آموزش های وردپرس

آموزش تصویری نحوه بروز رسانی وردپرس

آموزش آپدیت وردپرس

بروز رسانی یا آپدیت وردپرس هم درست مثل هر به‌روزرسانی دیگه‌ای از گوشی هوشمند شما گرفته تا سیستم عامل لپ‌تاپ شما یکی از خوشمزه ترین بخش های وردپرس هستش. چرا که منتظر این هستید تا با ویژگی های جدید به دنیای جدیدتر، به‌روزتر و بهینه تری از وردپرس وارد شده و در اون فعالیت کنید. با به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس سایت شما در بالاترین سطح امنیتی قرار خواهد گرفت چرا که در هر بار به‌روزرسانی وردپرس کلی از موارد امنیتی اون برطرف شده و از سوی دیگه همونطور که اشاره کردم ویژگی های جدیدی به وردپرس اضافه میشه که میتونید از اونها استفاده کرده و بهره لازم را ببرید. به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس باید همیشه به محض اینکه نسخه جدید اون منتشر شد و در پیشخوان وردپرس پیغام به روزرسانی رو که مشاهده کردید صورت بگیره، آپدیت وردپرس بین وبمستران و کاربران وردپرسی یکی از مهمترین بخش های هر سایت رو تشکیل میده و اگه به درستی سایت خودمون را آپدیت نکنیم ممکنه تا مشکلاتی در اون بوجود بیاد که مجبور بشیم راه های گوناگونی برای رفع اون انجام بدیم.

توجه : این مطلب آموزشی در تاریخ 10 بهمن 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

هاست مخصوص وردپرس

بصورت کلی برای به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس دو راه وجود داره که با استفاده از هر دو راه میتونید تا سایت خودتون را به نسخه جدید وردپرس آپدیت کنید، اولین و پرطرفدارترین راهکار استفاده از آپدیت اتوماتیک وردپرس هستش که به راحتی کافیه تا با چند کلیک ساده نسخه جدید وردپرس را روی هاست خود اجرا کنید و اونو ارتقا بدین و دومین راهکار که بیشتر در مواقع کار نکردن آپدیت اتوماتیک به کار میاد و کاربران از اون کمتر استفاده میکنند آپدیت دستی وردپرس هستش که در این حالت شما باید آخرین نسخه وردپرس را دانلود کرده و فایل های جدید را جایگزین فایل های قبلی در هاست خودتون بکنید، اما نه همه‌ی فایل های وردپرس بلکه صرفا فایل ها و پوشه هایی که مربوط به Back-End وردپرس هستند. پس تا اینجای کار متوجه شدید که در این آموزش قصد داریم تا به صورت کاملا جامه و تصویری به آموزش به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس بپردازیم و ببینیم که در هر دو حالتی که برای آپدیت وردپرس وجود داره ما باید چه کارهایی رو انجام بدیم، در انتها هم اشاره ای به خطاهای رایج که هنگام آپدیت وردپرس رخ میده میپردازم تا راهکارهای حل اونها را با هم بررسی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش نحوه بروزرسانی یا آپدیت وردپرس

همونطور که در بالا اشاره کردم برای آپدیت و به‌روزرسانی وردپرس دو راه پیش روی ما هستش که راه اول و ساده تر آپدیت اتوماتیک و راه دوم هم آپدیت دستی وردپرس هستش که در هر یکی از روش های گفته شده باید مراحلی را برای به‌روزرسانی وردپرس پیش رویم. اما قبل از اینکه بخواهیم تا نسبت به آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس بپردازیم لازمه تا از سایت خودمون و پایگاه داده اون یک بک آپ تهیه کنیم تا در صورتی که با آپدیت وردپرس مشکلی برای ما پیش اومد سریعا بتونیم اون رو مرتفع کنیم. برای اینکه بیشتر روی این نکته تمرکز کنید و درواقع خودتون رو مجبور کنید که باید بک‌آپ از سایت تهیه کنید به مثال همیشگی خودم میپردازم که در آموزش نحوه غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار در وردپرس به اون پرداخته شد، همونطور که در اون آموزش گفتم یکی از مشکلاتی که میتونه با آپدیت وردپرس به نسخه جدید پیش بیاد اینه که به دلیل استفاده از افزونه و یا قالب هایی که با نسخه جدید وردپرس همگام سازی نشدن و یا به عبارت ساده‌تر با آپدیتی که وردپرس ارائه داده و مقداری زیر و رو شده این افزونه ها فعلا با نسخه جدید اصلاح و به‌روز نشدن به همین دلیل در برخی موارد باعث ایجاد اختلال در سایت شده‌اند. حدود چند ماه پیش بود که سایت های وردپرسی که از افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر برای سایتشون استفاده میکردند بعد از انتشار نسخه جدید وردپرس که در این سایت ها هم به‌روزرسانی وردپرس به صورت خودکار انجام شد دچار مشکل شدند و در برخی از بخش های سایت که توسط این صفحه ساز ساخته شده بود با اختلال مواجه شده و در نتیجه صفحات سایت به درستی نمایش داده نمیشدند. همین موضوع باعث شد تا بعد از ارسال تاپیک های مختلف در انجمن های وردپرس به دنبال راهکار حل مشکل باشند و بعد از بررسی مشکل متوجه شدند که نسخه فعلی این افزونه با جدیدترین ورژن وردپرس در تداخل بود و همین موضوع باعث ایجاد مشکل شده بود. بنابراین باید منتظر میموندند تا نسخه جدید افزونه منتشر بشه تا با ورژن وردپرس هم هماهنگ باشه و مشکل کاربرانی که از افزونه ویژوال کامپوسر استفاده کرده بودند حل بشه، اما تا مشکل برطرف بشه و به دلیل تجاری بودن افزونه به آخرین نسخه اون بتونند دسترسی پیدا کنند مدت زیادی طول میکشید، پس تنها راهکار این بود که از نسخه قبلی وردپرس استفاده کنند و منتظر بمونن تا با انتشار نسخه جدید افزونه وردپرس رو هم به روزرسانی کنند. بنابراین مشکلاتی از این دست میتونه تا به هر دلیل دیگه‌ای مثل تغییرات در دسترسی به توابع مورد نیاز در هاست و سرور هم رخ بده و صرفا محدود به خود وردپرس و قالب ها و افزونه های اون نخواهد بود؛ پس میبینیم که یه ناسازگاری خیلی کوچیک باعث میشه تا چنین مشکلاتی برای کل سیستم سایت ما پیش بیاد بنابراین حکم اقتضا میکنه که قبل از هرگونه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس باید یک نسخه پشتیبان از سایت تهیه کنیم تا در صورت به‌روزرسانی وردپرس به نسخه جدید و ایجاد مشکل بتونیم تا با برگردوندن وردپرس به نسخه قبلی مشکلاتمون رو حل کنیم، البته تا زمانی که مشکلات حل نشن و تنها راهکار حل مشکل استفاده از نسخه قبلی باشه تا منتظر بمونیم نسخه جدید افزونه و یا قالب ما با آخرین نسخه وردپرس سازگاری پیدا کنه. حالا که بک اپ کاملی از وردپرس و پایگاه داده خودتون تهیه کردید نوبت به به‌روزرسانی و اپدیت وردپرس خواهد رسید.

راه اول: آپدیت اتوماتیک وردپرس

استفاده از به‌روزرسانی یا آپدیت اتوماتیک وردپرس یکی از محبوبترین روش هایی هستش که کاربران از اون برای آپدیت سایت خودشون استفاده می‌کنند، چرا که انجام به‌روزرسانی در این مرحله فقط و فقط با یک کلیک ساده صورت میگیره و باقی کارهای لازم توسط وردپرس به صورت خودکار انجام شده و سایت شما به نسخه جدید ارتقا پیدا خواهد کرد. به این صورت که با انتشار نسخه جدید وردپرس در پیشخوان وردپرس پیغامی مشابه تصویر زیر برای شما به نمایش در میاد که از شما میخواد تا هر چه سریعتر نسبت به به‌روزرسانی و آپدیت وردپرس اقدام کنید، در این پیغام آخرین نسخه منتشر شده وردپرس به شما نمایش داده خواهد شد که شما میتونید با کلیک روی دکمه لطفا به‌روز کنید به صفحه به‌روزرسانی ها در وردپرس هدایت شوید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

بعد از اینکه روی دکمه مورد نظر کلیک کنید به مسیر پیشخوان> به‌روزرسانی‌ها هدایت خواهید شد که در اون میتونید مشابه صفحه زیر لیستی از آخرین موارد به‌روز شده قالب، افزونه و هسته وردپرس را مشاهده کنید و یا اینکه با استفاده از دکمه بررسی دوباره چک کنید و ببینید آیا نسخه جدیدی از وردپرس منتشر شده است یا خیر تا در صورت به‌روز بودن هر یک از موارد قالب، افزونه و هسته وردپرس اقدام به آپدیت آنها کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برای آپدیت به نسخه جدید وردپرس باید روی دکمه اکنون به‌روزرسانی کن کلیک کنید تا عملیات به‌روزرسانی و آپدیت وردپرس اجرا شده و سایت شما به نسخه جدید وردپرس آپدیت شود. بعد از کلیک روی این گزینه به صفحه دیگری هدایت خواهید شد که در اون به صورت زیر عملیات به‌روزرسانی برای شما انجام خواهد گرفت که در قالب یک تصویر Gif. مراحل کارهایی که وردپرس هنگام به‌روزرسانی انجام میده را در زیر برای شما آماده کرده‌ام.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به راحتی و با چند کلیک ساده سایت شما به نسخه جدید وردپرس به‌روزرسانی شد که در صفحه ای که در نهایت به اون منتقل میشید قادر هستید تا آخرین تغییرات امنیتی و ویژگی های جدیدی که در نسخه جدید به وردپرس اضافه شده را در اون مشاهده کنید و از آنها برای سایت خودتون استفاده کنید. بعد از اینکه سایت شما به‌روزشد ممکنه تا از پیشخوان وردپرس خارج شوید، بنابراین هیچ مشکلی وجود داره و کافیه تا با مراجعه به صفحه ورود وردپرس که با اضافه کردن /wp-admin/ به آخر سایت در دسترس شما قرار میگیره وارد پیشخوان وردپرس شده و به ادامه فعالیت های سایت خودتون بپردازید.

راه دوم: بروزرسانی دستی وردپرس

راهکار دوم برای به‌روزرسانی وردپرس کمی پیچیده هستش و برای انجام اون باید وارد File Manager هاست شده و به صورت دستی اقدام به جایگزین کردن فایل‌هایی که برای وردپرس لازم هستند بپردازید. قبل از هرگونه تغییر در به‌روزرسانی دستی وردپرس باید یک بک‌آپ از هاست و دیتابیس خودتون تهیه کنید. بهترین راهکاری که برای بک آپ میتونید استفاده کنید تهیه یک فول بک‌آپ از هاست سی پنل هستش اگر با نحوه بک آپ گیری در هاست سی پنل آشنایی ندارید میتونید تا با استفاده از مقاله نحوه تهیه فول بک‌آپ از هاست سی پنل اقدام به تهیه یک بک آپ و فایل پشتیبان کامل از هاست خودتون اقدام کنید. بعد از اینکه بک آپ خودتون را تهیه کردید لازمه تا به آدرس رسمی وبسایت وردپرس مراجعه کنید و جدیدترین نسخه وردپرس را دانلود کنید. برای این منظور اگر سایت شما فارسی هستش به آدرس https://fa.wordpress.org مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر آخرین نسخه وردپرس را از اونجا دانلود کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

حالا که وردپرس را دانلود کردید فایل فشرده را باز کرده و پس از ورود به پوشه wordpress پوشه wp-content را از داخل اون حذف کنید، بعد از اینکه این پوشه را از اون حذف کردید مطمئن بشید که دو فایل دیگه با نام‌های htaccess. و wp-config.php در اون وجود نداشته باشند. حالا که مطمئن شدید تا این سه مورد یعنی پوشه wp-content، فایل htaccess. و فایل wp-config.php در فایل فشرده وجود ندارند مجددا فایلها و پوشه هایی که داخل پوشه wordpress هستند رو به حالت ZIP. تبدیل کنید و سپس این فایل فشرده را که فاقد این سه فایل هستند در مسیری از هاست که وردپرس نصب شده است آپلود کنید.

به‌روزرسانی دستی وردپرس در هاست سی پنل

بنابراین وارد هاست خودتون در سی پنل و یا دایرکت ادمین شده و به File Manager هاست مراجعه کنید. برای ورود به فایل منیجر در هاست سی پنل مشابه تصویر زیر در صفحه اصلی هاست روی گزینه File manager کلیک کنید و سپس در صفحه ای که براتون باز میشه به مسیر public_html مراجعه کنید تا به مسیر صفحه اصلی سایت که وردپرس در اون نصب هست مراجعه کنید و اقدام به آپلود فایل های وردپرس در اون کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

حالا که وارد مسیری که وردپرس در اون نصب شده شدید مشابه تصویر زیر فایل و پوشه های وردپرس را مشاهده خواهید کرد که باید اونها را به نسخه جدید آپدیت کنید، بنابراین روی دکمه Upload که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید تا فایل وردپرس که در حالت فشرده اون را دانلود کردید و سه فایل و پوشه گفته شده را از اون حذف کردید را در این مسیر آپلود کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

بعد از اینکه وارد صفحه آپلود در هاست سی پنل شدید مشابه تصویر زیر اقدام به آپلود فایل فشرده وردپرس در اون کنید و بعد از اینکه فایل شما به صورت کامل آپلود شد به مسیر public_html مراجعه کرده و فایل را از حالت فشرده خارج کنید. برای این منظور روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Extract رو انتخاب کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

بعد از انتخاب گزینه Extract پنجره زیر برای شما باز شده و از شما میخواد تا مسیر مورد نظر برای خروج فایل فشرده را انتخاب کنید که نیازی نیست کاری انجام بدین و در همین مسیر public_html اونو از حالت فشرده باید خارج کنید، پس روی دکمه Extract Files کلیک کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

در این مرحله فایل های جدید وردپرس با فایل های قدیمی جایگزین شده و سایت شما به نسخه جدید آپدیت خواهد شد. حالا اگر به آدرس /wp-admin/ وارد بشید و بخواهید تا به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید از شما میخواد تا نام کاربری و رمز خودتون را وارد کنید، در این مرحله کافیه تا رمز و نام کاربری را وارد کرده و به پیشخوان وردپرس وارد شده و از نسخه جدید وردپرس لذت ببرید.

به‌روزرسانی دستی وردپرس در هاست دایرکت ادمین

برای ورود به محیط مدیریت فایل در هاست دایرکت ادمین هم مشابه تصویر زیر بعد از اینکه وارد صفحه اصلی هاست دایرکت ادمین شدید روی گزینه File Manager کلیک کنید و در صفحه ای که براتون باز میشه به مسیر Public_html مراجعه کنید تا به مسیر صفحه اصلی سایت که وردپرس در اون نصب هست مراجعه کنید و اقدام به آپلود فایل های وردپرس در اون کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

بعد از اینکه وارد فایل منیجر هاست دایرکت ادمین شدید به مسیر public_html مراجعه کرده و در مسیری که وردپرس نصب هست Upload files to current directory که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید و در صفحه باز شده فایل zip. ساخته شده را از سیستم خود انتخاب کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Upload Files که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در هاست دایرکت ادمین آپلود کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

حالا که فایل شما آپلود شد باید اونو از حالت فشرده خارج کنید، بنابراین به مسیر public_html برگردید و مشابه تصویر زیر روی دکمه Extract که در مقابل فایل آپلود شده قرار داره کلیک کنید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

بعد از کلیک روی این دکمه به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد که در اون باید مجددا روی دکمه Extract که وجود داره کلیک کنید و منتظر بمونید تا فایل های شما از حالت خروجی خارج شده و وردپرس سایت شما به روز رسانی بشه.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

در نهایت در این مرحله فایل های جدید وردپرس با فایل های قدیمی جایگزین شده و سایت شما به نسخه جدید آپدیت خواهد شد. حالا اگر به آدرس /wp-admin/ وارد بشید و بخواهید تا به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید از شما میخواد تا نام کاربری و رمز خودتون را وارد کنید، در این مرحله کافیه تا رمز و نام کاربری را وارد کرده و به پیشخوان وردپرس وارد شده و از نسخه جدید وردپرس لذت ببرید.

به‌روزرسانی دستی وردپرس در لوکال هاست

برای به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس در لوکال هاست هم کافیه تا به همین روش عمل کنید. برای این منظور وارد پوشه ای از کامپیوتر خودتون که وردپرس در اون نصب هست شده و بعد از اینکه آخرین نسخه وردپرس را از سایت رسمی اون دانلود کردید همه فایل ها و پوشه های موجود در فایل فشرده را کپی کرده و اونها را به جز پوشه wp-content و فایل wp-config.php جایگزین کنید. در این صورت وردپرس شما در لوکال هاست هم به‌روزرسانی شده و میتونید تا از نسخه به‌روز اون استفاده کنید.

رفع خطاهای رایج در به‌روزرسانی وردپرس

در به‌روزرسانی و آپدیت وردپرس هم مثل هر کار دیگه ممکنه تا شما با خطاهایی مواجه بشید که باعث بشه تا در به‌روزرسانی وردپرس با خطا مواجه شده و نتونید تا وردپرس را آپدیت کنید، برای این منظور شما باید ابتدا خطای موجود را بررسی کنید و بعد از اینکه دلیل اون را پیدا کردید اقدام به اپدیت وردپرس کنید و در بدترین حالت اگر موفق به آپدیت اتوماتیک وردپرس نشدید میتونید تا از اپدیت دستی وردپرس استفاده کنید.

رفع خطای تنظیم نبودن سطح دسترسی به پرونده‌ها

یکی از رایجترین خطاهایی که هنگام آپدیت وردپرس رخ میده ایه که سطح دسترسی پوشه ها و فایل ها درست تعریف نشدند و بنابراین هنگام دانلود آخرین نسخه وردپرس و جایگزینی فایلها با شکست مواجه شده و سایت شما آپدیت نخواهد شد. در این حالت برای رفع مشکل باید پرمیژن های فایلها و پوشه های موجود در هاست را تغییر دهید. پس وارد فایل منیجر هاست شده و سپس اقدام به تغییر permissions کنید. برای این منظور در هاست پس از ورود به فایل منیجر هاست بررسی کنید که سطح دسترسی برای پوشه ها و فایل های وردپرس به صورت زیر باشد، دقت کنید که فایل های موجود در پوشه wp-admin و wp-includes رو هم بررسی کنید که پوشه‌ها و فایلهای موجود در آنها هم در این سطح دسترسی قرار داشته باشند.

  • سطح دسترسی پوشه‌ها را روی 755 تنظیم کنید
  • سطح دسترسی فایلها را روی 644 تنظیم کنید

برای تغییر سطح دسترسی در هاست سی پنل روی پوشه و یا فایل مورد نظر کلیک کنید و بعد از انتخاب گزینه Change Permissions سطح دسترسی برای پوشه و فایل رو بر اساس موارد گفته شده تغییر دهید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

برای تغییر سطح دسترسی در هاست دایرکت ادمین بعد از اینکه وارد File manager هاست شدید به مسیر public_html مراجعه کنید، سپس پوشه ها و یا فایل های مورد نظر را به صورت جداگانه و گروهی انتخاب کرده و بعد از اینکه اونها را انتخاب کردید روی دکمه Add To Clipboard را انتخاب کنید و سپس از قسمت Set Permission سطح دسترسی را برای فایل و یا پوشه بر اساس موارد گفته شده به عدد مورد نظر تغییر دهید.

آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس

حالا که سطح دسترسی را تغییر دادید مجددا به صفحه به‌روزرسانی در وردپرس مراجعه کنید و اقدام به به‌روزرسانی وردپرس کنید.

امیدوارم که این مقاله هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به به‌روزرسانی و آپدیت وردپرس در هاست سی پنل، دایرکت ادمینو لوکال هاست به صورت آپدیت دستی وردپرس و یا آپدیت اتوماتیک وردپرس اقدام کنید. اگر در حین به‌روزرسانی وردپرس مشکلی برای شما پیش اومده و یا اینکه سوالی در رابطه با آپدیت وردپرس دارید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.6/5 - (31 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۸۰ دیدگاه ها

  1. باسلام ببخشید بده درنحوه ابدیت از طریق هاست اقدام کردم طبق اموزش اما در بخش میریت وپیشخوانم هنوز اخطار بروز کنید رو میبینم

    1. سلام و وقت بخیر
      صفحه را رفرش کنید یا یک بار از پیشخوان وردپرس خارج بشید، در صورتی که نسخه به‌روز وردپرس را جایگزین کرده باشید پیغام به‌روزرسانی دیگه نمایش داده نمیشه
      موفق باشید

    2. بنده هم همین مشکل رو دارم. دو سایت دارم، هر دو رو با روش دستی که توضیح دادین آپدیت کردم ولی پیام بروزرسانی داخل پیشخوان حذف نشده و در قسمت وضعیت هم نسخه وردپرس کماکان نسخه قدیمی درج شده.

  2. سلام و وقت به خیر ممنون از مقاله مفید شما
    من برای به روز رسانی 11 تا افزونه داشتم که به روز نشده بود اول اون ده تا رو به روز کردم که متاسفانه 3 تا از افزونه ها به روز نشد
    مجددا که خواستم به روز کنم http://s8.picofile.com/file/8334250384/berooz.JPG این ارور که توی تصویر مشاهده می کنید رو نمایش میده باید چیکار کنم؟

    1. سلام، خطاها مربوط به افزونه سئو وردپرس هست. آیا از نسخه رایگان استفاده می‌کنید یا از نسخه پرمیوم این افزونه استفاده می‌کنید؟

  3. با سلام و احترام نسخه پشتیبان رو دوباره بارگذاری کردم و سایت به حالت اول برگشت سوالی که دارم این هست که با وجود مشکلات اینچنینی چطور میشه به روز رسانی کرد در واقع بعد از برگرداندن بک آپ اگه مجددا همین شیوه ها رو برم که دوباره با همین مشکلات مواجه میشم.

    1. سلام، احتمال به وجود اومدن این مشکلات کم هست. بهتره همین که افزونه‌ای آپدیت میشه بعد از بررسی و نبود مشکلا سریعا اونو به آخرین نسخه آپدیت کنید.

  4. سلام خسته نباشید..ببخشید من بخاطر بک آپی که دادم الان فضای استفاده شده ام بیشتر از محدودیت هاست هست و وردپرس آپلود میشه توی قسمت public html نمیاد و نمیتونم ادامه بدم الان باید چیکار کنم؟؟

  5. سلام وردپرس به 4.9.8 ارتقا دادم و ارور چجوری درست کنم Notice: _usort_terms_by_ID is از رده خارج شده است از نگارش۴.۷.۰! به‌جای آن از wp_list_sort() استفاده کنید. in /home/…/public_html/wp-includes/functions.php on line ۳۸۵۳

  6. سلام
    وردپرس به نسخه 5.0.3 رسیده ولی وردپرس فارسی روی 4.9.8 مونده.
    سایتهای فارسی باید منتظر بمونند تا وردپرس فارسی اپدیتش بیاد درسته؟
    من همیشه صبر میکنم تا وردپرس خودشو آپدیت کنه
    لطفا راهنمایی کنید الان باید به 5.0.3 انکلیسی آپدیت کنم یا نه باید صبر کنم تا وردپرس فارسی آپدیت جدیدش بیاد

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید مستقیما از پیشخوان وردپرس آخرین نسخه ها رو دریافت کنید مشکلی نداره که شما وردپرس رو فارسی کردید یا نسخه انگلیسی هستش.

  7. سلام
    من بعد از بروزرسانی اتوماتیک سایتم میخوام وارد پیشخوان شم یا… این ارور رو میده
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      بنظر میرسه هسته وردپرستون با مشکل مواجه شده.
      می تونید دایرکتوری های اصلی رو مجددا ریپلیس کنید.
      (دایرکتوری wp-content و wp-admin جایگزین نشن.)
      یا اینکه به نسخه قبلی وردپرس برگردید.

  8. با سلام و سپاس از این آموزشتون جناب صادقی
    من در پوشه public_html دو تا فایل wp-config دارم.
    یکی wp-config.php و دومی wp-config-sample.php هست.
    و حتی پس از رفرش و ورود دوباره باز هم پیغام بروزرسانی وردپرس رو دریافت میکنم.
    سوالم از جناب عالی اینه که آیا فایل wp-config-sample.php اضافی هست؟
    من طبق آموزش شما دوتا فایل مذکور رو از وردپرس جدید حذف کردم و بعد zip کردم و سپس آپلود..
    من از مشتریان میزبانفا هستم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    با سپاس

  9. با سلام و سپاس از این آموزشتون جناب صادقی
    پس از انجام بروز رسانی دستی من در پوشه public_html دو تا فایل wp-config دارم.
    یکی wp-config.php و دومی wp-config-sample.php هست.
    و حتی پس از رفرش و ورود دوباره باز هم پیغام بروزرسانی وردپرس رو دریافت میکنم.
    سوالم از جناب عالی اینه که آیا فایل wp-config-sample.php اضافی هست؟
    من طبق آموزش شما دوتا فایل مذکور رو از وردپرس جدید حذف کردم و بعد zip کردم و سپس آپلود کردم روی روت هاست و بعدشم آنزیپ..
    من از مشتریان میزبانفا هستم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس از راهنمایی شما

    1. سلام وقت بخیر؛
      wp-config.php فایل پیکربندی سایت شما هستش و اطلاعاتی مثل پیشوند جداول، نام دیتابیس متصل به سایت، نام کاربری و رمز دیتابیس و… در این فایل ذخیره میشه.

  10. با سلام مجدد
    یه سوال دیگه:
    آیا فایلهای وردپرس قبلی که در روت سایت موجود هست بجز wp-config.php و .htaccess و wp-content باید پاک شود؟
    یا اینکه وقتی وردپرس جدید رو آپلود و ایکسترکت کردیم خودش بصورت خودکار جایگزین میشه؟
    ممنون از پاسختون

    1. با سلام دوست عزیز
      آپدیت به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و شما نیازی به اعمال هیچگونه تغییراتی در فایل های نامبرده ندارید.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام وقت بخیر؛
      دقیقا این موضوع در راه حل دوم پایین تصویر ذکر شده. برای اینکه فایل های پیکربندی جایگزین موارد قبلی نشه باید یک نکته رو در نظر بگیرید. اینکه پوشه wp-content که محتویات مهمی از جمله قالب و افزونه ها رو شامل میشه، ریپلیس نشه. 🙂
      متن درون مقاله رو عینا کپی میکنم مطالعه کنید.

      حالا که وردپرس را دانلود کردید فایل فشرده را باز کرده و پس از ورود به پوشه wordpress پوشه wp-content را از داخل اون حذف کنید، بعد از اینکه این پوشه را از اون حذف کردید مطمئن بشید که دو فایل دیگه با نام‌های htaccess. و wp-config.php در اون وجود نداشته باشند. حالا که مطمئن شدید تا این سه مورد یعنی پوشه wp-content، فایل htaccess. و فایل wp-config.php در فایل فشرده وجود ندارند مجددا فایلها و پوشه هایی که داخل پوشه wordpress هستند رو به حالت ZIP. تبدیل کنید و سپس این فایل فشرده را که فاقد این سه فایل هستند در مسیری از هاست که وردپرس نصب شده است آپلود کنید.

  11. با سلام و سپاس از این آموزش خوبتون
    در پوشه وردپرس که از حالت زیپ خارج شده فایل wp-config دیده نمیشه ولی فایلی به نام wp-config-sample موجود هست .. آیا این فایل باید حذف بشه؟
    ممنون از پاسختون

    1. سلام روزبخیر؛
      محتوای هر د فایل یکی هستش.
      میتونید تغییر نام بدید به wp-config و اتصال دیتابیس رو چک کنید اگر اطلاعات صحیح بود مشکل خاصی ندارید.

  12. با سلام
    من همه کارهایی که مربوط به بروزرسانی دستی بود در سی پنل طبق این مظلب انجام دادم و حتی چندین بار هم خارج شدم و رفرش کردم ولی باز ورژن وردپرس هنوز قبلی هست یعنی 5.1 و تغییری نکرده. علتش چیه؟
    ممنون میشم که راهنمایی کنید.

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر مراحل را مطابق با آموزش ارائه شده دنبال کنید مشکلی در خصوص آپدیت نسخه وردپرس خود نخواهید داشت. بنابراین یکبار دیگر مسیر عنوان شده را دنبال کنید و در صورتی که همچنان مشکل برای شما پابرجا بود می توانید از آپدیت خودکار وردپرس استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  13. سلام و درود خسته نباشید

    آپدیت وردپرس به صورت خودکار شده ؟ آخه خودش خودکار آپدیت میکنه اصن نمی پرسه که تمایل دارید آپدیت بشه یا نه – این مورد مشکل ساز نمیشه در آینده ؟

    نکته بعدی توی سایت وردپرس فارسی یا سایت خود وردپرس قسمت فارسیش نوشته اخرین نسخه وردپرس فارسی 5.2.1 هست ولی الان نسخه وردپرس من 5.2.4 هست ؟ هیچ مشکلی هم نداره چه طور ممکنه همچین چیزی ؟

    1. سلام و احترام
      اخرین ورژن موجود تا این لحظه در مخزن وردپرس 5.2.4 هستش.
      اصولا اپدیت اتوماتیک مشکل خاصی ایجاد نمیکنه مگر اینکه نسخه جدید با برخی افزونه ها یا قالب سازگاری نداشته باشه (تداخل) که می تونید اپدیت اتوماتیک رو غیر فعال و نسخه وردپرس رو دانگرید کنید.

  14. با سلام
    دقیقا مراحل مذکور برای بروزرسانی ساب دامین طی شد ولی متاسفانه نتیجه خطای HTTP ERROR 500 روی لود ساب دامین بوده، لطفا راهنمایی بفرمایید؟
    باتشکر
    دانه‌داران

      1. ممنون از پاسختون؛
        واقعیت اینه که بنده یجورایی ترسیدم و بلافاصله فایل backup رو restore کردم…ولی ورژن php رو به تازگی به 7.4 تغییر دادم و با قسمت فارسی سایت کاملا همخوانی داشته.
        ببخشید یه سوال متفرقه…اصلا چی میشه که امکان بروزرسانی اتومات وجود نداره؟…
        در قسمت وردپرس فارسی و در قسمت زبان فارسی سایتمون بروزرسانی اتومات انجام شد…ولی در قسمت وردپرس انگلیسی احساس میکنم کلا منوها ناقصن، مث اینکه حتی امکان افزودن افزونه هم وجود نداره…
        چطور میتونم ورژن و مشخصات وردپرس رو ببینم…؟
        من توی این راه یه آماتورم…و خیلی چیزا رو نمیدونم البته!

        1. سلام روزبخیر؛
          قابلیت آپدیت در وردپرس از بخش داشبورد> بروزرسانی در دسترس هستش. در زبان انگلیسی هم مسیر به صورت زیر هست:

          توصیه میکنم آموزش های زیر رو هم مطالعه کنید.
          نحوه تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکار
          نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

          1. سلام و عرض ادب؛
            خانم مهندس مسئله اینجاست در پنل کاربری موجود گزینه‌هایی که فرمودید وجود ندارد!…
            آیا از سطح دسترسی کاربری این مسئله نشأت می‌گیره یا مشکل دیگه ای هم میتونه سبب ساز بشه؟
            باتشکر

            1. سلام و احترام؛
              نقش کاربری در وردپرس میزان دسترسی اون شخص به بخش های مختلف رو تعیین می کنه. به عنوان مثال اشخاصی غیر از مدیر یا مدیر کل امکان نصب و تغییر افزونه ها، بروزرسانی و … رو نخواهند داشت.
              نوع نقش کاربری که به واسطه اون لاگین می کنید رو بررسی کنید برای بروزرسانی ها با نقش مدیریتی وارد بشید تمامی گزینه در دسترستون قرار می گیره.

  15. سلام
    نمیدونم شمام کپی زدی یا نویسنده اصلی هستی …چون بخشی از این متن رو داخل یه سایت دیگه هم دیدم اما اینجا کاملترش بود و تشکر میکنم از آموزش دهنده خوبی که داشته و شما که در دسترس قرار دادی
    واقعا استفاده کردم ازش ممنون

    1. سلام و احترام؛
      تمام محتوای رسانه های میزبان فا مگ و بلاگ به صورت اختصاصی و یونیک تهیه میشن.
      خوشحالیم که مفید واقع شده.

    1. سلام روز بخیر؛
      ویژواال کامپوزر با نسخه 4.7 ببعد وردپرس سازگاره.
      این تصویر مربوطه به اخرین اطلاعات افزونه ویژوال کامپوزر تا این لحظه هستش.

  16. سلام من بعد از بروزرسانی سایتم با همین روش بعد از باز کردن سایت نه قسمت نوشته نه برگه باز نمیشن

  17. سلام.
    الان وردپرسم 5.3 هست. میشه بگید آخرین نسخه وردپرس 5.4 هست یا 5.4.1؟
    و اینکه ایا خطا یا باکی ندارند؟
    ممنون میشم که راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      در حال حاضر که این کامنت ارسال میشه آخرین نسخه 5.4.1 منتشر شده.

  18. درود بر شما ، کل بخش به روز رسانی برای من اصلا نیستش و نمیتونم به روز رسانی اتوماتیک انجام بدم . آیا بعد از به روز رسانی دستی اون بخش فعال میشه ؟ در ضمن قسمت نمایش و خیلی قسمت های دیگه هم اصلا نیستشون مشکلی وجود داره که اینجوری شدن ؟ میتونم برشون گردونم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    1. سلام و احترام؛
      در حال حاضر سطح دسترسی و نقش کاربری که باهاش لاگین کردید چی هست؟

  19. باسلام وخسته نباشید من وقتی بروز رسانی ورد پرس خودکار را شروع میکنم به مرحله در حال باز کردن بسته بروزرسانی میرسه متوقف میشه مشکل کجاست ممنون میشم راهنمای کنید

  20. باسلام وقت بخیر
    من در پیشخوان وقتی وارد افزودن برگه میشم در ویژگی های برگه گزینه قالب نمایش داده نمیشود لطفا راهنمای کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      با استفاده از قابلیت «قالب» قادر هستید تا برای قالب برگه‌ها در وردپرس انواع مختلفی از استایل های گوناگون را ایجاد کنید تا با ظاهر دلخواهی نمایش داده شوند. سپس با انتخاب قالب دلخواه از میان لیست قالب های ساخته شده نیز ظاهر مدنظرتون را برای برگه ای که در حال ایجاد آن هستید، انتخاب کنید.

  21. سلام بعد از به روز رسانی وردپرس این پیام اومد
    که یه روز رسانی نسخه فارسی در دسترس هست من پنهان سازی رو زدم … میخواستم ببینم اگه به روز نکنم نسخه فارسی رو مشکلی پیش میاد ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بهتره همیشه هسته وردپرس، قالب و افزونه ها به آخرین نسخه بروزرسانی شده باشن.

  22. سلام و وقت بخیر
    من وردپرس را بصورت اتوماتیک آپدیت کردم، اما دیگر وارد پیشخوان وردپرس سایتم نشد، انگار تازه وردپرس نصب شده، و رفت برای تنظیمات اول راه اندازی. مجبور شدم به حالت قبل برگردانم. چه کنم دیگر چنین مشکلی پیش نیاید؟ متشکرم

    1. سلام روزبخیر؛
      در چنین موقعی هاستتون رو بررسی کنید ببینید آیا خدشه ای به اطلاعات و محتویات هاستتون وارد شده یا خیر؟
      بعد از اون میتونید نام دیتابیس یوزر و رمز مربوط به اون رو در فایل wpcofig.php یا در مراحل نصب وردپرس وارد کنید. اگر پوشه های wp-content و wp-admin تغییر پیدا کنن ممکنه سایتتون رو از دست بدید.
      همیشه قبل از بروزرسانی یک نسخه بکاپ تهیه کنید. سعی کنید بروزرسانی رو به صورت دستی انجام بدید و همچنین چک کنید پیش نیازهای نسخه جدید رو داشته باشید.

  23. سلام مدتی است بسایتی که برای من طراحی کرده اند باز نمشود و پیام به در حال بروزرسانی را نشان میدهد در ضمن وقتی وارد صفحه کاربری میشوم گزینه تنظیمات،نمایش و افزونه ها در منوی سمت راست صفحه مشاهده نمیشود.ممنون میشم کمکم کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      در خصوص سوال اول، پیغام در حال به روز رسانی زمانی نمایش داده می شود که وب سایت شما در حال تغییر و به روز رسانی باشد. این پیغام را می توانید بعد از اتمام طراحی سایت بردارید. در خصوص سوال دوم نیز سطح دسترسی های وردپرس متفاوت است و اگر می خواهید تمامی منوها را مشاهده نمایید باید دسترسی مدیرکل را داشته باشید. در صورتی که دسترسی مدیرکل ندارید یا از طراح خود بخواهید این دسترسی را به شما بدهند یا اینکه از طریق سی پنل و منو phpmyadmin اقدام به تعریف یک یوزر ادمین نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  24. سلام
    برای بروزرسانی ورد پرس حتما باید تمامی افزونه ها و پوسته ها و ترجمه ها بروز باشند؟

    1. سلام واحترام؛
      پروسه بروزرسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه ها مجزا هست.
      پیشنهاد میکنیم علاوه بر هسته وردپرس، همیشه تمام افزونه های فعال و همچنین قالب فعال سایت رو هم بروز نگه دارید.

  25. سلام روز خوش
    وقتی وردپرس و php رو میخوام به نسخه های بالاتر آپدیت کنم سایت داون میشه.
    در آپدیت به نسخه های 5.4.4 یا آپدیت php به 7.4 مشکلی نیست
    ولی وردپرس به نسخه 5.8 آپدیت کردم سایت داون شد
    php رو هم به نسخه 8 آپدیت کردم سایت داون شد

    1. سلام و احترام؛
      همواره قبل از بروزرسانی هسته وردپرس و همچنین قالب می بایست بررسی نمایید با کدم نسخه php سازگاری دارد با تغییر نسخه و بررسی نسخه های مختلف php مشکل حل خواهد شد.

    1. سلام و احترام؛
      در قسمت پیشخوان> بروزرسانی ها نسخه فعلی وردپرس شما نوشته شده است.

  26. سلام
    من تمامی افزونه ها و تمام پوسته های سایت رو بروز رسانی کردم ولی ترجمه ها رو نمیتونم بروز رسانی کنم
    و وقتی اقدام به بروز رسانی ورد پرس به صورت اتوماتیک میکنم پس از چند ثانیه به بیرون پرش میکنه ( یک به‌روزرسانی خودکار وردپرس کامل نشد – لطفاً دوباره برای به‌روزرسانی تلاش کنید.)
    ممنون میشم راهنمایی ام کنید که این مشکل رو چطور حل کنم.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      تغییرات اعمال شده در رشته های افزونه یا خود وردپرس بعد از بروزرسانی از دست خواهد رفت…
      زمان بروزرسانی وردپرس نیاز به ترجمه دستی رشته ها نیست.
      ترجمه افزونه ها مبحث مجزایی است.

  27. سلام
    من ورد پرس رو از طریق دستی طبق آموزش شما آپدیت کردم
    حتی اون سه فایل هم قبل از آپلود ورد پرس پاک کردم
    ولی هنوز نوشته وردپرس 5.8 دردسترس است! لطفا هم‌اکنون به‌روزرسانی نمایید.

    1. سلام و احترام؛
      لطفا بررسی نمایید نسخه فعلی وردپرس شما چیست؟
      با مراجعه به بخش پیشخوان> به روز رسانی ها می توانید بدون انجام اقدامات دستی نسخه وردپرس خود را بروزرسانی کنید.

  28. سلام وقت بخیر
    ببخشید توی پیشخوان من فقط پیغام میاره که وردپرس آپدیت شد (لطفا مدیر را خبر کنید)
    و دکمه آپدیت نداره و توی افزونه ها هم از منوی کشویی گزینه انتقال به زباله دان نیست و حتی افزونه ها هم آپدیت نمیشه

    1. سلام و احترام؛
      آیا از آخرین نسخه وردپرس استفاده می کنید؟
      این نسخه را قبلا از منابع معتبر دریافت نموده اید؟
      سطح دسترسی شما چیست؟ ایا مدیر کل هستید؟

  29. سلام و احترام.
    چند وقتی است وردپرس و افزونه های سایت از جمله ووکامرس و … رو به روز نکردم. الان که میخوام آپدیت کنم ترتیب به چه صورت هست. اول وردپرس رو آپدیت کنم یا افزونه هارو که سایت دچار مشکل نشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      قبل از هر کاری ابتدا از کل سایت خود یک فول بکاپ تهیه نمایید تا در صورت بروز مشکل قادر به ریستور آن باشید.
      برای بروزرسانی سایت فرایند خاصی وجود ندارد و می توانید ابتدا هسته وردپرس را به آخرین نسخه ارتقا دهید.
      سپس افزونه های خود را یکی یکی بروزرسانی کنید. قبل ا برورسانی چک کنید که این نسخه از افزونه با آخرین نسخه هسته وردپرس سازگاری دارد یا خیر و با بروزرسانی هر افزونه وضعیت سایت خود را چک کنید تا در صورت وجود مشکل قادر به حل آن باشید در صورتی که مشکلی پس از بروزرسانی یک افزونه رخ داد می توانید به کمک افزونه رول بک ان را به یک نسخه عقب تر دانگرید نمایید.
      در نهای تقالب خود را بروز کنید و مجددا تست کنید که سایت بدون مشکل در دسترس باشد.
      در نهایت همواره دقت داشته باشید تا به محض دریافت نسخه های جدید افزونه، قالب یا هسته وردپرس خود را آپدیت کنید.

  30. سلام وقتتون بخیر
    در مرحله اخر ک فایل زیپ جدید ورد پرس رو میخوام اکسترکت کنم مینویسه
    The file manager does not support extracting this type of archive
    چکار باید کرد؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. سلام و درود

    من با روش دستی وردپرس خودم را بروز رسانی کردم و فایل های ذکر شده نیز جایگزین کردم. در هنگام ورود به پنل کاربری مشخصات خودم را وارد میکنم و با موفقیت وارد میشم

    اما اجازه دسترسی من به پنل مدیریت سایت داده نمیشه ( انگار که وردپرس با من مثل یک مشترک برخورد میکنه! )

    باید چه کار کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      حتما سطح دسترسی کاربری که باان لاگین می شوید را بررسی نمایید.
      سپس می توانید از طریق دیتابیس یک یوزر با سطح دسترسی ادمین تعریف نمایید.

  32. با سلام.
    طبق اموزش برای اپدیت ورژن جلو رفتم ولی بعد از انجام تمام مراحل هنوزم اطلاعیه اپدیت رو برام نشون میده. مشکلش چیه؟
    و یه سوال دیگه اینکه دلیل نشون ندادن دکمه افزودن افزونه در قسمت افزونه ها چیه؟

  33. سلام و وقت بخیر این مقاله جامع و بسیار مفید است اما نیاز به بروزرسانی و ویرایش با توجه به نکات نگارشی و سئو جدید دارد. امیدوارم همیشه رو به جلو و پیروز باشید و سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *