+
۱

انتخاب اسم برند - ۹ معیار برای انتخاب اسم برند جذاب و متمایز (اینجا کلیک کنید)

انتخاب اسم برند - ۹ معیار برای انتخاب اسم برند جذاب و متمایز

انتخاب اسم برند – ۹ معیار برای انتخاب اسم برند جذاب و متمایز

انتخاب اسم برند ( نام تجاری Brand Name ) یکی از چالش‌های مدیران کارآفرین است . زیرا که انتخاب اسم برند ، اساسی‌ترین گام برای برندسازی یک محصول یا خدمت است. اگر دقت نمایید ، اغلب برندهای بزرگ و موفق ، در نام یا عنوان برند خود کمتر ۱۰ حرف دارند مثل : Wal-Mart / McDonald’s / Just Do It

انتخاب اسم برند choose a great brand name

اگر نگاهی به جستجوهای انجام شده مرتبط با اسم برند بی اندازید ، خواهید دید که واژهای زیر مد نظر بوده است :

انتخاب اسم برند پوشاک . انتخاب اسم برند لباس . انتخاب اسم برند هنری . انتخاب اسم برند تجاری . انتخاب اسم برند سازی . انتخاب اسم برند ایرانی . انتخاب نام برند تجاری . انتخاب نام برند لباس . انتخاب نام برند غذایی . انتخاب نام مناسب برند . انتخاب اسم مناسب برای برند . چگونه اسم برند انتخاب کنیم . نحوه انتخاب اسم برند . نحوه انتخاب اسم برای برند
این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan به‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به ۹ معیار متفاوت زیر توجه نمود.

معیارهایی برای انتخاب اسم برند مناسب
۱- ظاهر اسم برند
به نظر ساده می‌رسد، اما واقعا ظاهر اسم برند باید چگونه باشد ؟ در ایران و کشورهای دیگر بسیار دیده‌ام که اسم برندی از دو سیلاب تشکیل شده و وقتی کنار قرارشان می‌دهیم یک کلمه زشت در نوشته ظاهر می‌گردد. مثال غیر ایرانی : فروشگاهی وجود دارد که لباس دست دوم کودکان را می‌فروشد . اسم برند آن Kids Exchange است اما زمانی این کلمه به هم بچسبد : KIDSEXCHANGE یک واژه تهوع‌آور می‌شود. مثال ایرانی : صنایع غذایی گوزل

۲- اسم برند باید متمایز باشد

 

رای دهندگان

iranmct  

دیدگاهتان را بنویسید