+
۱

چگونه صفحه پرداخت فروشگاه ساز خود را طراحی کنیم؟ (اینجا کلیک کنید)

چگونه صفحه پرداخت فروشگاه ساز خود را طراحی کنیم؟- چگونه صفحه پرداخت فروشگاه ساز خود را طراحی کنیم؟
در این نوشته سعی داریم بر پایه تحقیقات اخیر که محققین انجام داده اند، به به چه نحوی طراحی نمودن صفحه پرداخت طراحی سایت های کسب و کار الکترونیک نگاهی بی اندازیم. این مطالعات روی صفحه پرداخت طراحی سایت های بسیاری انجام گرفت و مثال های بسیاری را به منزله آزمایش ارزیابی نمودند.

چگونه صفحه پرداخت فروشگاه ساز خود را طراحی کنیم؟

در این نوشته برخی یافته هایی حاصل از مطالعاتی که روی 100 صفحه پرداخت طراحی وب سایت ها انجام گرفت، برای شما ذکر می کنیم:

1. به طور میانگین، روند پرداخت طراحی سایت ها حدودا دربردارنده 80/5 مرحله است.
2. 24 درصد از طراحی سایت ها نیاز به ثبت نام مشتریهای در سایت دارا بودند.
3. در 81 درصد از طراحی سایت ها، ثبت نام در خبرنامه اجباری بود.
4. 41 درصد از طراحی سایت ها از تعیین اعتبار آدرس ایمیل استفاده می نمودند.
5. 50 درصد از سایت ها اطلاعات یکسانی را دو بار درخواست می نمودند.
6. 33 درصد از این 100 طراحی سایتی که در این مطالعات مورد ارزیابی قرار گرفتند، از قواعد طراحی صفحه پرداخت طراحی سایت سرپیچی می نمودند.

در این نوشته، هر کدام از این 6 مورد را شرح می دهیم و به شما نشان می دهیم که در طراحی صفحه پرداخت سایت چه کارهایی بایست اجرا کنید و چه کارهایی را نبایست اجرا کنید.

به طور میانگین، روند پرداخت طراحی سایت ها حدودا دربردارنده 80/5 مرحله است
به طور میانگین صفحه پرداخت طراحی سایت ها در این تحقیقات، دربردارنده 08/5 مرحله است که از سبد خرید محاسبه شده تا مرحله ای که سفارش ثبت می شود- که عموما به نام "مرور و ثبت سفارش" است. کوتاه ترین روند پرداخت در طراحی سایت ها تنها یک مرحله است و دراز ترین روند پرداخت سایت هم دربردارنده 9 مرحله است.

توجه: دقت نمایید که خیلی روی شمار مرحله های روند پرداخت سایت خود فوکوس ننمایید- در عوض، وقت و تلاش خود را روی کاری که مشتریهای سایت بایست در هر مرحله انجام دهند مفوکوس نمایید، این امر خیلی برای ایجاد تجربه کاربری بهینه در این صفحه از سایت اهمیت دارد. سه مثال از این قضییه قادر است صفحه های پرداخت طراحی سایت های Apple، Walmart و Gap باشد که دارای هفت مرحله ای در صفحه پرداخت خود بودند که حدودا 50 درصد اجرای مناسبی از باقی طراحی سایت ها دارا بودند (البته این قضییه به معنای عالی و بی نقص بودن آن ها نیست، هنوز جای پیشرفت در این زمینه هست). البته در حقیقت نمی توان به طور قطع گفت که طراحی سایت هایی که دارای 8 مرحله یا بیشتر در روند پرداخت خود هستند، تجربه کاربری بهینه ای را برای مخاطبان خود مهیا نمی نمایند.


در 81 درصد از طراحی سایت ها، ثبت نام در خبرنامه اجباری بود (که به حریم خصوصی مشتریهای طراحی سایت لطمه وارد می نماید)

81 درصد از طراحی سایت های تحت مطالعه، گمان می نمودند که مشتریهای آن ها به ایمیل های تبلیغاتی شان تمایل دارند و کادری را برای ثبت نام در خبرنامه قرار می دادند و یا بدتر از آن این باکس ها را در طول روند پرداخت نمایان می نمودند.

یکی از دلایل تنفر مشتری های سایت از این که از آن ها درخواست شود تا اکانتی را برای خرید نمودن از طراحی سایت پر نمانید، این است که آن ها دارای طرز فکری هستند که ایجاد اکانت = خبرنامه و دریافت تبلیغات است. این قضییه در طول آزمایش آشکار و اثبات شد. ما در طول این آزمایش بارها و بارها با این اعتراض مشتریهای سایت رو به رو می شدیم: آن ها هنگامی که در حال خرید نمودن از طراحی سایت هستند، تمایلی به ایجاد اکانت ندارند. وقتی هم که از شرکت نمایندگان این آزمایش خاطر تنفر آن ها را پرسیدیم، 40 درصد از آن ها تنها به این جمله اکتفا نمودند :"ما خبرنامه هیچ طراحی سایتی را نمی خواهیم".

در سال های گذشته، فروشگاه ساز ها، مشتریهای سایت خود را به طور تصادفی با قسمت "ثبت نام در خبرنامه" رو به رو می ایجاد کردند. از این رو همه مخاطبان سایت می دانستند که با ثبت نام و ایجاد اکانت در این طراحی سایت، در واقع در خبر نامه ثبت نام کرده اند و در قسمت Spam و یا صندوق وردی ایمیل شان از این پس، پیام هایی را به طور مکرر دریافت می نمایند.

این طرز فکر با کمال تاسف تصور غلطی نیست، و اتفاق می افتد. حدود 81 درصد از از طراحی سایت های تحت مطالعه اظهار دارا بودند که وجود "ثبت نام در خبرنامه" در صفحه پرداخت سایت اجباری است و 32 درصد از آن ها پیش از شروع روند خرید، این باکس های ثبت نام را در صفحه پرداخت قرار می دادند.
Amazon یکی از 32 درصد از طراحی سایت های کسب و کار الکترونیکی است که "ثبت نام در خبرنامه" سایت خود را پیش از شروع روند پرداخت قرار می دهد و گزینه اختیاری یا Optional برای ایجاد این اکانت نیست.

این طراحی سایت ها از مشتری های خود می خواهند که برای دریافت خبر نامه ثبت نام نمایند و در طول روند خرید هیچ اختیاری برای عدم ثبت نام، به مشتریهای خود نمی دهند و معمولا به حفظ حریم فردی اشخاص نیز لطمه وارد می نمایند. غالبا، تنها راه برای گذر نمودن از این ثبت نام این است که از گزینه "Op-Out" در تنظیمات اکانت استفاده شود و یا بعد از دریافت خبرنامه، روی لینک لغو اشتراک کلیک شود.

به همین خاطر است که طرز فکر اکانت=دریافت خبرنامه، در ذهن مشتریهای سایت شکل می گیرد. تنها 81 درصد از طراحی سایت های تحت آزمایش به مشتریهای سایت خود احترام گذاشته و از آن ها می خواستند که در صورت نیاز و تمایل، اقدام به ثبت نام در خبرنامه نمایند.
منبع:http://www.portalsaz.com/fa/فروشگاه-ساز

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید