در عصر دانایی با دانا خبر      دانایی؛ توانایی است      دانا خبر گزارشگر هر تحول علمی در ایران و جهان      دانایی کلید موفقیت در هزاره سوم      
کد خبر: ۱۱۵۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
پیمایش خبرگزاری دانا از وضعیت رتبه بندی سایت‌های اینترنتی در ایران
خبرگزاری دانا در روز اول مرداد ماه سال 1392 اقدام به پیمایشی از وضعیت رتبه بندی سایت‌های اینترنتی کرده است. از این پیمایش 10 نتیجه بدست آمده است که بدون شک دیدن آن‌ها برای شما جالب است.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانا (داناخبر)، رده بندی الکسا یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها برای سنجش میزان و نوع علاقه کاربران اینترنتی به سایت‌های مختلف است. در پیمایش خبرگزاری دانا که در روز اول مرداد انجام شده هم از این رده بندی استفاده شده و صد سایت برتر از نظر آماری در ایران مورد تحلیل قرار گرفته تا 10 رتبه بندی مختلف استخراج شود. ذکر این نکته ضروری است که به دلیل استفاده برخی کاربران از فیلترشکن و در نتیجه استفاده از آی.پی کشورهای دیگر امکان سنجش علاقه کاربران به سایت‌هایی مثل فیس بوک، توییتر و یوتیوب وجود ندارد. اما فارغ از این نکته، این شما و این ده آمار جذاب از گرایش کاربران ایرانی در اینترنت:

1. نخستین سوال این است که سایت‌های برتر کاربران ایرانی چه سایت‌هایی هستند؟



2. مشاهده می‌کنید که از ده سایت برتر در ایران دو سایت خارجی هستند. حال این سوال بوجود می‌آید که اگر قرار باشد سایت‌های خارجی محبوب کاربران ایرانی رتبه بندی شود نتیجه چیست؟



3. سوال سوم این است که اگر بنا باشد سایت‌های فارسی بر اساس رتبه جهانیشان رده بندی شوند حاصل چیست؟



4. سوال چهارم این است که در میان 100 سایت برتر رده بندی الکسا برای کاربران ایرانی چه موضوعاتی در صدر وجود دارند؟



  5. در میان سایت‌های خبری که بیشترین تعداد را در سایت‌های زیر رتبه 100 دارند چه سایت‌های رده بالا را به خود اختصاص دادند؟




6. سایت‌های جامع سایت‌هایی هستند که مثل یک کشکول، از هر دری سخنی دارند و البته کمی هم روی آن‌ها به «زردی» می‌زند. این هم برترین سایت‌های جامع فارسی در میان کاربران ایرانی:



7. دانلود دیگر موضوعی است که کاربران ایرانی به آن علاقه دارند. رده بندی این سایت‌ها به شرح ذیل است:




8. بسیاری از ایرانیان کاربر اینترنت با وبلاگ‌ها کار می کنند و از این رو بلاگرها جای خوبی در رده بندی الکسای ایران دارند:



9. دولتی‌ها هم موفق شده‌اند جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهند. در میان دولتی‌ها، نام دو نهاد بانکی و دو نهاد آموزشی به چشم می‌خورد و البته صفحه محبوب فیلترینگ!



10. و در نهایت موتورهای جستجو که نقطه آغاز گشتن در اینترنت برای بسیاری از کاربران هستند. ایرانی‌ها چه موتورهای جستجویی را دوست دارند؟


ارسال نظر