تعریف اولیه و یا بازتعریف لوگو بخشی از فرایند برندینگ و وظیفه اصلی مدیریت برند است. لوگوهای فوقالعاده بلافاصله قابلتشخیص بوده و اثری مانا در ذهن ایجاد مینماید.
سیبل در لوگوی تارگت، تیک در لوگوی نایک و سیبی که در لوگوی اپل است، موجب جلب توجه میگردد. در تمام این لوگوها، یک علامت نمادین منحصربهفرد، باقابلیت به یادسپاری و ماندگاری بالا وجود دارد.
این لوگوها، هر آنچه باید از یک لوگو در بلندمدت انتظار داشت را برآورده میسازند:
شناختن برند.
متمایزسازی برند.
ایجاد علاقه در مشتری و فروش.
لوگوهای فوقالعاده را همگان میشناسند، اما همه نمیدانند که این لوگوهای فوقالعاده بهراحتی خلق نمیشوند.
الینا ویلر، یکی از متخصصین برندینگ و نویسنده کتاب Designing Brand Identity میگوید: ما نسبت به گذشته، زمان و مکان کافی برای بیان داستانهای برند خود را نداریم. برای همین یک لوگو یا نماد باید بتواند ارتباط فوری با مخاطب خود برقرار سازد. لوگو باید بهعنوان بخشی از برند، نقش خویش را در ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب بهخوبی ایفا نماید.
10 سؤال اساسی که میبایست در زمان طراحی اولین لوگوی شرکت پرسیده شود :
1- چه نوع لوگویی باید داشته باشم ؟
میتوان لوگوها را به شش دسته تقسیم نمود ( انواع لوگو ):
نشان کلمه / علامتگذاری کلمهای / علامت کلمه Wordmark
رای دهندگان
بهترین آموزش های برنامه نویسی
توسط فرخ ابراهیمی نژاد مدیر موسس لینک پددوره های در حال ثبت نام
ورود به جشنواره و دیدن تمام دوره ها
دورهی نخبهی طراحی و برنامه نویسی وب
دوره ی آموزشی 0 تا 100 php و mysql
آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان دوره از راه دور و آنلاین
آموزش SEO
دیدگاهتان را بنویسید