اینفوگرافیک چیست؟ آیا می توان با استفاده از اینفوگرافیک ها رتبه سایت خود را بالا برد؟ چگونه یک اینفوگرافیک ایجاد کنیم؟ آیا ایجاد اینفوگرافیک نرم افزار خاصی دارد؟

روش های زیادی برای ایجاد تولید محتوا برای سئو وجود دارند که یکی از آنها اینفوگرافیک است که می توان با استفاده از آن برای سایت خود ترافیک بیشتری ایجاد کنید و کاری کنید که در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام به اشتراک گذاشته شوند و مخاطب بیشتری را به سوی شما جذب کنند.

حتما می دانید که تصویر چقدر مهم است و ما چند شبکه داریم که فقط بر مبنای عکس کار می کنند. مطالبی که از تصاویر منتقل می شوند بسیار زیاد است و ارزش و کارایی تصویر را نشان می دهند.

با توجه به این که قوه بینایی ما انسان ها از اهمیت زیادی برخوردار است و با مغز ارتباط نزدیکی هم دارد، و مغز ما دوست دارد اطلاعات را به صورت تصویر پردازش کند، بحث اینفوگرافیک ها مطرح می شوند که شما می توانید از طریق آن مفاهیم و مطالب زیادی را به کاربر منتقل کنید و باعث شوید که او اطلاعات شما را به اشتراک بگذارد.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک ها یعنی نشان دادن یک سری اطلاعات است که می خواهیم به صورت سریع و ساده به دیگران منتقل کنیم.

اینفوگرافیک ها به کمک عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام ها سعی دارند تا مجموعه ای از اطلاعات را به شیوه ای سریع و قابل فهم به دیگران منتقل کنند.

حتما می دانید که در زمان های قدیم افراد برای اینکه منظور هم را بهتر بفهمند، بر روی دیوارها تصاویر و شکل هایی را جهت راهنمایی دیگران می کشیدند، بعد به مرور رشد کرد، خط به وجود آمد و در کنار متن ها تصاویر را نشان می دادند.

امروزه با گسترش اینترنت و افزایش دنیای مجازی، اینفوگرافیک ها به صورت گسترده ای دارند روز به روز افزایش می یابند و یکی از راه های جذب مخاطب به سایت است.

چگونه اینفوگرافیک ایجاد کنیم؟

موقعی که بحث اینفوگرافیک ها مطرح می شود، یک سوال در ذهن همگان شکل می گیرد، خب با چی اینفوگرافیک طراحی کنیم؟

اینفوگرافیک ها نرم افزار خاصی ندارند، گرچه شرکت های مختلفی هر روز دارند کار می کنند که بحث اینفوگرافیک ها را ساده تر کنند و نرم افزاری برای آن ایجاد کنند.

از آنجا که سلیقه ها متفاوت است و همه آنها را نمی توان در یک نرم افزار جای داد، بنابراین فعلا که نرم افزاری برای این کار نیست. ولی شما می توانید از طریق نرم افزارهایی مثل پاورپوینت، فتوشاپ و … به تهیه اینفوگرافیک ها اقدام کنید.

کار سختی نیست، و اگر کمی تمرین کنید می توانید یک اینفوگرافیک ساده طراحی کنید. ابتدا باید کمی اطلاعات جمع اوری کنید و هدف خود را مشخص کنید که در چه موردی می خواهید اینفوگرافیک تولید کنید. بعد با استفاده از خلاقیت خودتان اطلاعات را به صورت تصویر و شکل و آیکون در کنار هم قرار دهید و یک اینفوگرافیک خلق کنید.

منبع : behinaweb