بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

مقایسه Clash of Clans با Candy Crush

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

بازی Clash of Clans از شرکت سوپرسل و Candy Crush از شرکت کینگ دو مورد از بهترین بازی‌های موبایل در سراسر جهان هستند که صدها میلیون دلار درآمد به همراه داشته‌اند. در ادامه پروفایل بازیکنان موبایلی این دو بازی آورده شده است که مستقیما از تحلیلگر داده موسسه نیوزو (Newzoo) گرفته شده و اطلاعات کلیدی درباره ساختار جمعیت‌شناختی و ترجیحات بازیکنان این دور بازی موفق را نشان می‌دهد.

ما برای این تحلیل از اطلاعات هشت کشور از ۱۷ کشوری استفاده کرده‌ایم که در آنها تحقیق روی بیش از ۲۰۰ موضوع انجام شده است. اطلاعات زیر از آمار مربوط به آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک، لهستان و ترکیه گرفته شده است. در مجموع تعداد بازیکنان Candy Crush دو برابر Clash of Clans بود. این مساله بدون شک به دلیل در دسترس بودن بازی‌های شرکت کینگ در فروشگاه‌های iOS و گوگل‌پلی است در حالی که Clash of Clans فقط برای بازیکنان iOS (البته تا زمان انجام این تحقیق) عرضه شده بود. در مقایسه با دیگر بازی‌هایی که در هر دو فروشگاه عرضه شده‌اند، Candy Crush بخش عمده درآمد خود را از گوگل‌پلی به دست آورده است و این موضوع ارتباط مستقیم با جمعیت بازی‌کننده و ترجیحات آنها در زمینه برند گوشی‌هایشان دارد.

 

مقایسه جمعیت ‌شناختی بازیکنان Candy Crush و Clash of Clans

بازیکنان Clash of Clans اساسا مرد (۷۷ درصد) هستند در حالی که بازیکنان Candy Crush بیشتر زن (۶۰ درصد) هستند.

در بازیکنان Candy Crush مردان احتمال بیشتری (۵۴ درصد) در هزینه کردن برای بازی‌های موبایلی دارند.

بیش از نیمی از بازیکنان Clash of Clans در گروه ۲۱ تا ۳۵ سال قرار می‌گیرند در حالی که تنها ۲۳ درصد بازیکنان بیش از ۳۵ سال دارند.

بازی Candy Crush بازه بزرگ‌تری از بازیکنان را دربر می‌گیرد و ۴۲ درصد آنها بین ۲۱ تا ۳۵ سال و تقریبا ۴۰ درصد آنها بیش از ۳۵ سال دارند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بازیکنان Clash of Clans به احتمال بیشتر بازی را روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر انجام می‌دهند. ۹۳ درصد آنها بازی را روی صفحه تلویزیون انجام می‌دهند در حالی که ۷۸ درصد بازیکنان Candy Crush چنین کاری انجام می‌دهند. تنها نیمی از بازیکنان Candy Crush از صفحه نمایش متحرک (تبلت یا کنسول دستی) استفاده می‌کنند و این رقم برای Clash of Clans 71 درصد است. این مساله نشان می‌دهد اکثریت بازیکنان Candy Crush روی دستگاه‌های موبایل خود از این بازی لذت می‌برند. رقم چشمگیر ۶۵ درصد بازیکنان Clash of Clans آن را روی همه صفحه‌های نمایش بازی می‌کنند در حالی که این رقم برای Candy Crush تنها ۴۳ درصد است.

با توجه به داده‌های بالا عجیب نیست که ۴۲ درصد بازیکنان Clash of Clans خودشان را «اصلی» می‌دانند در حالی که تنها ۲۳ درصد بازیکنان Candy Crush چنین حسی دارند و اکثریت (۴۵ درصد) خودشان را «بازیکن تفریحی» می‌دانند. معمولا ما از انواع متغیرهای مبتنی بر شناخت و درخواست‌های خودمان از مشتریان (مانند بازی با هزینه مالی و زمانی، ژانرهای بازی‌شده) برای طبقه‌بندی بازیکنان به عنوان تفریحی، نیمه‌اصلی و اصلی استفاده می‌کنیم. در این مثال، ما به اهالی بازی امکان می‌دهیم توصیفی را انتخاب کنند که احساس می‌کنند با نیاز و سبک بازیشان همخوانی و البته نتایج جالبی به همراه دارد. در ادامه برخی توصیفات مورد استفاده برای برخی بازیکنان آورده شده است:

اصلی: «بازی بخشی مهم از زندگی من است و بخش مهمی از وقت بیکاری‌ام را صرف بازی می‌کنم. من از بازی‌های اکشن بیش از همه لذت می‌برم و دلم می‌خواهد با بقیه رقابت کنم.»

نیمه‌اصلی: «من به صورت منظم بازی می‌کنم و طرفدار بازی‌های اکشن هستم. وقت زیادی صرف بازی نمی‌کنم و پول زیادی هم هزینه نمی‌کنم. البته اگر زمان بیشتری داشتم ترجیح می‌دادم زمان و شاید پول بیشتری برای بازی هزینه کنم.»

تفریحی: «هرچند از بازی لذت می‌برم، زمان یا علاقه‌ام برای بازی محدود است. من معمولا برای گذران وقت بازی می‌کنم و پول زیادی برای آنها نمی‌پردازم.»

با وجود تفاوت فاحش میان بازیکنان Clash of Clans و Candy Crush نوعی همپوشانی میان آنها وجود دارد.

از میان اهالی بازی Clash of Clans، ۱۶ درصد بازی Candy Crush را هم انجام می‌دهند. البته تنها شش درصد بازیکنان Candy Crush، Clash of Clans را نیز بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد بازیکنان Clash of Clans که خود را «اصلی و نیمه‌اصلی» می‌دانند، آمادگی بیشتری برای امتحان بازی‌های مختلف دارند تا بازیکنان صرفا تفریحی Candy Crush.

 

خرده‌فروشی و ترجیح سایت

بر اساس اطلاعات خرده‌فروشی در آمریکا، بازیکنان Clash of Clans به احتمال زیاد از فروشگاه‌های «اصلی» مانند بست بای (۵۴ در برابر ۳۰ درصد) و گیم استاپ (۴۲ در برابر ۲۵ درصد) خرید می‌کنند. در مقابل بازیکنان Candy Crush بیشتر به سمت خرید از فروشگاه‌های خانوادگی مانند دولار جنرال (۳۲ در برابر ۲۲ درصد) و دولار فامیلی (۳۴ در برابر ۲۰ درصد) گرایش دارند. والمارت و تارگت پرمراجعه‌ترین فروشگاه‌ها در هر دو بازی بوده‌اند.

تفاوت‌های جالبی در پربازدیدترین سایت‌ها نیز وجود دارد. بازیکنان Candy Crush بیشتر به Amazon.com سر می‌زنند در حالی که بازیکنان Clash of Clans به احتمال بیشتر به ESPN.com و Netflix.in می‌روند. در واقع بازیکنان Clash of Clans تقریبا همه سایت‌ها را بازدید کرده‌اند که نشان می‌دهد آنها زمان بیشتری را برای مرور اینترنت صرف می‌کنند


منبع : نیوزو ، پیوست

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۰۶
  • ۸۶۱ نمایش

نظرات (۱)

I cant believe I found this just now: http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! It really works! (NtDA1vmDlt)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی