کسپرسکی

مطمئنیدکه آی‌فون شما هک نمی‌شود؟

۱۳۹۲/۱۱/۲۷اخبار و مقالات امنیت اطلاعات

گوشی‌های هوشمند اپل ممکن است به اندازه اندروید نرم‌افزارهای مخرب را به سمت خود جذب نکنند، اما این پایان ماجرا نیست.

 

به نوشته گاردین، صاحبان گوشی آی‌فون دچار یک حس امنیت کاذب در زمینه حفاظت از اطلاعات درون گوشی خود هستند. دلیلش شاید این باشد که اپل به نحوی تحسین برانگیز، قفلی برای سیستم عامل خود ساخته که نرم‌افزارهای مخرب را از گوشی‌های ظریفش دور نگه می‌دارد و مانع از حملات بالقوه آن‌ها می‌شود.

سیستم عامل اندروید، هم‌چنان به عنوان اصلی‌ترین هدف نرم‌افزارهای مخرب شناخته می‌شود. یک گزارش سالانه امنیتی تاکید می‌کند که ۹۹ درصد نرم‌افزارهای مخرب موبایل در سال ۲۰۱۳، سیستم عامل گوشی‌های هوشمند گوگل را هدف قرار داده‌اند. با این حال، برخی از حقایق هشدار دهنده برای صاحبان آی‌فون وجود دارد. مهم‌ترین دلیل این ادعا این است که نرم‌افزار iOS در این گوشی‌ها با بی نقص بودن فاصله زیادی دارد.

یکی از راه‌های سرقت اطلاعات از داخل گوشی‌های هوشمند آی‌فون، بهره‌برداری از نقاط آسیب‌پذیر اپلیکیشن‌هاست. مهاجمان برای انجام این کار، انواع تکنیک‌ها را به‌کار می‌گیرند.

مسئله بعدی این است که توسعه‌دهندگانی که به تولید اپلیکیشن iOS می‌پردازند، در خصوص ذخیره اطلاعات، اغلب تکیه بیش از حدی بر خود گوشی دارند. این امر به حمله‌کنندگان امکان می‌دهد تا با قرار گرفتن در مسیر همان شبکه خدمات اینترنتی که کاربر آی‌فون از آن استفاده می‌کند، مثلاً یک شبکه Wi-Fi عمومی، امکان برداشت اطلاعات رد و بدل شده از طریق اپلیکیشن را به‌طور بالقوه پیدا کنند.

نکته دیگر، استفاده از گواهی‌نامه‌های به سرقت رفته است. هرچند به دست آوردن این گونه گواهینامه‌ها کار ساده‌ای نیست، اما برخی از آن‌ها در انجمن‌های اینترنتی زیرزمینی خرید و فروش می‌شوند. تعدادی هم در مواقع حمله به کاربران بخش‌های تجاری قاپیده می‌شوند. این گواهی‌نامه‌ها برای ثبت اپلیکیشن‌ها و دادن اعتبار به آن‌ها مبنی بر تولید توسط نهادهای قانونی طراحی شده‌اند.

به موارد بالا می‌توان دور زدن حفاظ اپ استور و قرار دادن اپلیکیشن‌های غیر مطمئن در آن و استفاده از گوشی‌های قفل شکسته را اضافه کرد.

 

بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه شما برای زمان و محصولات زیر معتبر است: - 72 ساعت از زمان انجام خرید از فروشگاه آنلاین - تمامی محصولات موجود در سایت
بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

بهار امن کسپرسکی؛ تا 75% تخفیف ویژه محصولات خانگی و ادارات کوچک!

شرکت ایدکو، توزیع‌کننده‌ی آنلاین محصولات امنیتی در ایران و خاورمیانه، نوروز امسال نیز عیدی به مشتریان و کاربران خود را از یاد نبرده‌ است.

ادامه خبر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد