سئوکار حرفه ای

سئوکار حرفه ای

سئوکار حرفه ای کیست؟

سئوکار حرفه ای کیست؟ این مقاله می خواهد شما را با دنیای سئو و بهینه سازی سایت آشنا کرده و حقایقی را در رابطه با تشخیص سئوکار حرفه ای از مبتدی برای شما عزیزان ارائه دهد.

تا بتوانید در صورت نیاز برای گسترش کسب و کارتان از بستر اینترنت استفاده کرده و همانند هزاران ایرانی که از اینترنت درامد های چند صد میلیونی دارند شما نیز به کسب درامد بپردازید.

جهت سفارش سئو در ساعات اداری با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

09104441388

سئو سایت چیست؟

بهینه سازی سایت و سئو یکی از کارهایی است که با توسعه دیجیتال مارکتینگ مورد توجه قرار گرفته است.

داشتن یک وب سایت به خودی خود نمی تواند منجر به معرفی کسب و کار شما و فروش محصول یا خدمات شما شود.

وب سایتی که کسی آن را نبیند و آن را بازدید نکند چه اهمیتی خواهد داشت؟

چطور این وب سایت می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند وقتی حتی خودش هم رونقی ندارد.

اینجاست که پای سئو به میان می آید. سئو در واقع به معنی بهینه سازی سایت با استفاده از یک سری فاکتورهای منطبق بر الگوریتم های موتورهای جست و جو است که می تواند منجر به ظاهر شدن سایت شما در نتایج گوگل شود.

مثلا فرض کنید که شما کسب و کاری در زمینه فروش کتاب دارید.

اگر کلمه فروش کتاب را در گوگل جست و جو کنید با نتایجی مواجه خواهید شد. مطمئنا سایت هایی که در صفحه اول هستند احتمال کلیک بیشتری دارند.

افزایش احتمال کلیک یعنی بازدید کننده بیشتر (اصطلاحا ترافیک بیشتر) و بازدید کننده بیشتر مساوی است با احتمال خرید بیشتر و در نتیجه افزایش فروش.

جالب نیست؟

خب این بهینه سازی رو چه کسی می تونه انجام بده؟

سئو کار یا متخصص سئو

سئو کار چیست؟

کارشناس یا متخصص سئو یا سئوکار فردی است که با داشتن تخصص در زمینه بهینه سازی سایت به این امر مشغول می شود که می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند.

امروزه با افزایش نیاز به بهینه سازی سایت شغل متخصص سئو مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد هستند که ادعای سئوکاری می کنند و وعده هایی برای بالا بردن سایت شما در نتایج گوگل می دهند. اما چگونه می توانیم به آن ها اعتماد کنیم؟ سوالی است که می خواهم به بررسی آن بپردازم.

سئوکار حرفه ای چکار میکند؟

سئو کار حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟ همان طور که گفتم برای افزایش رتبه سایت شما در گوگل لازم است که یک سری فاکتورها را در سایت پیاده سازی کنیم. این فاکتورها عبارتند از یک سری فاکتورهایی که مستقیما باید روی سایت شما انجام شود که به آن سئوی آن پیج (on page seo) گفته می شود که لزوما توسط کاربر قابل رویت نیستند و شاید یک فرد عادی نتواند فرق یک سایت بهینه سازی شده با یک سایت معمولی را متوجه شود. و یک سری از فاکتورها در خارج از سایت انجام می شود که به آن ها سئوی آف پیج (off page seo) گفته می شود.

آشنایی با این فاکتورها کار سختی نیست و شاید کسانی که در زمینه طراحی سایت فعال هستند نیز بتوانند تعدادی از این فاکتورها را یاد بگیرند و اتفاقا با انجام آنها تغییراتی در نتایج گوگل ظاهر شود.

اما سئوکار حرفه ای که در واقع فردی است که نه تنها همه ی فاکتورها و نحوه عملکرد الگوریتم گوگل را به خوبی می داند بلکه به دلیل تجربه کافی در زمینه بهینه سازی سایت ها تمام این عوامل را به خوبی درک و لمس کرده باشد.

چرا که قوانینی که باید رعایت شود هم حد و مرز دارد و اگر یک سئوکار مبتدی به خوبی نداند که چگونه رفتار کند که از نظر موتورهای جستجو ارگانیک باشد.

سئو تضمینی

سئوی تضمینی یکی از کارهایی است که شاید یک کارفرما دوست داشته باشد که توسط متخصص سئو تضمین شود.

حقیقت این است که بزرگترین و حرفه ای ترین سئوکاران جهان که در شرکت های بزرگ سئو نظیر moz.com هستند و روزانه عده ی زیادی را آموزش سئو می دهند نیز اذعان کرده اند که از تضمین 100% معذور هستند. چرا که استراتژی گوگل یک استراتژی بسیار پیچیده و مرموز است. گوگل همه چیز را بر ملا نمی کند تا همه بتوانند ترفند ها را یاد گرفته و در صفحات اول ظاهر شوند.

با این وجود تلاش خود را می کنند تا مشتریانشان را در صفحات اول ظاهر کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که کار سئو یک کار یک ماهه و دو ماهه نیست. سئو نیاز به زمان دارد.

افراد زیادی هستند که با عبارت سئوی تضمینی در لینک اول و صفحه اول گوگل اقدام به فریب دادن برخی می کنند و در پایان بدون حصول نتیجه کار را رها می کنند و می روند.

من می خواهم با شما رو راست باشم. اگر کمی در زمینه سئو اطلاعات کسب کنید به ویژه در سایت های معتبر خارجی متوجه می شوید که بهینه سازی سایت و سئو کاری زمان بر است و نیاز به صبر دارد.

دو روش برای حصول نتیجه داریم

1.     سئوی کلاه سفید

2.     سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سفید در واقع بهینه سازی سایت به روش اصولی و بر پایه الگوریتم های گوگل به صورت قدم به قدم است. در این روش نتیجه کم کم ظاهر می شود و ممکن است چند ماهی به طول بینجامد اما نتیجه کاملا تثبیت شده است.

روش دوم که مخصوص اسپمرهاست استفاده از روش هایی برای دور زدن گوگل است. در این روش حصول نتیجه بسیار سریع است. شاید یکی دو ماه! اما تثبیت نتیجه هم به همان نسبت سریع است. شاید با این روش وب سایت شما نهایتا دو سه هفته در صفحه اول باشد. اما با بررسی هر روزه وب سایت های صفحه اول توسط ربات های گوگل به سرعت سایت های بی کیفیتی که با روش های غیر اصولی و سریع به صفحه اول آمده اند حذف شده و به عنوان اسپم تلقی میشوند وجریمه میشوند و دیگر در ده صفحه اول گوگل نمایش داده نمی شوند.

استخدام سئو کار حرفه ای

شاید شما هم تصمیم گرفته اید که یک سئوکار حرفه ای برای وب سایت خود استخدام کنید تا بتواند کار سئو و بهینه سازی سایت شما را انجام دهد. او باید به خوبی با این موضوع آشنا باشد و بتواند کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را برایتان پیدا کند. همین طور آنالیز کلمات و نحوه چیدمان و ساختار صفحات سایت شما هم یک موضوع بسیار بسیار مهم است که باید زمان کافی گذاشته شود و اگر به خوبی چیده شود می تواند به موفقیت سایت شما کمک کند.

این آنالیز و ساختاربندی را تنها کسی می تواند انجام دهد که یک سئوکار حرفه ای باشد.

آموزش سئوی سایت

شما ممکن است دوست داشته باشید که سئوی سایت را خودتان یاد بگیرید. برای این منظور باید بروید و در کلاس های مختلف سئو شرکت کنید و هزینه های بسیاری را از نظر مالی و زمانی متقبل شوید.

من به عنوان یک سئوکار حرفه ای می توانم این آموزش را در اختیار شما قرار دهم. به طوری که در کمترین زمان ممکن بتوانید یاد بگیرید که با سایت خود چگونه رفتار کنید تا کم کم در نتایج گوگل ظاهر شود و در نتایج گوگل بالا بیاید.

یکی از دلایلی که شما کار خود را به یک سئوکار می سپارید این است که او باید زمان برای شما بگذارد. کار سئو کاری نیست که به سرعت انجام شود. اگر بخواهیم سایت شما را خیلی زود بالا بیاوریم باید انتظار داشته باشید که خیلی زود هم از صفحات گوگل حذف شود، پنالتی یا اسپم شود و دیگر هیچ وقت بالا نیاید. پس صبور باشید. چرا که سئو یک کار زمان بر است.

 

 

To view or add a comment, sign in

Explore topics