پنج روش برای افزایش میزان فروش، به کمک رسانه‌های اجتماعی

پنج روش برای افزایش میزان فروش، به کمک رسانه‌های اجتماعی


افزایش میزان فروش به کمک رسانه‌های اجتماعی
آیا می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی فروش بیشتری داشته باشید؟ دنبال راه‌هایی هستید تا مردم را به خرید بیشتر ترغیب کنید؟ تنها چند تغییر کوچک، تلاش‌های شما درزمینۀ تجارت اجتماعی را بهینه‌سازی می‌کند و شما را از رقیبان جلو می‌اندازد. در این مقاله، پنج راه برای افزایش فروش در رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

بفهمید که مشتریانتان بیش از همه از کدام پلتفرم استفاده می‌کنند:
یکی از مراحل اولیۀ مهم برای هر برنامۀ موفق تجارت اجتماعی، این است که بفهمید مشتریانتان در کجا بیشتر از همه فعال هستند. همچنین باید بفهمید که کدام‌یک از شبکه‌های اجتماعی بیشترین میزان تبدیل را دارد و بیشترین کاربر را از طریق لینک‌های قرارگرفته وارد وب‌سایت شما می‌کند. تحقیق کنید و ببینید مشتریانتان کجا دربارۀ نام تجاری، صنعت، محصول یا خدمات و رقیبان صحبت می‌کنند. خواندن مکالمات مشتریان، منشأ اصلی بحث‌های آن‌ها را نشان می‌دهد.

از ابزارهای مانیتورینگ برای پیگیری و گوش‌دادن به مشتریان و تعامل با آن‌ها استفاده کنید.

شرکت «جیمی جان» همواره گفت‌وگوها در رسانه‌های اجتماعی را تحت‌نظر دارد. این کار فرصت‌هایی برای تعامل با مشتریان و ایجاد روابط بهتر فراهم می‌کند. نظارت بر رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد به‌راحتی تعامل مخاطبان، رشد و پیشرفت در پلتفرم‌ها و ارزیابی روند و جریان‌ها را دنبال کنید و بفهمید بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری وقت و زمانتان کجاست. بسیاری از کسب‌و‌کارها با فعالیت در بسیاری از رسانه‌ها و پلتفرم‌ها، تأثیر کار و تلاش‌های خود را بی اثر می‌کنند. به‌جای این کار، روی اولویت‌ها تمرکز کنید. دو یا سه رسانه‌ای که بیشترین تعداد مشتریانتان در آن‌ها حضور دارند، مشخص کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

فرایند خرید را ساده کنید:
بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی را بیش از حد پیچیده نکنید. روی هدف اصلی خود، یعنی «فروش» متمرکز بمانید.

اکثر مشتریان و مصرف‌کنندگان به‌دنبال سادگی و راحتی در خرید هستند. زمانی که فرایند خرید راحت باشد، احتمال اینکه آن را به دیگران توصیه کنند بیشتر است. اگر فرایند فروش شما به کلیک‌ها و جست‌وجوهای متعدد نیاز داشته باشد، جایی از کارتان می‌لنگد. فرایند خرید شما باید تا جای ممکن ساده باشد. یک راست بر سر اصل کار بروید و انتقال از صفحه‌های اجتماعی به صفحات خود را ساده کنید. مطمئن شوید که کپی‌های اجتماعی شما عبارت «پاسخ به عمل» (CTA) قوی‌ای داشته باشد. محتوای شما نباید همیشه عمل‌محور باشد؛ بلکه باید مردم را دقیقاً به آنچه انتظار دارند، هدایت کند. لینک‌های خطا را حذف کنید تا از تک‌تکِ کلیک‌هایی که از رسانه‌ها دریافت می‌کنید، حداکثر بهره را ببرید.

وب‌سایت خود را برای کاربرانی بهینه‌سازی کنید که از موبایل استفاده می‌کنند:
امروزه تلفن‌های همراه بسیار مهم هستند. کاربران اینترنت موبایل، از کاربران دسکتاپ کامپیوتر بیشتر شده‌اند. این بدان معناست که تجربۀ «خرید موبایلی» از کانال‌های اجتماعی باید ساده و روان است. برای شروع، ببینید سایت شما روی تلفن همراه چگونه عمل می‌کند. سرعت صفحه یکی از جنبه‌های مهم عملکرد سایت است. می‌توانید برای بررسی سرعت سایت روی موبایل و دسکتاپ، از Google`s PageSpeed Tools استفاده کنید و برای بهبود سرعت راهنمایی بگیرید.

۴ روش تولید بهترین محتوا برای شبکه‌های اجتماعی (آپدیت ۲۰۱۸)
مشاهده مطلب

تصاویر وب‌سایت را برای موبایل بهینه‌سازی کنید. CSS،  HTML و javascript را کوچک کنید و محتوای بصری را در اولویت قرار دهید. توجه به این مشکلات کوچک، سرعت وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. بسیاری از مشتریان اگر به دلیل عملکرد ضعیف سایت تجربۀ خوبی از خرید آنلاین نداشته باشند، دیگر این کار را تکرار نمی‌کنند.

افزایش فروش به کمک شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، سئو

مهم‌ترین مسئله در فروش آنلاین، سهولت کاربری است: رفتن از نقطۀ A به نقطۀ B چقدر آسان است؟

برای راهنمایی خریداران از CTA استفاده کنید:
برای کاربران موبایل، تنها سرعت سایت و سادگی فرایند خرید مهم نیست. باید برای مشتریان روشن کنید که چه چیزی می‌فروشید و چگونه می‌توانند آن‌ها را بخرند؛ یعنی پیامتان روی موبایل باید روشن و واضح باشد. مشتریان پیوسته در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست و فیسبوک خرید می‌کنند. صفحۀ کسب‌و‌کار شما در فیسبوک به شما این امکان را می‌دهد که از میان یازده CTA انتخاب کنید.

در اینستاگرام می‌توانید از هشت CTA برای عکس و ویدئو استفاده کنید:
درخواست کنید، انتخاب کنید، تماس با ما، بیشتر بدانید، خرید کنید و… . قسمت سخت کار را بر دوش دکمه‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی بیندازید. از هر رسانه‌ای که استفاده می‌کنید، دکمه‌های CTA شما باید مشتری را در فرایند خرید راهنمایی کند.

رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد وفاداری به برند و به‌دست‌آوردن طرف‌دارهای جدید است. برای تجارت در رسانه‌های اجتماعی، اهمیت نظریات مشتریان و گفت‌وگوها دربارۀ محصول یا خدماتتان را فراموش نکنید. با توجه به تحقیقات مرکز PEW، ۴۰درصد از مصرف‌کنندگان بزرگ‌سال در آمریکا گفته‌اند همیشه قبل از خرید، نظر سایر مشتریان را می‌خوانند.

نظریات خوب مشتریان دربارۀ کسب‌و‌کار شما چگونه وارد وب‌سایت می‌شود؟
نمی‌توانید سرجایتان بنشینید و انتظار داشته باشید مشتریان به وب‌سایتتان بروند و نظریات و کامنت‌های خوب برایتان بگذارند. برای این کار باید مشتریانتان را اندکی هُل دهید. گفت‌وگوهایی را دنبال کنید که دربارۀ نام تجاری و محصول و خدمات شما صحبت می‌کنند. از ابزاری برای نظارت بر این فرایند ساده و ثبت تجارب مثبت و منفی مشتریان استفاده کنید. زمانی که جریان ثابتی از گفت‌وگو در وب‌سایت ایجاد شد، وقت آن است که انگیزه‌ای برای مردم ایجاد کنید تا نظر خود را به اشتراک بگذارند. افرادی که نظر مثبت دارند، به‌عنوان کاربران پرشور و علاقه‌مند در نظر گرفته می‌شوند. اما باید سایر مشتریان را به سمت گذاشتن کامنت و دادن نظر راهنمایی و ترغیب کنید.

ایمیل‌های مستقیم و پرسش دربارۀ تجربۀ خرید افراد، راه خوبی است. اما نظرسنجی در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند بسیار کارساز باشد. با افرادی که در محیط‌های مجازی دربارۀ شما حرف می‌زنند، ارتباط برقرار کنید. در رابطه با افراد دارای نظریات منفی، باید تلاش کنید اعتماد آن‌ها را دوباره جلب کنید. می‌توانید از افراد دارای نظر مثبت بخواهید کامنت‌هایشان را در سایت‌های ارزیابی و نظرسنجی درج کنند. زمانی که از مشتریان خود چنین درخواستی می‌کنید، لینکی با اطلاعات کافی فراهم کنید و محل دقیق کامنت را به آن‌ها بگویید. همچنین از آن‌ها برای وقت و زحمتی که برای به اشتراک گذاشتن نظریاتشان صرف می‌کنند، تشکر کنید.

ویدیو در سال ۲۰۱۷ محبوب ترین نوع محتوا خواهد بود
مشاهده مطلب

همیشه کامنت‌ها را بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید؛ مخصوصاً اگر مشتریان انتقاد یا پیشنهاد سازنده دارند. برای افزایش بازخورد، روی کالاها و خدماتتان تخفیف قرار دهید. اگر بودجۀ شما اجازۀ این کار را نمی‌دهد، از کاربران بخواهید نظریات مثبتشان را در کانال‌های اجتماعی شما به اشتراک بگذارند.

تلاش‌هایتان در تجارت اجتماعی را ارزیابی کنید:
شبکه‌های اجتماعی برتر، ابزار و تجزیه‌وتحلیل محلی برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کنند تا بتوانند موفقیت‌های خود را دنبال کرده و آن‌ها را ارزیابی کنند. اگر از این ابزار بهره نبرید، نظارت بر روند، دستاوردها و شکست‌های اجتماعی‌تان دشوار خواهد شد. باید به تاروپود تجزیه‌و‌تحلیل‌های رسانه‌های اجتماعی نفوذ کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی بهترین بازخورد را دارد. آمار بازدیدها در رسانه‌های اجتماعی خیلی چیزها به شما می‌آموزد و کمک می‌کند مخاطبان اصلی خود را شناسایی و تعیین کنید. یکی از ارکان تجارت اجتماعی، شناخت مخاطبان است. اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، درآمد و سطح شغلی مخاطبان را مطالعه کنید تا تصمیمات بهتری دربارۀ محتوای تولیدی خود بگیرید.

کلید موفقیت این است که بفهمید محصولتان را به چه کسی می‌توانید بفروشید.
می‌دانید ویدئوهای شما در یوتیوب را چه کسانی تماشا می‌کنند؟

سن متوسط مصرف‌کنندگانی که روی لینک شما در فیس‌بوک کلیک می‌کنند چقدر است؟

جمع‌آوری و تحلیل این داده‌ها می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند.

نتیجه‌گیری
تجارت اجتماعی، مسیر جدیدی در دنیای تجارت الکترونیک و فروش در فضاهای مجازی است. YotPo به این نتیجه رسید که فروشگاه‌های آنلاین با حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی، در مقایسه با بقیه، ۳۲درصد بیشتر فروش دارند. تیم مسئول فضاهای اجتماعی باید توانایی پردازش سریع پیام‌های دریافتی در تمام شبکه را داشته باشد. تنها یکی از شش پیام را فروشنده پاسخ می‌دهد و تقاضا برای پاسخ‌های اجتماعی رو به افزایش است. علاوه بر حضور در رسانه‌های اجتماعی و پاسخ‌گوبودن، پنج راهکار ارائه‌شده در این مقاله می‌تواند در بهبود‌بخشیدن به وضعیت فروش شما در رسانه‌های اجتماعی کمک کند و بدین ترتیب می‌توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید.

نظرتان چیست؟ آیا از برخی از این تکنیک‌ها در تجارت اجتماعی خود استفاده می‌کنید؟

آیا راهکار دیگری دارید؟

 

راه‌حل‌های بازاریابی آنلاین برای کسب وکارهامدیریت شبکه‌های اجتماعیوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *