راهنمای جامع خرید لیبل

خرید لیبل

این روزها افراد فعال در زمینه های تولیدی مختلف با اهمیت بسته بندی آشنایی کامل دارند. یکی از موارد بسیار مهمی که در زمان بسته بندی محصولات مختلف باید مد نظر قرار دهید استفاده از برچسب های مناسب است.

خرید لیبل و استفاده از آن باعث می شود تا بتوانید روند مدیریت ردیابی و موجودی محصولات خود را بهتر طی کنید. برای خرید برچسب باید پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید که مهمترین آنها عبارتند از:

  • قیمت لیبل
  • کاربرد مورد نظر
  • آشنایی با انواع مختلف لیبل

در ادامه این مطلب از سایت اطمینان برچسب راهنمای جامع خرید لیبل را در اختیار شما قرار می دهیم تا در زمان انتخاب و خرید برچسب هوشمندانه تر عمل کنید.

 

انتخاب لیبل با توجه به نوع محصول

انواع مختلف محصولات نیاز به برچسب یا لیبل های متفاوتی دارند که با نوع آن ها سازگاری داشته باشد. امروزه انواع مختلف لیبل با توجه به موارد نیاز مشتریان تولید و وارد بازار می شوند. معمولاً برای محصولاتی که در شرایط مختلف نگهداری می شوند سراغ نمونه های متفاوت لیبل می روند.

در شرایطی که بسته بندی در معرض آب یا رطوبت قرار می گیرد، بهتر است سراغ لیبل های pvc که برچسب ضد آب نیز شناخته می شوند، بروید. همچنین در مواردی که باید لیبل برای مدت طولانی روی محصول یا وسایل باقی بماند، لیبل متال گزینه مناسبی خواهد بود. در مواردی که قصد انتخاب لیبل بارکد برای انواع لوازم بهداشتی یا آرایشی را دارید، برچسب های کاغذی انتخاب های به صرفه و مناسبی هستند.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است با انواع مختلف لیبل آشنا شوید تا در زمان خرید انتخاب درستی داشته باشید.

 

آشنایی کلی با جنس انواع لیبل

برای خرید لیبل، آشنایی با انواع مختلف آنها ضروری است و از همین رو در ادامه انواع لیبل را از نظر جنس خدمت شما معرفی می کنیم.

 

لیبل کاغذی

برای تولید لیبل کاغذی از کاغذ گلاسه استفاده شده که باعث می شود نسبت به سایر انواع لیبل گزینه به صرفه تری باشد. البته نباید فراموش کرد که دوام پایین این محصولات باعث شده تا در مواردی که کیفیت نهایی برای ما اهمیت پایین تری دارد استفاده شوند. این نمونه از برچسب برای پوشاک، مواد غذایی، صنایع آرایشی بهداشتی و برچسب بارکد بر روی محصولات استفاده می شود.

 

لیبل PVC

این نمونه از برچسب که با نام برچسب پلاستیکی یا صدفی نیز شناخته می شود، در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. لیبل PVC قابلیت تحمل دمای بالای ۸۰ درجه را دارد و همچنین در برابر حلال های شیمیایی و مواد شوینده مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. امکان جدا کردن آن نیز از روی سطح وجود دارد.

 

لیبل متال

برای تولید این محصولات از آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده اند و همین باعث می شود تا آنها در برابر شرایط سخت مقاومت بالایی از خود نشان دهند. قابلیت استفاده در شرایطی که لیبل در معرض مواد شیمیایی، خراش دیدن، ساییدگی، دماهای بسیار پایین و زیر ۶۰ درجه و دماهای بالای ۲۲۰ درجه قرار دارد؛ مزایای زیادی را در اختیار استفاده کنندگان می گذارد.

به همین دلیل خرید لیبل متال برای افرادی که در زمینه تولید قطعات صنعتی، تجهیزات مختلف و لوازم خانگی فعالیت می کنند گزینه مناسبی خواهد بود.

 

برچسب اموال

لیبل اموال به صورت اختصاصی برای ادارات و سازمان هایی که دارای اموال خاصی هستند طراحی شده است. یکی از ویژگی های اصلی این لیبل ها قابلیت چسبندگی بالای آنهاست که باعث می شود نتوان آنها را از روی وسایل جدا کرد و مجددا استفاده نمود. در شرایطی که قصد جداسازی این برچسب ها را داشته باشید شاهد خرد شدن آنها خواهید بود.

 

 

انواع لیبل از نظر کاربرد

پیشرفت تکنولوژی به ما اجازه تولید انواع جدید برچسب را داده که مزایا و کارایی زیادی دارند. در ادامه برای راحت شدن روند خرید لیبل، این موارد را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

 

لیبل حرارتی

این نمونه از لیبل دارای عمر بسیار کوتاهی است و روند چاپ را توسط حرارت انجام می دهد. از آنجایی که عمر نوشته های روی برچسب های حرارتی بسیار کوتاه است، بیشترین استفاده را در آزمایشگاه ها دارند.

 

لیبل وُید

برچسب وُید بیشترین استفاده را به عنوان برچسب گارانتی محصولات گوناگون دارد. مورد مهمی که در خصوص آنها باید به یاد داشته باشید، نداشتن قابلیت استفاده مجدد است.

همین باعث می شود تا نتوان آن را به صورت سالم از روی محصول جدا کرد. قابلیت مقاومت بالای این محصولات در برابر حرارت (تا 80 درجه) و کش آمدن باعث شده تا گزینه ی قابل اعتمادی باشند. در ضمن بعد از کندن این برچسب ها، بخشی از آن باقی خواهد ماند و کلمه VOID را نشان می دهد.

 

رول پارچه ای

این نمونه از لیبل فاقد چسب است و بیشتر برای صنایع پوشاک کاربرد دارد.

 

لیبل تایوک

این محصولات از جنس الیاف پارچه ای فشرده هستند و در صنایع پوشاک و خودروسازی کاربرد بیشتری دارند.

 

لیبل سکوریتی (security)

لیبل خُرد شونده (گچی یا سکوریتی) که بیشترین استفاده را برای مباحث گارانتی دارند به شکلی طراحی شده اند که در صورت جدا شدن از روی بسته بندی خرد خواهند شد.

 

لیبل پشت متال

قدرت چسبندگی و استحکام این نمونه از برچسب حتی از نمونه های لیبل متال که در بخش قبلی معرفی کردیم نیز بیشتر است. به همین دلیل از آنها می توان روی انواع پارچه، لاستیک ها و تایرهای خودرو استفاده کرد.

 

لیبل شفاف یا بی رنگ

لیبل های ترانسپارنت را روی شیشه خودرو یا سطوح شفاف دیگر می توان استفاده کرد. یکی از آشناترین نمونه های این برچسب ها را روی شیشه خودرو دیده اید.

 

توجه به ابعاد لیبل

یکی از موارد مهمی که در زمان خرید لیبل باید به یاد داشته باشید و همچنین بر روی قیمت برچسب نیز تاثیر زیادی می گذارد، ابعاد لیبل می باشد. امروزه فروشندگان انواع لیبل محصولات خود را در ابعاد پیش فرض گوناگونی در اختیار مشتریان قرار می دهند. اما با توجه به نوع بسته بندی نهایی وسایل و محصولات شما، نیاز به ابعاد متفاوتی از لیبل خواهید داشت.

به همین دلیل امکان سفارش لیبل در ابعاد اختصاصی وجود دارد. اما نباید فراموش کنیم که این کار هزینه بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد و استفاده از لیبل هایی که با ابعاد پیش فرض یا رُند تولید می شوند، انتخاب مقرون به صرفه تری خواهد بود.

همچنین در بسیاری از موارد مشاهده شده که نیاز به قرار دادن برچسب های چندگانه بر روی محصول داریم. از همین رو بسیاری از مشتریان سراغ استفاده از برچسب های چند ردیفه می روند که باعث می شود روند چاپ تا آنها نیز سریعتر طی شود.

 

توجه به شرایط محیطی بسته بندی

محصولات مختلف در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به این موضوع باید سراغ انتخاب و خرید لیبل مناسب بروید. برای اینکه بتوانید از بین انواع مختلف لیبل گزینه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید، بهتر است به شرایط محیطی توجه ویژه ای داشته باشید. پارامترهایی که ممکن است در زمان نگهداری از وسایل بر روی وضعیت لیبل تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • وجود مواد شیمیایی گوناگون مانند حلال ها
  • قرارگیری در مکان هایی که میزان نمک زیاد است.
  • قرارگیری در محیط های چربی و مکان هایی که روغن های صنعتی جریان دارند. مکان هایی که در معرض هوای آزاد هستند و ممکن است با عوامل طبیعی مانند برف، باران یا رطوبت درگیر باشند.
  • میزان آلودگی های محیط مانند وجود خاک یا گرد و غبار
  • احتمال اعمال فشارهای گوناگون به لیبل که باعث سایش یا خراش دیدن آن می شود.

بررسی تمامی موارد بالا به شما اجازه می دهد تا سراغ لیبل مناسب بروید. عدم توجه به این موارد نیز باعث به وجود آمدن مشکل در زمان خرید لیبل خواهد شد. چرا که احتمال افزایش هزینه ها در صورت انتخاب نادرست برای شما وجود دارد.

 

سطح مورد نظر برای چسباندن لیبل

در زمان خرید لیبل باید این سوال را از خود بپرسید که قصد چسباندن لیبل بر روی چه سطحی را دارید. جنس سطح بر روی قدرت چسبندگی لیبل تاثیر زیادی می گذارد. به عنوان مثال برای محصولات یا وسایل چوبی، لیبل های دارای کیفیت بالاتر باید مورد استفاده قرار بگیرند. چرا که احتمال جدا شدن لیبل از روی سطح در چنین مواردی وجود دارد.

مورد مهم بعدی شکل ظاهری سطح مورد نظر است. در مواردی که قصد استفاده از لیبل روی سطوح صاف و محکم را داریم، روند انجام کار برای ما راحت خواهد بود. چرا که انواع مختلف لیبل یا برچسب روی این سطوح قابل استفاده هستند و به این صورت انتخاب از بین آنها برای شما راحت تر می شود. اما سطوحی که به شکل منحنی هستند می توانند کمی مشکل ساز شوند و به همین دلیل باید سراغ انواع لیبل انعطاف پذیر بروید.

 

نکات مربوط به استاندارد و قوانین بسته بندی

انجام بسته بندی به صورت اصولی باید زیر نظر ارگان های مربوطه و طبق استانداردهای وضع شده انجام شود. پس قبل از این که سراغ انتخاب و خرید لیبل مورد نظر خود بروید، بهتر است که با قوانینی که باید در این زمینه رعایت شوند آشنا شوید.

دریافت مشاوره از سایر افراد فعال در عرصه مورد نظر یا راهنمایی گرفتن از تولید کنندگان لیبل نیز می تواند در این زمینه برای شما مفید واقع شود. عدم توجه به این موضوع ممکن است باعث به هدر رفتن هزینه های شما برای خرید برچسب شود. از طرفی در موارد خاص که قیمت لیبل نیز بالاست، عدم توجه به استانداردها می تواند ضرر مالی زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

 

استفاده از دستگاه های پرینتر و چاپ لیبل

بسیاری از کارخانه ها یا واحدهای تولیدی که دارای خطوط تولید مختلف هستند، ممکن است برون سپاری روند چاپ لیبل یا برچسب را به صرفه نبینند. در نتیجه باید سراغ خرید دستگاه چاپ لیبل بروند و به این صورت خود اقدام به چاپ برچسب نمایند. انجام چنین کاری باعث می شود تا قیمت چاپ لیبل پشت چسب دار برای شما تا حد زیادی ارزان شود.

اما در مراحل اولیه ملزم به در نظر گرفتن بودجه مناسب برای خرید دستگاه چاپ لیبل خواهید بود. در چنین شرایطی فقط باید طرح مورد نظر را در نرم افزار دستگاه قرار داده و سراغ خرید رول لیبل بروید. در ضمن از یاد نبرید که برای انجام چنین کاری باید حتما محل مورد نظر برای قرار دادن دستگاه چاپ لیبل، میزان برچسب مورد نظر در هر بار چاپ و … را مد نظر قرار دهید.

 

نکات مهم برای چاپ برچسب درون مجموعه

گفتیم که بسیاری ترجیح می دهند به جای چاپ برچسب سراغ تهیه و نصب دستگاه های چاپ مخصوص بروند. این کار دارای مزایا مختلفی است که در ادامه آنها را خدمت شما معرفی می کنیم.

  • قابلیت حمل و نقل دستگاه: پرینترهای لیبل معمولا در ابعاد مناسب و وزن کمی تولید می شوند که باعث می شود روند حمل و نقل آنها برای شما راحت باشد.
  • امکان چاپ انواع لیبل: در مواردی که قصد برون سپاری چاپ لیبل را دارید ممکن است به این مشکل بر بخورید که برای یک محصول خاص دسترسی به لیبل ندارید یا نمی توان تعداد محدودی از لیبل را سفارش دهید. اما وقتی دستگاه چاپ لیبل اختصاصی خود را در اختیار داشته باشید، امکان چاپ یک لیبل یا برچسب نیز برای شما فراهم است.
  • روند استفاده راحت: استفاده از دستگاه چاپ لیبل بسیار آسان است و از طرفی نیاز به مراقبت زیادی نخواهند داشت.

البته باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از دستگاه اختصاصی چاپ لیبل به یک اتاق حداقل 4 متری، یک نیروی متخصص و یک کامپیوتر نیاز خواهید داشت. در ضمن باید مواد مصرفی مختلف دستگاه چاپ لیبل مانند ریبون را نیز بشناسید و با طرز کار این تجهیزات بیشتر آشنا شوید.

 

سخن نهایی

استفاده از لیبل مناسب در سایت ها یا کارخانه های تولیدی یا در فروشگاه های عمده یا جزئی، باعث نظم یافتن بیشتر کارها می شود. از سوی دیگر بر روی لیبل اطلاعات متفاوت و مفیدی در اختیار مشتری قرار می گیرد. پس وجود آن هم برای تحقق اهداف سازمانی و هم اهداف برون سازمانی می تواند مفید باشد.

در بسیاری از موارد ممکن است افراد نیازی به خرید دستگاه چاپ لیبل نداشته باشند. از همین رو می توانید به شرکت های معتبر فعال در این زمینه لیبل خود را سفارش دهید. متخصصین ما در سایت اطمینان برچسب آماده اند تا راهنمایی های لازم را در اختیار این افراد قرار دهند.

البته افرادی که قصد خرید دستگاه لیبل پرینتر را نیز دارند، امکان استفاده از خدمات و محصولات اطمینان برچسب برای شما وجود خواهد داشت.

 

سوالات متداول

استفاده از برچسب یا لیبل چه مزایایی دارد؟

کنترل بهتر موجودی انبار ها، مدیریت بهتر وضعیت محصولات، انجام روند فروش ساده و قرار دادن اطلاعات مفید در اختیار مشتری برخی از مزایای لیبل مناسب می باشند.

آیا استفاده از لیبل ضروری است؟

در بسیاری از موارد بله، چرا که امروزه انواع مختلف لیبل برای کنترل و مدیریت بهتر دارایی های یک سازمان یا محصولات تولید شده توسط یک شرکت کاربرد دارند. البته در بسیاری از کسب و کارها و صنایع تولیدی استفاده از لیبل یا برچسب استاندارد ضروری می باشد.

کدام نوع لیبل برای ما مناسب است؟

بسته به انتظارت و نیازهایتان باید سراغ انواع مختلف لیبل بروید و آنها را بشناسید. در این مطلب انواع این محصولات و کاربرد آنها را بررسی کرده ایم.

در زمان خرید لیبل باید به چه نکاتی دقت داشته باشیم؟

ابعاد لیبل، نوع لیبل، موارد استفاده، نوع سطح برای چسباندن لیبل، نوع محصول و رعایت استانداردها و الزامات قانونی مواردی هستند که در زمان خرید لیبل باید به یاد داشته باشید.

دستگاه چاپ لیبل چگونه کار می کند؟

در مواردی که میزان نیاز شما به برچسب یا لیبل بسیار بیشتر از حد معمول باشد، به جای سفارش دادن چاپ لیبل، با استفاده از این دستگاه ها می توانید برچسب های خود را چاپ کرده و از آنها استفاده کنید.

پشتیبانی

پشتیبانی از خرید تا ارسال

تحویل کالا

امکان تحویل از درب شرکت

ارسال

ارسال به سراسر کشور

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت دارکوب