کاربردهای درمانی میکرودرم
کاربردهای درمانی میکرودرم
اکتبر 7, 2017
درمان موثر آکنه با بلو لایت تراپی
درمان موثر آکنه با بلو لایت تراپی
اکتبر 21, 2017
کاربردهای درمانی میکرودرم
کاربردهای درمانی میکرودرم
اکتبر 7, 2017
درمان موثر آکنه با بلو لایت تراپی
درمان موثر آکنه با بلو لایت تراپی
اکتبر 21, 2017
لایت تراپی درمانی شگفت انگیز

لایت تراپی درمانی شگفت انگیز

در علم پزشکی از قدیم الایام از روش های درمانی مختلفی برای درمان انواع مختلفی از بیماری ها استفاده می شده است در این میان یک روش که از دیرباز استفاده شده و هنوز در میان پزشکان از اعتبار زیادی برخوردار است، استفاده از نور است. در زمان های قدیم برای درمان بیماری های بسیاری از نور خورشید استفاده می شده و خاصیت معجزه آسای ان در درمان بیماری ها اثبات شده است بر این باور شدند که نور، خاصیت درمانی دارد. تحقیقات نشان داده است بدن انسان می تواند نور را به انرژی الکتروشیمیایی تبدیل کند که این انرژی می تواند بسیاری از واکنش های درون سلولی و متابولیسم های بدن را فعال نماید. به همین دلیل کم کم علم نور درمانی یا لایت تراپی، بیشتر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت تا دستاوردهای بیشتری از آن به دست آید.

لایت تراپی چیست

لایت تراپی، شاخه ای از علم پزشکی است که از نور برای درمانی برخی از بیماری ها استفاده می شده است. در ابتدای شروع این علم، از نور مادون قرمز و ماورابنفش برای این منظور استفاده می شد ولی کم کم با پیشرفت علم، امکان ستفاده از امواج نوری مختلف برای نور درمانی فراهم شد. لایت تراپی نه تنها در درمان بیماری ها موثر است بلکه برای پیشگیری از برخی از بیماری ها نیز می توان از این عمل استفاده نمود.

در درمان بیماری ها با استفاده از لایت تراپی، تعداد جلسات و شدت امواج نوری، بستگی به نوع بیماری دارد و توسط پزشک تعیین می گردد.

کاربردهای لایت تراپی

همان گونه که گفته شد، بدن انسان با تبدیل نور با انرژی الکتروشیمیایی، انرژی مورد نیاز برای فعالیت های بدن را تامین می کند و در نتیجه سبب تقویت قوای ایمنی بدن انسان می شود. همین امر سبب می گردد که روند درمانی بیمار، با سرعت بیشتر و با شرایط بهتری پیش رود. اما این که از لایت تراپی بیشتر برای چه بیماری هایی می توان استفاده نمود، سوالی که است که در ذهن همه ما پیش خواهد آمد. به طور کلی کاربرد لایت تراپی عبارت است از:

1-   در افرادی که مشکل کمر درد و گردن درد دارند که لایت تراپی درد را تسکین بخشیده و به فرد آرامش می دهد.

2-   در درمان ساییدگی مفاصل بدن که به ویژه در افراد مسن رخ می دهد.

3-   جهت رفع خشکی شانه ها و زانو

4-   درمان فلج اعصاب صورت که در اثر سکته ها ناقص یا مشکلات دیگر در افراد رخ می دهد.

5-   در برخی از افراد، در اثر عمل جراحی برخی از اندام ها اسیب می بیند که برای تسریع در روند بهبودی، لایت تراپی تاثیر به سزایی دارد.

حتما بخوانید :