ارزش ویژه برند Brand Equity ( مفهوم و برآورد ارزش ویژه برند )
ارزش ویژه برند را ارزش و قدرت برند که تعیینکننده بها و ارزش آن برند است، تعریف مینمایند. همچنین میتوان آن را تاثیر آگاهی از برند بر روی واکنش مشتری نسبت به بازاریابی برند نیز تعریف کرد.
ارزش ویژه برند به شکل عملکرد انتخاب مشتری در بازار وجود دارد.
ارزش ویژه برند Brand Equity
مفهوم ارزش ویژه برند زمانی تحقق مییابد که مصرفکننده یک کالا یا آیتم خدماتی را انتخاب کند و این زمانی اتفاق میافتد که مشتری با یک برند خاص آشنایی داشته و ویژگیهای مثبت، متمایز و مطلوبی نسبت به برند در ذهن داشته باشد. در اینجا باید تفاوت ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری دانست.
روش اندازهگیری ارزش ویژه برند
سود پرداختی به سهامداران
ارزیابی تصویر برند با توجه به پارامترهای مختلف
ارزیابی پتانسیل درامد برند در درازمدت
ارزیابی افزایش حجم فروش که به دلیل نام برند صورت گرفته در مقایسه با سایر برندها در یک کلاس مشابه
تفاوت قیمت کالا به خاطر برند بودن آن نسبت به محصولاتی که از برند خاصی نیستند.
از طریق قیمت سهامی که سازمان در بازار اعلام کرده است (مخصوصا اگر نام شرکت با نام برند یکسان باشد یا مصرفکنندگان بتوانند به راحتی عملکرد تمام برندهای یک سازمان را با عملکرد مالی آن سازمان ارتباط دهند.
یا ترکیبی از روشهای آورده شده.
دلیل گزارش دادن این مطلب:
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید