تبلیغات گوگل چیست و چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند

گزارش بازرگانی،   3980429080

تبلیغات در گوگل یکی از روش‌های مهم تبلیغات آنلاین است. کسب و کارهای مختلف می‌توانند با کمک تبلیغات در گوگل، فروش خود را افزایش دهند. در این مقاله به مباحث تبلیغات جستجو، تبلیغات بنری گوگل و ریمارکتینگ پرداخته‌ایم.

اگر به تازگی وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شده اید، خوش آمدید. راستی چه چیزی باعث شد این قدر دیر تصمیم به استفاده از تبلیغات گوگل بگیرید؟
بازاریابی دیجیتال میدان جنگ جدیدی است که در آن جنگ برندها (علامت های تجاری) برقرار است.
روزهایی که آگهی های بازرگانی تلوزیونی، بیلبوردها و تبلیغات (بی کلام) روزنامه ها، موثر ترین راه برای شناخت یک محصول بود دیگر گذشته است.

همه‌ی این تبلیغات در حال حاضر به صورت آنلاین صورت می گیرد، و این چیز خوبیست!

تبلیغات آنلاین به ما فرصتی داده است تا پیام های تبلیغاتی را به سمت نقاطی که تبلیغات در آن ها بسیار موثر است هدف گیری کنیم.

تبلیغات گوگل در نتایج جستجوی گوگل، شبکه نمایش، یوتیوب، گوگل پلی و دیگر سرویس‌های آن، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از تبلیغات هدفمند را ایجاد کرده است که شما می توانید از پتانسیل کامل آن حداکثر استفاده را ببرید.

اما ممکن است بپرسید چرا گوگل؟

گوگل محبوب ترین و قدرتمند ترین موتور جستجو در این سیاره است. در مورد آن فکر کنید، هنگامی که شما مجبور به جستجو کردن در وب هستید، نمی گویید "دارم توی وب جستجو می‌کنم" بلکه می گویید "دارم گوگل می‌کنم."

تقریبا بازار جستجو در انحصار گوگل است. به طوری که از نام آن به عنوان فعل برای عمل مورد نظر جستجو استفاده می کنیم.

اگر شما در گوگل تبلیغات نمی کنید، فرصتی طلایی برای افزایش آگاهی از برندتان و جذب مشتری را از دست می دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل توسط تبلیغ‌کنندگان و به صورت مزایده‌ای تعیین می‌شود. اما در برخی کلمات کلیدی که رقابت زیادی وجود دارد، هزینه کلیک بالا است. (رقابت بالا نشان می‌دهد که این نوع تبلیغات واقعا جواب می دهد!)

بنابراین، برای مشاهده ی موفقیت بالا در دنیای تبلیغات گوگل، شما واقعا باید طرف خودتان (تبلیغات گوگل ادز) را بشناسید.

این همان چیزیست که این مقاله به آن می پردازد.

اصلا تبلیغات گوگل چیست؟

ممکن است تا به حال در مورد تبلیغات گوگل، بیشتر نام رایج تر قبلی آن، یعنی Google AdWords را شنیده باشید. گوگل در اواسط سال 2018 تصمیم به تغییر نام سرویس تبلیغاتی خود گرفت و اکنون نام آنGoogle Ads  است.

گوگل ادز یک سرویس آنلاین است که به شما اجازه می دهد تا تبلیغات خود را که در موتور جستجوی گوگل یا شبکه نمایش (Display Network) به نمایش بگذارید.

تبلیغات جستجوی گوگل مشابه نتایج جستجوی معمولی گوگل هستند و معمولا قبل از نتایج اصلی ظاهر می شوند.

این روش در مقابل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که در آن بازگشت سرمایه می تواند تا شش ماه به طول بیانجامد، یک راه عالی برای نتیجه گیری سریع است.
این به این معنا نیست که بگوییم SEO بد است. SEO هنوز هم بخش مهمی از دنیای بازاریابی دیجیتال است. اما اینکه تبلیغات گوگل سریعتر نتیجه می دهد، چیز دیگریست!
در صفحه نتایج جستجوی گوگل، شما می توانید بفهمید که کدام نتایج مربوط به نتایج ارگانیک جستجو هستند و کدام تبلیغات گوگل هستند؟ چرا که تبلیغات با یک مربع سبز کوچک که داخل آن عبارت "آگهی"  نوشته شده است مشخص می‌شود.

تبلیغات بنری گوگل به منظور جلب توجه کاربران و پیوند دادن آنها به یک صفحه یا وب سایت که در آن امکان جذب مشتری وجود دارد، ایجاد می‌شوند.

تبلیغات بنری هم در سرویس‌های خود گوگل و هم از طریق شبکه ی نمایش گسترده  ((Google Display Network نمایش داده می‌شود. شبکه نمایش گوگل شامل میلیون ها وب سایت است که موافقت کرده اند تا تبلیغات گوگل را در صفحات خود بر اساس رفتارهای خرید و جستجوی بازدید کنندگان سایت، نمایش دهند.

تبلیغات جستجوی گوگل

شبکه‌ی جستجوی گوگل متداول ترین نوع آگهی های Google Ads است و از جمله سرویس های آن است که بیشتر با آن در ارتباط است.

تبلیغات جستجوی گوگل بر اساس یک مدل پرداخت کلیکی روی تبلیغات کار می کند، به این معنی که تبلیغ کنندگان به ازای هر بار کلیک مشتری احتمالی بر روی آگهی خود پول پرداخت می کنند.

اگر هدف کمپین شما اطلاع رسانی باشد، آگهی ها نیز می توانند به گونه ای تنظیم شوند که پرداخت به ازای هر بازخورد صورت گیرد.

مصرف کنندگان کلید واژه ای را در گوگل جستجو می کنند و پس از آن تبلیغات مربوطه بر اساس آنچه که آنها به دنبال آن می گشتند، نشان داده می شود.

آگهی های جستجوی گوگل براساس قیمت پیشنهادی شما در مقایسه با رقبا نشان داده می شود. اما این همه ی آن چیزی نیست که در این فرایند وجود دارد.

گوگل در هنگام تعیین ترتیب (رتبه آگهی‌ها) چندین عامل را در نظر می گیرد. مبلغ پیشنهادی برای تبلیغات که توسط تبلیغ کننده مشخص می‌شود، مهم است، اما مرتبط بودن آگهی مورد نظر به همراه کیفیت آن نیز نقش مهمی دارد.

کیفیت صفحه ی فرود و مرتبط بودن، عوامل مهمی هستند که به شما امکان می دهد در صدر نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید.

مهم است که اطمینان حاصل کنید که شما برای کلیک های نامرتبط پول نمی دهید.
خوشبختانه، در گوگل ادز به خوبی می تواند پیشرفت کمپین‌های تبلیغاتی خود را دنبال کنید.

از طریق سیستم گزارش گوگل ادز، می توانید ببینید که چند نفر آگهی را دیده اند، چند نفر روی آن آگهی کلیک کرده اند و چه تعداد از این کلیک ها با استقبال مشتری برای خرید مواجه شده اند.
این امر به شما کمک می کند تا بودجه ی بازاریابی خود را به حداکثر برسانید.

تبلیغات در گوگل: رتبه اول را می‌خواهم! چگونه گوگل مکان تبلیغ را تعیین می کند؟

همانطور که گفته شد، مبلغ پیشنهادی که شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید در تبلیغات گوگل مهم است. درک این مفهوم، نسبتا ساده است. با توجه به اینکه کلیک های نامعتبر برای شما سودی ندارد، گوگل این کلیک‌ها را می‌باید و هزینه‌ای به ازای آنها از شما کسر نمی‌کند.

استراتژی های قیمت‌گذاری مختلفی در گوگل ادز وجود دارد که می توان از آنها برای به حداکثر رساندن بازگشت هزینه ی تبلیغات یا هزینه ی کلیکی تنظیم کرد. تبلیغ کنندگان همچنین می توانند یک استراتژی قیمت گذاری خودکار را برای به حداکثر رساندن کانورشن ها (تبدیل بازدیدکنندگان سایت به لید یا مشتری) تنظیم کنند.

هنگام قیمت گذاری طبق کلمات کلیدی، مبالغ پیشنهادی مختلفی روی واژگان متفاوت اعمال می شود. همه ی این ها به اینکه چه کلمات کلیدی بیشتر ارزش دارند، ختم می‌شود. واژگان با ارزش تر، پیشنهادات بالاتری را دریافت می کنند. این نیز یک مفهوم ساده است.

گوگل دارای ابزاری به نام کیورد پلنر (Google Keyword Planner) است که پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهد و همچنین به شما می گوید که این واژه چقدر مقرون به صرفه و رقابتی است. اما برای اینکه بتوانید پیشنهاد قیمت موثرتری داشته باشید، نیاز به استراتژی بیشتری خواهید داشت.

قوانین خودکار را می توانید از طریق داشبورد تبلیغات آگهی (Google Ads) خود تنظیم کنید که به شما اجازه می دهد محتوای خود را به طور موثر بهینه سازی کنید.

تبلیغات گوگل به طور خودکار هزینه های تبلیغ را برای واژگان کم هزینه افزایش می دهد و به طور مداوم از طریق الگوریتم یادگیری ماشین به گونه ای تنظیم می شود که بیشترین شانس تبلیغات را به دست آورید.

شما همچنین می توانید نقاط منفی ای را تعیین کنید، یعنی به طور خاص به گوگل بگویید که در چه مکان هایی نمی خواهید تبلیغات خود را به نمایش بگذارید. این کار موجب صرفه جویی در هزینه می شود در حالی که احتمال استقبال مشتری احتمالی برای خرید را افزایش می دهد. با این کار میتوانید قیمت پیشنهادات خود را به طور موثر برای نقاط دیگر تنظیم کنید.
امتیاز کیفی آگهی شما به شدت به مرتبط بودن آن وابسته است. علاوه بر این که آگهی شما باید با کلیدواژه ای که در آن پیشنهاد قیمت کرده اید ارتباط داشته باشد، صفحه ی مقصد شما نیز باید به خوبی مرتبط باشد.

برای اطمینان از انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که بعضی از کلمات کلیدی که روی آن ها قیمت گذاری می کنید در سر تیتر آگهی و عنوان آن نیز نمایش داده می شود. قدم بعدی را هم بردارید و واژگان کلیدی را در سرتاسر متن آگهی روی صفحه ی فرود خود توزیع کنید.

تبلیغات در گوگل: همه چیز به سیستم عامل ها مربوط می شود.

تبلیغات گوگل در یک اندازه نیست که بتواند با تمام فرمول ها متناسب باشد. تجربه ی تبلیغات، بسته به این که مشتریان شما از کدام سیستم عامل استفاده می کنند، متفاوت است.

دستگاه های موبایل و رایانه های رومیزی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند و نیاز به استراتژی های متفاوتی دارند.

این مهم است که شما سیستم عامل های تلفن همراه را نادیده نگیرید زیرا آنها برای ارائه بسیار مفید هستند. استفاده از اینترنت تلفن همراه محبوبیت شدیدی به دست آورده و مردم تمایل دارند جستجوهای اینترنتی خود را در حین حرکت انجام دهند.

هنگام بهینه سازی محتوا برای تلفن همراه، پیام شما باید مختصر باشد تا بتواند با اندازه ی کوچکتر دستگاه موبایل تنظیم شود.

همانطور که گفته شد، هزینه ی هر کلیک بر اساس دستگاه می تواند متفاوت باشد. دسکتاپ ها بیشترین هزینه و تبلت ها کمترین هزینه را دارند، در حالی که تلفن همراه هزینه ای میان این دو دارد. به همین دلیل مهم است که استراتژی های پیشنهاد قیمت خود را بر این اساس بهینه سازی کنید.

ریمارکتینگ یک استراتژی هدفمند است که آگهی شما را برای افرادی که قبلا به وب سایت شما سر زده اند، نشان می دهد.  ین مشتری های احتمالی به صورت یک میوه ی آویزان نشان داده می شوند و باید با توجه به آشنایی آن ها با نام تجاری شما، نزدیک شدنشان آسان تر باشد.

برای آنکه بتوانید افرادی که از طریق تبلیغات گوگل وارد سایت شما می‌شوند را پیگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار Google Analytics استفاده کنید.

پس از آن گوگل آن اطلاعات را به قسمت تبلیغات گوگل (Google Ads) باز می گرداند تا بتوانید در کمپین های خود برای بازاریابی از آن ها استفاده کنید. تبلیغات ریمارکتینگ یک ابزار قدرتمند است که بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند و یا در مورد کارکرد آن برای افزایش سود شما از تبلیغات صحبتی نکرده اند.

اکنون شما آماده اید تا در گوگل تبلیغات انجام دهید.

تبلیغات در شبکه‌ی جستجوی گوگل یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. یکی از نکات مهم در زمینه تبلیغات سرچ گوگل این است که کمپین تبلیغاتی خود را به صورت منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات شما در جستجوهای مرتبط  نمایش داده می‌شود. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود از طریق تبلیغات در گوگل دست یابید.
با استفاده از تبلیغات در گوگل، قدرت گوگل را در جهت منافع شرکت خود به کار بگیرید و قابلیت دیده شدن و سودآوری کلی خود را افزایش دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین