+
۱

۱۰ نکته کلیدی برای افزایش فروش از طریق بازاریابی و جذب کاربران اینستاگرام | پرتال تبلیغات (اینجا کلیک کنید)

۱۰ نکته کلیدی برای افزایش فروش از طریق بازاریابی و جذب کاربران اینستاگرام | پرتال تبلیغات

۱۰ نکته کلیدی برای افزایش فروش از طریق بازاریابی و جذب کاربران اینستاگرام
 
در هفت سال اخیر، اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های جهان تبدیل شده است. به جرأت می‌توان گفت که اینستاگرام، استفاده از تلفن همراه را در زندگی روزمره مردم دچار تغییراتی کرده است. پس اولین چیزی که به ذهن صاحبان کسب و کار می‌رسد، توانایی بهره‌گیری از این نرم‌افزار برای معرفی محصول و در نتیجه افزایش فروش است.
 

از این رو ۱۰ نکته کلیدی را که برای افزایش فروش در اینستاگرام باید رعایت شود در ادامه با هم می‌بینیم.
۱) داشتن مهارت و هنر در انتشار تصاویر 
از آن‌جایی که اینستاگرام همه چیز را در قالب تصویر توصیف می‌کند، برای جلب توجه فالور‌ها و افزایش فروش، انتشار تصاویری با کیفیت خوب، اهمیت زیادی دارد. پس اگر تصاویر منتشر شده در اینستاگرام شما کیفیت خوبی ندارند، اولین کاری که باید انجام دهید تغییر و اصلاح کیفیت تصاویر است.

توجه داشته باشید که برای گرفتن تصاویر خوب نیاز به دوربین حرفه‌ای و شگفت‌انگیزی ندارید. با همین گوشی‌های هوشمندی که امروزه در دسترس هستند و کیفیت دوربین بالایی دارند، نیز می‌توان تصاویر با کیفیتی گرفت.

برای داشتن یک تصویر فوق‌العاده نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

تم مناسبی برای موضوع مورد نظر خود انتخاب کنید.
به طور مداوم و با برنامه پست بگذارید.
عکس‌های زیادی بگیرید. این خود تمرینی برای گرفتن تصاویر بهتر است.
همه‌ی تصاویر گرفته شده را در پیج خود قرار ندهید، دقت داشته باشید که هدف کیفیت است، نه کمیت!
تصاویر را ساده ویرایش کنید.
از زوایای مختلف عکس‌برداری کنید و از نور مناسب بهره گیرید.

 

[caption id="attachment_1001711" align="aligncenter" width="600"]بازاریابی کیفیت تصاویر اینستاگرام تاثیز به سزایی در افزایش فروش دارد.[/caption]

 

در کنار عکاسی می‌توانید، از ابزارهای مناسبی برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر منظور خود نیز استفاده کنید. برای مثال با این ابزارها می‌توانید عکس نوشته‌های زیبایی ایجاد کرده و نقل قول‌های زیبایی را بر روی عکس بنویسید. اگر برنامه خاصی برای انتشار پست‌های اینستاگرامی خود ندارید نیز نگران نباشید. ابزارهای دیگری نیز در این مورد وجود دارد. برای مثال، سایت‌های مختلفی وجود دارند که حاوی مجموعه‌ای از ایده‌های آماده هستند.
۲) اجرای مسابقه یا کمپین

مسابقات تقریبا بهترین روش برای بازاریابی و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. افزایش تعداد فالوورها، شناساندن برند و تعاملات با مردم حداقل مزیت برگزاری مسابقه در اینستاگرام خواهد بود.

سه نوع مسابقه در اینستاگرام برگزار می‌شود:

انتخاب برنده بر اساس تعداد لایک‌ها (در این مسابقه فقط کافی است عکسی که برای مسابقه فرستاده‌اید، بیشترین لایک را از طرف مردم بدست آورد.)
ارسال ایمیل
محتوای تولید شده توسط کاربر

که در این میان محتوای تولید شده توسط کاربر بیشترین تاثیر و استقبال از سوی مردم را دارد. اگر شما نیز در حال تلاش برای یافتن ایده‌های مسابقه هستید، می‌توانید مسابقات قبلی رقبای خود را بررسی کنید و کمپین‌های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.
۳) استفاده از قدرت ویدیوها و استوری‌ها
با توجه به اضافه شدن استوری به آپدیت جدید اینستاگرام، شما می‌توانید ویدیوهایی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید که با توجه به تحقیقاتی که در آوریل ۲۰۱۵ توسط Locowise انجام شده است تنها ۸۱٫۱۰ % از پست‌های اینستاگرام با فرمت ویدیو آپلود می‌شوند. برای بیشتر کردن ویدیو‌های اینستاگرام پیج خود به عنوان یک فرد حرفه‌ای نکات زیر را مد نظر قرار دهید :

درست همانند تصاویر، ویدیوها را در نور مناسب ضبط کنید.
برای ضبط ویدیو از سه‌پایه برای دوربین یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید.
پشت صحنه ویدیو را به شکا خاصی طراحی کنید.
از مشتری‌های خود بخواهید که در حین استفاده از محصولات خریداری شده از برند شما، فیلم تهیه کنند و شما آن را به عنوان پست پیج خود انتشار دهید.

۴) دادن اطلاعات و ایده‌های منحصر به فرد به فالورها
یک از دلایل مردم برای تمایل به فالو کردن یک برند در اینستاگرام، ایده‌‌های جذاب هستند. حقیقت این است که همه ما دوست داریم، عضو گروهی باشیم که به ما انگیزه حرکت و عمل بدهد.

برای دادن اطلاعات منحصر به فرد لزومی به ارائه تخفیف نیست. شما می‌توانید موارد زیر را به فالورهای خود پیشنهاد دهید:

آزمایش یا امتحان رایگان محصولات
شرکت در کمپین
نمایش پشت صحنه‌ای از برند خود از طریق انتشار فیلم و تصاویر

برای مثال Intel اغلب تصاویر و ویدیوهای کارکنان خود را به اشتراک می‌گذارد که ماجرای تکنولوژی و رویاهای مشتریان خود را بیان می‌کنند.
۵) توجه به نظرات کاربران برای افزایش فروش
جالب است بدانید که می‌توانید از نظرات فالورهای خود برای بهبود محصول خود بهره گیرید. کامنت‌ها نشان می‌دهند که مخاطبان شما برند شما را دوست دارند و دوست دارند با برندتان در  تعامل باشند. پس همین امر نیز می‌تواند قدمی برای افزایش فروش باشد.

اینکه شما بتوانید به نظرات به سرعت پاسخ دهید بسیار مهم است. یعنی زمان پاسخگویی به نظرات نباید بیشتر از ۲۴ساعت باشد. اگر شما به کامنت‌ها دیر پاسخ بدهید، فالورها احساس می‌کنند که در اولویت نیستند یا اینکه شما به نظرات آن‌ها اهمیتی قائل نیستید.

در صورتی نیز که کامنت‌های بسیاری دریافت می‌کنید و توان پاسخ به آنها را ندارید. می‌توانید از یک همکار مجازی در بخش پاسخگویی به کامنت‌ها، کمک بگیرید. شما می‌توانید این کار را با نرخ بسیار مناسب انجام دهید.
۶) ارسال پیام مستقیم و خصوصی به مخاطبان 
گاهی اوقات به منظور رشد کسب و کار، پیام دادن به ده‌ها یا حتی صدها نفر می‌تواند وقت‌گیر و کسل‌کننده باشد ولی در عین حال می‌تواند نتیجه‌ای جدی و ناب به همراه داشته باشد. اما سوال اینجاست که محتوای این پیام خصوصی چه چیزی باید باشد؟ توجه داشته باشید که صداقت در گفتار می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. در ادامه نمونه‌ای از این پیام‌ها را با هم می‌بینیم.

با سلام. بخاطر دنبال کردن کسب و کار ما در اینستاگرام از شما قدردانی می‌کنیم. دوست داریم آن دسته از تصاویر شما را که مربوط به محصولات هستند، در صفحه خودمان به اشتراک بگذاریم. مخاطبان عزیزی چون شما باعث بیشتر دیده شدن ما می‌شوند. اگر تمایل داشته باشید با آغوشی باز آماده‌ی همکاری با شما و استفاده از ایده‌های نابتان هستیم.

به یاد داشته باشید این یک بازی با اعداد است مردم هرچه بیشتر با شما در ارتباط باشند، شانس موفقیت شما بالاتر است و در نتیجه افزایش فروش محصول شما بیشتر خواهد شد.
۷) استفاده از هشتگ‌های مناسب بیشتر
برخلاف توییتر و فیس‌بوک، استفاده از هشتگ‌های مناسب سبب افزایش تعامل با  کاربران اینستاگرام می‌شود. در نتیجه سعی کنید از هشتگ‌های قابل استفاده برای تصاویر و ویدیو‌های خود نهایت استفاده را داشته باشید.

اگر مطمئن نیستید که باید از چه هشتگی استفاده کنید می‌توانید هشتگ صفحات رقبای خود را بررسی کنید. یا از هشتگ‌های پرکاربد مرتبط برای این کار بهره بگیرید. همچنین می‌توانید بررسی کنید که مخاطبان شما، برای دیدن مطالب محبوبشان بیشتر از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.
۸) لینک اینستاگرام به سایت یا فروشگاه اینترنتی برند

با توجه به این‌که هدف شما از فعالیت در اینستاگرام افزایش فروش است، پس باید راهی برای برقراری هر چه آسانتر ارتباط میان خود و مشتریانتان فراهم کنید. قرار دادن لینک سایت یکی از راه‌های تبلیغات است. می‌توانید لینک خود را در قسمت بیو پیج اینستاگرام برندتان قرار دهید. زیرا در غیر این صورت مخاطبان شما راهی برای خرید محصول مورد نظر خود نخواهند داشت. سعی کنید لینکی که برای دسترسی آسان افراد علاقمند، قرار می‌دهید، کوتاه و قابل خواندن باشد.
۹) استفاده از تاثیرگذاران
استفاده از تاثیرگذاران یکی از راه‌های اصلی برای رشد فالورها و افزایش فروش در اینستاگرام است. هنگام جستجو برای یافتن افراد مناسب، سعی کنید از افرادی با تعاملات بالا بهره گیرید.
۱۰) استفاده از زبان اینترنت
اینترنت یک زبان جدید است و چیزی بیشتر از علامت‌هاست. این زبان سرشار از زبان ایموجی‌ها است. با نصب صفحه‌کلید ایموجی‌ها، استفاده از شکلک‌ها در اینستاگرام نیز فراگیر شد. بنابراین سعی کنید از ایموجی مرتبط در تعاملات خود با مخاطبان استفاده کنید. نتیجه تجزیه و تحلیل ۲۵۰۰ پست اینستاگرام نشان می‌دهد که “قلب” بیشترین کاربرد را در تعاملات کاربران دارد.

در مجموع می‌توان گفت که استفاده از اینستاگرام می‌تواند راه موثری برای افزایش فروش کسب و کارتان باشد. بنابراین استفاده از پتانسیل این شبکه برای بهبود و افزایش فروش محصولات خود را فراموش نکنید.

 

منبع : پرتال تبلیغات کشور

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید