+
۱

سئوی چند زبانه چیست؟ (اینجا کلیک کنید)

سئوی چند زبانه چیست؟

اگر کسب و کار آنلاین شما در کشور شما خوب عمل می کند، ممکن است در حال گسترش به بازارهای بین المللی باشید. برای موفقیت در بازارهای جدید نیاز به برخی از سرمایه گذاری های اضافی در سئو وجود دارد. اگر می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما در کشورهای دیگر به خوبی دریافت می شود و به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است شروع به فکر کردن در مورد سئوی چند زبانه کنید! در این مقاله از دارکوب توضیح می دهم که سئوی چند زبانه چیست، چرا مهم است و از چه عناصری تشکیل شده است.



سئوی چند زبانه
اولین چیزی که باید انجام دهید این است که تعیین کنید که کدام مناطق جغرافیایی را می خواهید مورد هدف قرار دهید. بعد، شما باید تصمیم بگیرید که کدام زبان ها در آن مناطق قابل دسترسی باشند. این بسیار مهم است، زیرا به شما اجازه می دهد تا کل پروژه را ساختار دهید.

سئوی چند زبانه به ارائه محتوای بهینه شده برای چندین زبان یا مکان های مختلف می پردازد. بیایید این را با یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید که یک فروشگاه آنلاین دارید: برای افزایش فروش خود در آلمان، تصمیم گرفتید محتوای خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید و یک سایت آلمانی ایجاد کنید. در حال حاضر، شما دو نسخه از یک صفحه دارید: نسخه انگلیسی و آلمانی.

به ویژه اگر میخواهید کشورهایی با زبان های مشابه یا کشورهایی را که در آن از چند زبان استفاده می شوند، هدف قرار دهید، این مسئله چالش هایی را به وجود می آورد. بیایید وضعیت موجود را بررسی کنیم. این یک مثال ساده است؛ آشکارا تعداد زیادی مخاطب بالقوه وجود دارد.

بدیهی است، شما می خواهید افرادی که در آلمان جستجو می کنند به سایت آلمانی هدایت شوند. شاید شما حتی می خواهید یک سایت خاص برای آلمانی زبان ها در سوئیس (در این کشور از 4 زبان رسمی بجز انگلیسی استفاده می شود) داشته باشید. البته بهتر است که سایت جایگزین فرانسوی برای فرانسه زبانان در سوئیس نیز داشته باشیم. با این حال فرض بر این است که شما منابع لازم را برای آن ندارید. در این مورد، احتمالا بهتر است که کاربران سوئیسی را که به زبان فرانسه صحبت می کنند را به سایت انگلیسی هدایت کنید. قبل از آن شما باید مطمئن شوید که تمام کاربران دیگر را به سایت انگلیسی (اصلی) خود هدایت می کنید، زیرا بیشتر احتمال دارد که کاربران به زبان انگلیسی صحبت کنند تا به زبان آلمانی. در یک سناریو مثل این، شما باید یک استراتژی سئو چند زبانه را راه اندازی و پیاده سازی کنید.



مسائل مهم سئوی چند زبانه
شما می خواهید وب سایت شما از طریق موتور جستجوگر گوگل قابل دسترسی باشد. در یک استراتژی سئو استاندارد، محتوای خود را برای یک زبان بهینه می کنید یعنی زبانی که وب سایت شما با آن نوشته شده است. گاهی اوقات، شما می خواهید مخاطبان را در چندین کشور و مناطق هدف قرار دهید. این مخاطبین احتمالا مشابه هستند، اما همیشه تفاوت هایی وجود دارد. و این کار برای شما فرصت های بیشتری فراهم می کند. با هدف قرار دادن مخاطبان خود به طور خاص، پاسخگویی به نیازهای آن ها آسان تر است. یکی از این تفاوت ها زبان است. هنگامی که سایت خود را در چندین زبان در دسترس قرار داده و مناطق خاصی را هدف قرار می دهید، به دو چیز دست می یابید:

مخاطب بالقوه خود را گسترش می دهید
شما شانس رتبه بندی سایت خود را برای یک منطقه خاص و چندین زبان را بهبود می دهید.
بیایید دوباره نمونه ای که پیش از این موضوع بحث کردیم را بازبینی کنیم. با ایجاد یک ویرایش آلمانی از سایت اصلی انگلیسی، شما امکان جستجوی کاربران خود را در آلمان را برای محصول خود فراهم کرده اید. در پایان، سئو چند زبانه پاسخ دادن به نیازهای کاربران شما است.

این به نظر ساده و روشن می رسد، اما سئو چند زبانه می تواند دشوار باشد. خیلی چیزها است که می تواند اشتباه بوجود آورد و اجرای چند گانه بد ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند. این به این معنی است که شما باید کاملا بدانید که چه کاری انجام می دهید.

یکی از بزرگترین خطرات سئوی چند زبانه محتوای تکراری است. اگر محتوای خیلی مشابه را در چند زبان در سایت خود قرار دهید، گوگل نمی داند کدام محتوا در نتایج جستجو نمایش دهد. صفحات تکراری با یکدیگر رقابت می کنند، بنابراین رتبه بندی فردی صفحات افت می کند. شما می توانید از این مسئله خاص با hreflang، یک عنصر از استراتژی چند سئوی زبانه اجتناب کنید. اما مسائل بیشتری درباره سئو چند زبانه وجود دارد. پس بیایید در مورد جنبه های مهم دیگر بحث کنیم.



سئوی چند زبانه: محتوا، دامنه و hreflang
محتوا برای سایت های بین المللی
محتوای یک جنبه بسیار مهم استراتژی سئوی چند زبانه شماست. اگر می خواهید محتوا را به زبان های مختلف بنویسید، باید محتوای موجود را تطبیق دهید یا محتوای جدید ایجاد کنید. تنظیم محتوای و در عین حال نگهداری خوب از سئو می تواند یک چالش باشد.

استراتژی محتوا همیشه باید با تحقیق درباره کلید واژه برای منطقه و زبان مورد نظر شما شروع شود. شما نمی توانید فقط کلمات کلیدی خود را با استفاده از ترجمه گر گوگل ترجمه کنید. شما باید وارد سر مخاطبان جدید خود شوید. شما باید بدانید که کدام کلمات را در جستجو استفاده می کنند. کلمات مشابه می توانند معانی مختلفی در زبان های مختلف در کشورهای مختلف داشته باشند.

ترجمه محتوا خود نیز یک چالش است. لازم است تفاوت های فرهنگی بین کشورها را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، محتوای شما برای مخاطبان جدید جذاب نخواهد بود. در صورت امکان، شما باید یک مترجم به زبان مادری داشته باشید یا حداقل محتوای ترجمه شده خود را بررسی کنید تا از اشتباهات نامناسب جلوگیری شود.



ساختار دامنه برای سایت های بین المللی
برای هدف قرار دادن موفق مخاطبان خود، شما باید صفحاتی را که می خواهید مخاطب در آن فرود آید را در نظر داشته باشید. چندین گزینه برای ساختار دامنه ای که می خواهید استفاده کنید وجود دارد. آیا شما نیاز به دریافت ccTLD (دامنه سطح بالا کد کشور) مانند example.de برای آلمان دارید؟ یا می توانید زیر پوشه های را برای کشورها مانند example.com/de ایجاد کنید؟ یا، آیا شما از یک subdomain مانند de.example.com استفاده می کنید؟ و در مورد کشورهایی که چندین زبان صحبت می کنند چه؟ چگونه می توان ساختار دامنه ای برای این کشورها ایجاد کرد؟

برای هر نوع دامنه هایی که در بالا ذکر کردم فواید مثبت و منفی وجود دارد:

ccTLD مانند example.de
جوانب مثبت

جغرافیایی هدف کاملا مشخص است
محل سرور بی اهمیت است
جداسازی سایت ها آسان است
الزامات قانونی (گاهی)
جوانب منفی

گران است
مسائل احتمالی در دسترس بودن
نیاز به زیرساخت بیشتر
الزامات ccTLD (گاهی اوقات)


زیر دامنه با gTLD مانند de.example.com
جوانب مثبت

آسان برای راه اندازی
می توانید از ابزار وب مستر برای هدف قرار دادن منطقه جغرافیایی استفاده کنید
امکان داشتن سرور در مناطق مختلف
جداسازی آسان سایت ها
جوانب منفی

کاربران ممکن است نتوانند با URL منطقه جغرافیایی را تشخیص دهند (آیا "de" زبان یا کشور است؟)
http://sitedar.com/blog/805-seo-for-multilingual-website.html

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید