دلایل قطع گاز مشترکین خانگی/‌مشترکین بدهی‎های خود را پرداخت کنند

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز گفت: طبق قانون تمامی مشترکین خانگی که اخطاریه قطعی گاز برای آنها ارسال می‌شود؛ موظف هستند بدهی خود را پرداخت کنند در غیر این صورت جریان گاز آنها قطع خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، امیرحسین جاودان رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز در پاسخ به سوژه‌ی فارس من با عنوان «قانون مدونی برای قطعی گاز و برق وجود ندارد»، در نامه‌ای به دلایل قطعی گاز مشترکین خانگی پرداخت. متن این نامه به شرح زیر است:
موضوع: قطع موقت جریان گاز خانگی
احتراما حسب مذاکره‌ی تلفنی مورخ ۹۸/۱۱/۱۴ در خصوص قطع موقت جریان گاز به استحضار میرساند؛ شرکت گاز استان تهران با عنایت به مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی در موارد ذیل جریان گاز مشترک را تا علت رفع قطع می‌نماید:
۱- عدم پرداخت صورت حساب گاز مصرفی (قبوض گاز) و سایر بدهی‌ها در مهلت تعیین شده
۲- قصور مشترک از رعایت مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی
۳- مصرف غیرمجاز یا هرگونه دستکاری دستگاه‌ها و تجهیزات متعلق به شرکت گاز
۴- عدم امکان قرائت کنتور در دو دوره‌ی متوالی
۵- صدور حکم از سوی مراجع قانونی
۶- ممانعت مشترک از بازدید و قرائت وسایل اندازه‌گیری (کنتور / ایستگاه)
۷- حسب درخواست مشترک جهت تخریب و نوسازی بنا (ملک)
۸- تغییر کاربری بدون رعایت ضوابط و مراحل قانونی توسط مشترک
۹- در حوادث غیرمترقبه و ضرورت‌های عملیاتی که باعث قطع یا محدودیت گاز می‌گردد.
همچنین امیرحسین جاودان رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به قطع گاز مشترکینی که قبوض خود را پرداخت نمی‌کنند گفت: طبق قانون تمامی مشترکین خانگی که اخطاریه قطعی گاز برای آنها ارسال می‌شود؛ موظف هستند بدهی خود را پرداخت کنند در غیر این صورت جریان گاز آنها قطع خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: البته این امکان وجود دارد که در مناطقی از کشور به دلیل کمبود نیروی انسانی درباره این مشترکین نیز اولویت‌بندی‌هایی صورت بگیرد و مثلا قطعی گاز برای مشترکینی انجام شود که بدهی‌های سنگین‌تری دارند.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;