عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت دوم

در مقاله قبلی به معرفی 5 راهکار پرداختیم تا بتوانید اصطلاحات مربوط به تلفن را بهتر یاد بگیرید. همین طور برای مراحل مختلف تلفن زدن یک سری جملات کلیدی معرفی کردیم. در این مقاله ادامه این جملات کاربردی را با هم بررسی می کنیم.

 

مشکلات مرتبط به تلفن
اگر متوجه صحبتهای فرد تماس گیرنده نمی شوید صادقانه و فورا این مطلب را عنوان کنید. درغیر این صورت ممکن است بخشی از اطلاعات مهم را از دست بدهید! اغلب افراد از صداقت شما قدردانی کرده و خوشحال خواهند شد مجددا موارد خواسته شده را تکرار کنند.

 

حالت رسمی

‘I’m afraid I can’t hear you very well’                  .ببخشید  نمی توانم صدای شما را خوب بشنونم

 

عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت دوم

‘Would you mind speaking up a bit please?’          ممکنه  کمی بلندتر صحبت کنید؟

 

 

I’m afraid my English isn’t very good , could you speak slowly please?’

ببخشید  انگلیسی من خیلی خوب نیست، می توانید لطفا آرام صحبت کنید ؟

 

‘Could you repeat that please?’                           امکان داره دوباره تکرار کنید؟

 

حالت غیر رسمی

‘Sorry, I didn’t catch that’                                  .متاسفم، متوجه نشدم

 

 

‘Say that again please?’                                     لطفا دوباره بگین ؟

 

 

 ‘I can’t hear you very well’                    .نمی توانم صدای شما راخیلی خوب بشنوم

 

 

‘Sorry, this line is quite bad’                              .متاسفم، این خط خیلی بده

پیغام گذاشتن/ پیغام گرفتن

 

در صورتی که  فردی که با او تماس می گیرید در دسترس نیست، آماده گذاشتن پیغام باشید. این پیغام می تواند به صورت صوتی باشه. حتما شماره تماس خود را اعلام کنید تا فرد مورد نظر بتواند با شما تماس بگیرد.

 

حالت رسمی

‘Can I take your name and number please?’               آیا می توانم اسم و شماره شما رابگیرم؟

 

 

‘Can I leave a message please?’                                       آیا می توانم پیغام بگذارم؟

 

 

 ‘Could you please ask ___ to call me back?’          می توانید لطفا از ___ بخواهید با من  تماس بگیرن؟

 

 

 ‘Could you spell that for me please?’                        می توانید لطفا آن را برای من هِجی کنید ؟

 

 

 ‘Can I just check the spelling of that please?’                  می توانم لطفا دیکته ی آن را چک کنم؟

 

حالت غیررسمی

‘I’ll ask him to ring you when ___ gets back’

از ایشون می خواهم که وقتی ___  برگشت با شما تماس بگیره.

 

 ‘Could you tell ___ that I called please?’

می توانید لطفا به  ___ بگین که من تماس گرفتم؟

 

 ‘I’ll let ___ know that you rang’

به___ می گم که شما تماس گرفتین.

 


خداحافظی کردن

این قسمت ساده ترین بخش مکالمه است! کافی است مودبانه و دوستانه صحبت کنید.

 

حالت رسمی

‘Thank you for calling’                             .ممنون از اینکه تماس گرفتین

 

 

 ‘Have a good day’                                      .روز خوبی داشته باشین

 

 

‘Goodbye’                                                           خدانگهدار

 

 

Thank you very much for your help.           .از کمک شما خیلی سپاسگزارم

 

 

Thank you for your time.                          .ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید

 

حالت غیررسمی

‘Bye!’                                   خداحافظ

 

 

‘Talk soon’                   به زودی صحبت می کنیم

 

 

‘Speak to you again soon’       به زودی مجددا با شما صحبت  می کنم

 

 

 

رعایت ادب را فراموش نکنید!

رعایت ادب هنگام صحبت با تلفن بسیار مهم است. سعی کنید از عباراتی مثل  “could you” و “would you like to” استفاده کنید. برای درخواست کردن حتما از “please ” استفاده کنید. فراموش نکنید که مکالمه را با “متشکرم و خداحافظ ” به پایان برسانید.

 

حتما یادداشت کنید!

اگر بابت انگلیسی صحبت کردن پشت تلفن نگران و مضطرب هستید و یا کسی را که با او صحبت می کنید نمی شناسید ، بهتر است متن کوتاهی از آنچه می خواهید بگویید را بنویسید. به این ترتیب هنگام صحبت کردن  تمرکز فکری بیشتری داشته و آرامش بیشتری خواهید داشت!

 

 

13 اصطلاح رایج  هنگام تلفن زدن

 

عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت دوم

1. hold on            چند لحظه گوشی دستتون

‘Could you hold on a moment please?’         می شه لطفاً یک  لحظه گوشی را نگه دارید ؟

 

 

2. hang on                       صبر کنید

‘Could you hang on a moment please?’                می توانید یک لحظه صبر کنید؟

 

 

3. put (a call) through         وصل کردن تماس

‘I’m just going to put you through now.’         .همین الان شما را وصل می کنم

 

 

4. get through                       وصل شدن به

 ‘I can’t get through to his line at the moment, could you call back later please?’

در حال حاضر نمیتوانم شما را به خط ایشون وصل کنم، میتونید بعداً دوباره تماس بگیرید؟

 

5. hang up                             قطع کردن

‘I think the operator hung up on me, the line just went dead!’

من فکر می کنم اپراتور تلفن را روی من قطع کرد،الان خط قطع شد!

 

6. call up                          تماس گرفتن

I’ll call up the theatre, and find out about tickets.

با سالن تئاتر تماس گرفتم و در مورد بلیط ها اطلاعات گرفتم.

 

7. call back             (تماس گرفتن (در پاسخ به یک تماس

‘I’ll ask him to call you back, when he gets home.’

وقتی به خونه برگشت بهش می گم با شما تماس بگیره.

 

8. pick up                 (برداشتن گوشی (جواب دادن تلفن 

‘No one is picking up, maybe they’re not at home.’

هیچ کسی گوشی رو برنمیداره ، شاید خانه نیستند.

 

9. get off (the phone)          تمام کردن صحبت با تلفن

 

 ‘When he gets off the other phone, I’ll pass on your message.’

وقتی صحبتش با اون یکی تلفن تمام شد، پیام شما را بهشون می دم.

 

10. get back to (someone)       (تماس گرفتن با کسی (در جواب تماس

 ‘When do you think she’ll be able to get back to me?’

فکر میکنید  کی میتونن با من تماس بگیرن؟

 

عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت دوم

11. cut off                                      قطع کردن تماس

 ‘I think we got cut off, I can’t hear her anymore.’

فکر می کنم تماس قطع شد، دیگه نمی تونم صداشو بشنوم.

 

12. switch off/turn off                   خاموش کردن

‘Sorry you couldn’t get through to me. My phone was switched off, because the battery had died.’

متاسفم که نتوانستی باهام تماس بگیری. تلفنم  خاموش شد چون باتریش تمام شده بود.

 

13. speak up                           با صدای بلند صحبت کردن

‘I’m afraid I can’t hear you very well, could you speak up a little please?’

متاسفم  نمی توانم خیلی خوب صدای شما را بشنوم، ممکنه لطفا  کمی بلندتر صحبت کنید؟

 

کتاب اسپیکینگ تیک آف

پرکاربردترین جملات انگلیسی در زندگی روزمره

 

 

 

 

 

 

 

3 دیدگاه برای “عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.