وبلاگ شما، مرکز مطبوعاتی شماست. چگونه باید از آن استفاده کنید؟

وبلاگ شما، مرکز مطبوعاتی شماست. چگونه باید از آن استفاده کنید؟


وبلاگ شما، مرکز مطبوعاتی شماست. چگونه باید از آن استفاده کنید؟

وبلاگ شما، مرکز مطبوعاتی شماست.
افت مداوم صنعت روزنامه‌نگاری و کاهش تعداد روزنامه‌نگاران بدین معناست که هر روز انتشارات مطبوعاتی، توسط افراد کمتری صورت می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که هر خبرنگار به‌طور متوسط کمتر از یک دقیقه از وقت خود را صرف خواندن مطالب منتشرشده می‌کند. اما شما مطمئناً خواهان توجه بیشتر هستید؛ به خصوص اگر برای جلب توجه به آن‌ها تکیه کرده اید.

اگر برای انتشار آگهی نباید از مطبوعات استفاده کرد، پس چه پلتفرم دیگری برای این کار مناسب است؟

در دنیای دیجیتال امروز، می‌توانید وبلاگتان را به یک مرکز مطبوعاتی تبدیل کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اعلام و انتشار اخبار از وبلاگ
حدود ۴۵درصد بازاریابان معتقدند وبلاگ‌نویسی مهم‌ترین و بهترین محتوایی است که در دست دارند. زیرا نه‌تنها وبلاگ سبب می‌شود بازدیدهای بیشتری روانۀ وب‌سایت شما شود، بلکه روشی کلیدی برای تبدیل موج این بازدیدها به یک برتری هوشمندانه است.

مزایای درازمدت وبلاگ، آن را به پلتفرمی مفید برای انتشار اطلاعیه‌ها و اخبار شرکت تبدیل می‌کند.

برای استفادۀ بهینه از پست‌های وبلاگ که حاوی اطلاعات شرکت هستند، نکات زیر را رعایت کنید:

  • جریان بازدید از وب‌سایت مهم است، اما به‌تنهایی کافی نیست:
    کاملاً قابل درک است که می‌خواهید این اطلاعیه‌ها سئوی شما را ارتقا دهد؛
  • اما یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از وبلاگ این است که می‌توانید اخبار را به شیوه‌ای دوستانه و محاوره‌ای اعلام کنید.

اگر می‌خواهید مردم اعلامیه‌های وبلاگ شما را بخوانند، لینک آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی نیز قرار دهید.

  • هزینۀ مسیر انتقال محتوا را در نظر بگیرید:
    برای پخش یک روزنامۀ سنتی، باید پول بدهید. هیچ تضمینی هم برای موفقیت وجود ندارد. اگر پول بدهید، تقریباً تمام رسانه‌های بزرگ مقالۀ شما را منتشر می‌کنند. این شما هستید که رسانۀ مدنظرتان را انتخاب می‌کنید. رسانه‌های دیگر نیز مقالۀ شما را از روی همان وب‌سایت برمی‌دارند.
پنج روش برای افزایش میزان فروش، به کمک رسانه‌های اجتماعی
مشاهده مطلب

اگر هنوز هم دربارۀ پتانسیل و تأثیر انتشار مطالب در وبلاگ تردید دارید، این موضوع را در نظر بگیرید:
توییتر هرگز مطلب مطبوعاتی منتشر نکرده است؛ بله، هرگز!

به‌تازگی، توییتر «شورای اعتماد و امنیت» (Trust and Safety Council) راه‌اندازی کرده است تا افراد در ابراز عقاید خود آزاد باشند. توییتر دربارۀ این شورا در وبلاگ خود نوشت و از آن در حساب‌های کاربری‌اش در دیگر رسانه‌های مجازی تعریف کرد.

زبان نوشتار این‌گونه بود: مختصر، مستقیم، جذاب و فراهم‌کنندۀ اطلاعات با ارزش.

آموزش وبلاگ نویسی، انواع وبلاگ نویسی، وبلاگ نویسی حرفه ای، وبلاگ نویسی چیست

۲. برای نوشتن اطلاعیه‌های مؤثر، از مطبوعات الهام بگیرید
مطبوعات چاپی هنوز نمرده‌اند. فقط اگر به شکل آن‌لاین یا وبلاگی تبدیل می‌شدند، خیلی بهتر بود. برای انتشار اعلامیه‌ای مؤثر روی وبلاگ، باید به انتشارات مطبوعات توجه کنید و از آن‌ها الهام بگیرید. انتشارات مطبوعاتی خوب همانند گزارش‌های خبری هستند که زبانی پویا و درک خوبی از خواننده دارند. اعلامیه‌های منتشرشده در وبلاگ شما نیز باید این‌گونه باشد.

در ادامه به برخی دستورالعمل‌های کلی اشاره کرده‌ایم:

  • یک داستان بگویید (البته اگر داستان قابل انتشار است).
  • طرح‌هایی اجرا کنید که کارساز باشند؛ مانند ثبت‌نام برای ایمیل‌های تبلیغاتی.
  • برای مردم مطلب بنویسید، نه برای ارتقای سئو. اگر مطالبتان خوب باشد، سئوی شما نیز ارتقا می‌یابد.
  • سرفصل‌های جذاب و مختصر بنویسید و از نقل‌قول استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید اشتباهات دستوری و گرامری در متن شما نباشد.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰درصد روزنامه‌نگاران ترجیح می‌دهند داستان-خبرهای خود را از منابع آنلاین پیدا کنند، به همین دلیل اعلامیه‌های منتشرشده در وبلاگ شما می‌تواند تأثیرات زیادی بگذارد. اگر با استقبال خواننده‌ها روبه‌رو شد، دیگر رسانه‌ها نیز مطلب شما را منتشر خواهند کرد.

«جنت موری»، یک مشاور رسانه‌ای است و می‌گوید:
اگر می‌خواهید مطلب شما پوشش خبری بزرگی داشته باشد، باید در «هنر انتشارات مطبوعاتی» استاد شوید.

۳. با خواندن مطالب رسانه‌ها، کیفیت اعلامیه‌ها و اخبار خود را ارتقا دهید
هزینه‌کردن برای خدمات انتشار مطبوعاتی سبب می‌شود مطلب شما در صدها رسانه منتشر شود. بااینکه این کار بسیار مطلوب است، ممکن است به نتایج زیادی نرسد. ممکن است محتوای تولیدی شما همانجا بماند و بازنشر نشود. «دن تاینن»، نویسنده و سردبیر و استراتژیست محتوا، زمانی که پرسیده شد:

تولید محتوای صوتی، تولید پادکست
مشاهده مطلب

«آیا مطالب مطبوعاتی را می‌خواند؟» پاسخ هشدار‌دهنده و خنده‌داری داد. او گفت: «خدای من! نه. مگه مردم اینجور چیزها رو می‌خوانند؟»

بااینکه انتشارات مطبوعاتی در تولید پوشش رسانه‌ای مفیدند و به شناخته‌شدن و افزایش اعتبار برند کمک می‌کنند، با‌این‌حال باید درزمینۀ انتشار آن، استراتژیک عمل کنید. به‌جای استفاده از خدمات انتشار و توزیع مطبوعاتی، مستقیماً به سراغ خود شرکت‌های رسانه‌ای بروید. بنابراین حتی هم‌زمان با انتشار اعلامیه‌ها و اخبارتان در وبلاگ، می‌توانید مستقیماً با رسانه‌ها تماس بگیرید. اما قبل از انجام این کار، تصمیم بگیرید که می‌خواهید با چه رسانه‌هایی تماس بگیرید و بعد از آن اطلاعات تماس مربوطه را جمع‌آوری کنید. قبل از تماس با آن شرکت‌ها و ارسال ایمیل، بررسی کنید که خبرنگاران آن شرکت چه چیزی می‌خوانند و می‌نویسند. سبک سایت را درنظر بگیرید؛ زیرا مجبور خواهید بود اندکی سبک مقالۀ خود را با آن تطبیق دهید. اگر برای این مرحله برنامه‌ریزی کنید و آن را به‌خوبی انجام دهید، مطلب منتشرشده در وبلاگ شما در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های خبری نیز قرار می‌گیرد.

۴. برد با مطالب منتشر‌شده در وبلاگ
زمانی که مطالب مطبوعاتی در وبلاگتان را تنظیم می‌کنید، به خاطر داشته باشید که پایِ اعتبار نام تجاریتان در میان است. مطالبتان را منحصربه‌فرد و شفاف و جذاب بنویسید. نمونه‌ای خوب برای این کار، شرکت Moz است. در اواسط سال ۲۰۱۶، تلاش‌های این شرکت برای سودآوری در دیگر زمینه‌های فعالیت نتیجه نداده بود و به همین دلیل شرکت تصمیم گرفت دوباره بر SEO تمرکز کند. اما Moz به روش قدیمی این کار را نکرد. بنیانگذار شرکت، «رند فیشکین» توضیحی دقیق و از صمیم قلب نوشت. در پایان، تأکید می‌کنیم که اعلامیه‌های خوب در وبلاگ، بر پایۀ مطبوعات مدرن هستند.

تنها تفاوت این است که وبلاگ شما در دنیای دیجیتال امروز، پلتفرمی منعطف‌تر و بازگوپذیرتر ارائه می‌دهد.

اگر بتوانید یک وبلاگ مطبوعاتی درجه‌یک ایجاد کنید، ثمره‌های باورنکردنی برای کسب‌و‌کارتان به همراه خواهد داشت.

تولید محتوای متنیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *