زیادی را به سیگار اختصاص دهید .

اگر مبلغ هایی که در ماه بابت خرید سیگار هزینه می کنید را مورد توجه قرار دهید بسیار تعجب می کنید زیرا این مبلغ زیاد و چشم گیر خواهد بود .


23. آیا عادت به تفریح دارید ؟

چرا به جای اینکه تفریحات بیرون از منزل را انتخاب کنید ، تفریحات داخل منزل را انتخاب نمی کنید .

در صورتی که از منزل خارج شوید باید هزینه بنزین ماشین یا کرایه تاکسی را صرف کنید اما در داخل منزل نیز می توانید تفریحات سالمی داشته باشید و اوقات فراغت تان را پر کنید .

تفریحاتی مانند دیدن فیلم های روز دنیا ، بازی پازل ، مطالعه کردن ، صحبت کردن با همسر یا اعضای خانواده و ...


24 . در ماه چقدر حقوق می گیرید ؟

مقدار حقوق ماهیانه خود را محاسبه کنید . اجازه ندهید خرج های شما برابر حقوق ماهیانه تان باشد . اگر این طور است خرج های بی موردی را ادامه ندهید .


25. برای هر روز تان مبلغی را کنار بگذارید :

برای هر روزتان مبلغی را کنار بگذارید ، هزینه تاکسی ، مترو  و ....  ، در پایان روز هر مبلغی که برایتان باقی مانده است را در یک قلک یا صندوقی قرار دهید و تا چند ماه شمارش این سکه ها و اسکناس های کوچک را نداشته باشید تا کمی بر آنها افزوده شود.


26. آیا زیاد با تلفن صحبت میکنید ؟

اگر از آن دسته از افراد هستید که با تلفن زیاد صحبت می کنند سعی کنید ، کمتر با دوستانتان صحبت کنید و بیشتر ملاقات حضوری داشته باشید یا از طریق اینترنت و ابزارهایی مانند یاهو مسنجر و ... با آنها در ارتباط باشید تا هزینه مکالمات روزمره شما بخصوص هزینه تلفن های خارج از کشور و راه دور پائین بیاید .


27. نحوه استفاده از ماشین لباس شویی و ظرف شوئی :

ظرف هایی که در لباس شوئی هستند را چند روز یک بار شستشو می دهید ؟ سعی کنید لباس ها را هفته ای یک بار شست و شو دهید و در رابطه با استفاده از ظرف شوئی نیز ، در پاسی از شب که مصرف هزینه های برق کمتر است و دیگر ظرفی کثیف نمی شود ، استفاده کنید .


28. مبالغی که خرج می کنید را یادداشت کنید :

اگر شما هر روز مبلغی که خرج می کنید را یادداشت کنید باعث می شود آگاهی بیشتری داشته باشید و بدانید که در چند روز آینده پولتان تمام می شود پس کمی با درایت بیشتری ، پولتان را خرج میکنید .


29. از کارت های اعتباری استفاده کنید :

اگر شما فردی هستید که مدام از مترو و اتوبوس های تندرو استفاده می کنید ، توصیه می کنیم به جای اینکه هر روز بلیط مترو یا مبلغی را بابت استفاده از اتوبوس هزینه کنید از کارت های اعتباری مخصوص استفاده کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید .


30 . در آخر ماه :

در آخر ماه ، مبلغی را که پس انداز کرده اید به یک حساب سپرده انتقال دهید تا پولی در دسترس شما نباشد که به فکر خرج کردنش باشید و هم اینکه مبلغی به عنوان سود به حساب شما در اخر هر ماه اضافه می شود و بدین ترتیب پول شما رشد بیشتری می کند 


---------------------

ادامه دارد . . .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.