رل می

روز نوشت های یک برنامه نویس و طراح وب

رل می

روز نوشت های یک برنامه نویس و طراح وب

با سلام و عرض ادب، وب‌سایت بانیفا یک وب‌سایت تازه تاسیس که در زمینه‌های مدیریت، فناوری و سبک زندگی فعالیت کرده و مقالات جدیدی منتشر می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم از بانیفا دیدن فرمایید. www.Banifa.com | بانیفا دات کام
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۲، ۲۳:۵۴ - مجید
    ممنون

بیان و من

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۴:۰۷ ب.ظ

با سلام؛


بیان و منامروز اولین روز است که در بیان شروع می کنم به نوشتن! شاید بهتر است اشاره کنم بیان یکی از بهترین و ماندگار ترین هدیه هایی است که در فضای مجازی نصیب بنده شده است. خیلی مواقع  مقالاتی برای نوشتن دارم، حرف هایی برای گفتن دارم و سوالاتی از دوستان دارم ولی جایی برای نوشتن ندارم، در وبلاگ های رسمی نمی توان هر چیزی در هر زمینه ای را به عنوان یک پست منتشر کرد ولی بیان واقعا یک هدیه گرانبهایی است که می توانم هر مطلبی بنویسم و منتشر کنم!


من از تمام مسئولین بیان بابت هدیه ارزشمند خود صمیمانه سپاس گذاری می کنم، موضوعاتی که در این وبلاگ به آنها خواهم پرداخت:

  • سئو: نکاتی در مورد سئو که معمولا حجم آنها کوتاه هستند و نمی توانم در وبلاگ رسمی منتشر کنم در این وبلاگ منتشر می کنم؛ البته به یاد داشته باشیم در بسیاری از مواقع همین نکات ریز هستند که یک وبلاگ را به موفقیت می رسانند. ولی به دلیل حجم اندک این نوع نکات از بیان آنها در وبلاگ رسمی خودداری می کنم و تنها خودم می توانم از آنها بهره مند می شود؛ با فرصتی که بیان برای بنده فراهم آورده اند سعی می کنم این نوع روش ها را در بیان منتشر کنم.
  • برنامه نویسی: در مورد برنامه نویسی نیز در بسیاری از موقع نکاتی هستند که نمی توان در قالب یک پست در وبلاگ رسمی منتشر کرد در حالی که باید به اشتراک گذاشته شوند و دیگران نیز استفاده کنند، روزانه با حجم بسیاری از این نوع نکات و ترفند ها رو به رو می شوم که در این وبلاگ برخی از آنها را تا حد توان منتشر خواهم کرد.
  • طراحی وب سایت: در مورد طراحی وب سایت از CSS گرفته تا فتوشاپ مقالاتی خواهم نوشت.
  • مطالب تحلیلی: در مورد بازار کار، بیزینس و حتا مبحث روانشناسی مطالبی خواهم داشت.
  • دل نوشته ها: گاها نیز دلنوشته های خود را ارسال خواهم کرد، ویژگی ارسال مطلب با استفاده از پیامک بیان باعث شد تا به فکر نوشتن دلنوشته های خودم در این وبلاگ باشم، امکاناتی که بیان فراهم آورده است فوق العاده هستند.
در حقیقت من سعی خواهم کرد تمام نکاتی که روزمره به آنها مواجه می شوم را در قالب یک مطلب کوتاه منتشر کنم، مطالب و نکات بسیار ارزشمندی وجود دارند که نمی توان همه آنها را به خاطر سپرد، با انتشار این نکات در بیان در آینده شخص بنده نیز از این مطالب بهره مند خواهم شد.

همچنین نگاهی به وبلاگ یک بایت می اندازیم؛
یک بایت یک وبلاگ در زمینه های معرفی شده در بالا می باشد که مقالاتی می نویسد و یا ترجمه می کند و آنها را برای استفاده عموم منتشر می کند، مقالاتی که در یک بایت منتشر می شوند معمولا دارای بیش از 700 کلمه هستند، به دلیل مشغله زیاد کاری کمتر فرصت می کنم تا در یک بایت بنویسم، به همین دلیل خواستم مطالب روزمره را در بیان به صورت خلاصه و با زبانی خودمانی بنویسم!

در یک بایت خدماتی نیز ارائه می دهیم:
برخی از نمونه کارهایی که انجام داده ایم:
  • آی تی جو
  • پرشین تلکام
  • نرم افزار اتوماسیون دانشگاه فنی ارومیه
  • نرم افزار شرکت نفت آراز
  • نرم افزار طلافروشی
  • و ...
پروژه هایی که در حال حاضر بر روی آنها کار می کنیم:
ولی کدام یک بهتر است، یک بایت یا بیان؟!
در پاسخ به این سوال بهتر است اشاره کنم که این دو وبلاگ مکمل همدیگر خواهند بود، قبلا نیز اشاره شد بسیاری از مطالب و مقالات هستند که نمی توان در یک وبلاگ رسمی منتشر کرد حال آنکه بسیار ارزشمند نیز هستند، پیشنهاد می کنیم در خبرنامه یک بایت مشترک شوید و از مقالات یک بایت که معمولا هفته ای یک بار منتشر می شود بهره مند شوید و به صورت روزانه به بیان تشریف بیارید و از مقالات این وبلاگ در بیان بهره مند شوید، البته می توانید از یک RSS خوان نیز استفاده کنید تا از جدیدترین مطالب این وبلاگ ها مطلع شوید.

کپی رایت: یکی از مهم ترین نکاتی که در هر دو وبلاگ رعایت می کنیم نوشتن مقالات بروز هست به طوری که منتشر نشده باشند، همچنین پاسخگوی نیاز کاربران نیز باشند.

دامنه متصل شده: در ابتدا به فکر یک دامنه جدید برای این وبلاگ افتادم، ولی با کمی تفکر به این نتیجه رسیدم بیان هدیه ای قابلی است و بلاگ دات آی آر نیز بهترین نام دامنه است، به همین دلیل نیز تصمیم گرفتم در همین وبلاگ با همین نام شروع به فعالیت کنم.

در آخر بار دیگر نیز از بیان و مسئولین بیان سپاس گذاری می کنم که این فرصت را فراهم آوردند تا در این محیط ارزشمند بنویسم، امیدوارم از مطالبی که در این وبلاگ منتشر خواهم کرد نهایت استفاده را برده باشید، همچنین از شما درخواست می کنم نظرات ارشمند و کار ساز خودتان را لطف کنید و در این وبلاگ بنویسید تا بتوانم بیشتر با توجه به نیاز های شما موضوعات وبلاگ را انتخاب کنم.

بی صبرانه منتظر دیدگاه های شما هستم،
با تشکر.
  • relme

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">