جهنم هایی که به دست خودمان ساخته ایم

1- منطقه ورود ممنوع چرنوبیل

پس از فاجعه مشهور انفجار و ذوب رآکتور نیروگاه چرنوبیل در سال 1986 دولت اوکراین دایره ای به شعاع 30 کیلومتری در اطراف این نیروگاه را ورود ممنوع اعلام کرده است. این مکان آلوده ترین  منطقه رادیواکتیو در جهان است. مقامات رسمی می گویند این منطقه تا 20 هزارسال آینده ایمن نخواهد بود. اثرات رادیواکتیو را می توانید در اینجا ببینید.

2- دهانه دروازه گاز در ترکمنستان

در سال 1971 هنگام حفر چاه گاز، سکوی حفاری در صحرای قره قروم دریک حفره بزرگ سقوط کرد. زمین شناسان برای پیشگیری از آلودگی محیطی بر اثر نشت گاز دهانه آن را آتش زدند. با آن کار کوچک این حفره 70 متری هنوز 40 سال در حال سوختن است.

3- پکن پایتخت چین

هفت شهر از ده شهر آلوده دنیا در چین قرار دارد که پایتخت چین یکی از آلوده ترین هاست. بیشترین غلظت آلاینده های آن 886 میکروگرم در متر مکعب امسال به ثبت رسیده این رقم در مورد لندن 14 است.

4- ژرزینسک، روسیه

حدود 300 هزار تن از زباله های شیمیایی در این شهر که بزرگ ترین کارخانه سلاح شیمیایی شوروی بوده تلنبار شده است. میانگین عمر یک مرد در این شهر 42 سال است.


5- سن پدرو سولا، هندوراس

این شهر رکورد دار بیشترین خشونت در جهان است در سال 2011 و 2012 است. از هر 100 هزار نفر میانگین 173 نفر به قتل رسیده اند که مساوی با 3 نفر در روز است.